☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums Minden Más Játékok ÚJ ID Soft engine

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #1280
    avatarMurphy
    Member

    Láttátok már az új ID Software technológia demonstrációt?http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=2446&newsSajnos valóban pont az nem látszik a videóból, amiről szól a bemutató…

    #3277
    avatarGargaj
    Keymaster

    kepeket lattam valahol… nem vagyok meghatva, UT+HL engine merfoldekkel elorebb van ettol…

    #3278
    avatarMurphy
    Member

    A mérföldekre azért némileg túlzó, a HL-t pedig végképp nem értem, az ugye már több éves cucc apróbb ráncfelvarrásokkal. A 20 gigabyte-os kontent mennyiség (és hogy módosítható is), azért elég impresszív, csak a videó felbontása nem igazán alkalmass, hogy lássunk ebből bármit. Mondjuk az nem igazán tiszta, hogy ez textúra mennyiség a gyakorlatban mit jelent, főleg mondjuk XBOX360-on, ahol össesen van egy két layeres DVD a játék contentjére…

    #3279
    avatarnap
    Member

    Gargaj:Itéletet hozni egy lowqual videó, illetve képek alapján szerintem kicsit elhamarkodott dolog. Pláne olyat leírni, hogy fényévekkel van ettől az U3 és HL engine… ;)Egyáltalán nem vagyok Carmack fanboy, de azért el kell ismerni az innovatív és nem a trendet követő ötleteit. Bár mondjuk ehhez kell az a biztos háttér is, amivel ezt megteheti…Viszont a HL2 engine azért szerintem is elég jó, akár még most is. A U3 pedig azért messze nem csodafegyver (mondjuk az Epic kezében az), sőt még túl optimálisnak sem nevezhető. De természetesen ennek ellenére is az egyik legjobbnak gondolom. Mondjuk a nagy licence-elés miatt be fognak csúszni gyengébb játékok is vele, nem fogja mindenki elérni a Gears of War szinvonalát (ami mondjuk elég magasan van, és ehhez kellett a jó design is)De ha már engine-eket emlegettél, akkor miért nem a Cry2 engine-t hoztad fel példaként?Murphy:A 20 giga textúra tömörítetlen adatot jelent. Amennyire tudom megatexture esetében is úgy volt, hogy a 32768×32768-as textúra (ami miplevelekkel együtt 5 giga feletti mennyiség), tömörítve 1 giga alatt van. Olyan 500mega körül.Egyébként nem tudom egy átlag PC user mit szólna, ha egy játék 20 gigát pakolna fel neki… :)

    #3280
    avatarMurphy
    Member

    Szóval itt is csak annyiról van szó, hogy streameli a kontentet? Ha a megatexture csak ennyi, akkor szerintem pofátlanul nagy hype. Ugye ez konzolos játékoknál ez már elég régóta standard. Legelső amit láttam, egy ps1-es offroad játék volt. A tömörített-nem tömörített vonalon azt magyarázza, hogy minden felületre rakott textúra egyedi és változtatható, mindenféle performanciavesztés nélkül. Ez dxt tömörített textúrákkal nem lenne igaz, szóval gondolom raw textúrákról van szó. Na mindegy, majd inkább utánnaolvasok a beyond3d-n, hogy mit silabizálnik ki ott a srácok.A HL2 engine dinamikus fényezés tekintetében szenved komoly hiányosságokkal, persze szép játék készítésére maximálisan alkalmas.

    #3281
    avatarMurphy
    Member

    Egyébként nekem a legnagyobb tanulsága a dolognak, hogy az ID végre új Brandet indít, aminek az Art designja is 2007-hez méltó.

    #3282
    avatarnap
    Member

    A stremelés lehet az egyik sarokköve, de ennél szerintem többről lehet szó. Viszont mivel nem vagyok teljesen tisztában a dologgal, nem szeretnék hülyeséget írni. :)Mindenesetre a design nekem is tetszik. Ha meg esetleg autós cucc lenne (amit mondjuk kétlek), annak kifejezetten örülnék. :)

    #3283
    avatarGargaj
    Keymaster
    nap wrote
    Gargaj:Itéletet hozni egy lowqual videó, illetve képek alapján szerintem kicsit elhamarkodott dolog. Pláne olyat leírni, hogy fényévekkel van ettől az U3 és HL engine… ;)Egyáltalán nem vagyok Carmack fanboy, de azért el kell ismerni az innovatív és nem a trendet követő ötleteit. Bár mondjuk ehhez kell az a biztos háttér is, amivel ezt megteheti…Viszont a HL2 engine azért szerintem is elég jó, akár még most is. A U3 pedig azért messze nem csodafegyver (mondjuk az Epic kezében az), sőt még túl optimálisnak sem nevezhető. De természetesen ennek ellenére is az egyik legjobbnak gondolom. Mondjuk a nagy licence-elés miatt be fognak csúszni gyengébb játékok is vele, nem fogja mindenki elérni a Gears of War szinvonalát (ami mondjuk elég magasan van, és ehhez kellett a jó design is)De ha már engine-eket emlegettél, akkor miért nem a Cry2 engine-t hoztad fel példaként?

    Ez nagyreszt szubjektiv velemenyem volt, nekem egyszeruen, amit eddig lattam azokbol meg ebbol (ami nyilvan egyelore nem fair), nem tunt fel benne semmi, amitol meg kellett volna hatodnom. (Carmacket pedig nem tartom innovativnak.)A Crytek engine vmi miatt egyelore meg nem hatott meg, nyilvan robosztus meg minden, de meg sztem ki kell jonnie egy jateknak vele h tenylegesen belevegye valaki a pakliba.

    #3284
    avatarGargaj
    Keymaster
    Murphy wrote
    A mérföldekre azért némileg túlzó, a HL-t pedig végképp nem értem, az ugye már több éves cucc apróbb ráncfelvarrásokkal.

    Ehhez kepest a Lost Coast azer eleg csunyan odaveri latvanyban…

    #3285
    avatarBery
    Member

    Éppen ma olvastam, hogy Carmack nyilatkozta, egyelőre nincs szükség a DX10-re, mert még a DX9-ből se hozták ki, ami benne van (nem ők, hanem a szakma). Biztos örültek a GFX kártya gyártók, meg az MS is ennek a nyilatkozatnak :)

    #3286
    avatarGargaj
    Keymaster
    Bery wrote
    Éppen ma olvastam, hogy Carmack nyilatkozta, egyelőre nincs szükség a DX10-re, mert még a DX9-ből se hozták ki, ami benne van (nem ők, hanem a szakma).

    A fenti peldak szerintem kivaloan cafoljak hogy a szakma kihozta – de egy Doom3 utan (ami technikai szinten szerintem globalis csalodas volt mindenkinek) szerintem pont o az akinek ezt nem kene mondogatni…

    #3287
    avatarnap
    Member

    “ami technikai szinten szerintem globalis csalodas volt mindenkinek”

    Hmm. Mi nagyon másképpen látjuk a dolgokat. :)
    Pl. szerintem a Doom 3 pont csak technikai szinten nem volt csalódás…

    #3288
    avatarMurphy
    Member

    Én játék szinten nem vártam tőle semmit, szóval nekem úgy sem ;)

    #3289
    avatarGargaj
    Keymaster
    nap wrote
    “ami technikai szinten szerintem globalis csalodas volt mindenkinek” Hmm. Mi nagyon másképpen látjuk a dolgokat. :) Pl. szerintem a Doom 3 pont csak technikai szinten nem volt csalódás…

    maskepp latjuk, ez teny, de egyszeruen szerintem semmi olyan nem volt benne amit az elotte kihozott Far Cry ne vert volna le… perpixel lighting, normalmapping, stencilarnyek, zanzasitva ennyi – belegondolva h akkor mar kint volt egy csomo jatek ami ugyanezt tudta, azert messze volt attol a durranastol amit beharangoztak melle…

    #3290
    avatarMurphy
    Member

    A korábbi techvideóból most lett egy újabb, és hozzá a játékbejelentés.http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=2963&news

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára