Home › Forums › A Demokészítés művészete › Programozás › [szavazás] Ray Tracer
- This topic has 12 replies, 6 voices, and was last updated 14 years ago by
Geri.
-
AuthorPosts
-
2010-06-15 at 13:53 #1413
Geri
MemberElérkezett ennek is az ideje, a processzorok szép lassan kapnak annyi magot, hogy rendesen vigyék a real time ray tracinget, meg talán a videókártyák is eljutnak erre a szintre lassan, tehát lehet arra számítani, hogy lehessen velük normálisan tracelgetni.A grafikusok és a témát csak felületesen ismerők kedvéért elmondom tisztázásképpen, hogy a ray tracing, amiről itt most beszélek, az nem egy effekt. Lehet effektként is ray tracingot, ambient occlusiont, meg egy csomó jól hangzó 3 betűs rövidítéses technológiát megírni, és akkor effekt. De a ray tracing igazából nem egy effekt, hanem egy külön rendering pipeline, amely a raszteres grafikához képest teljesen más algoritmusok és elvek alapján működik. A ray tracing tehát nem más, mint egy fizikai szimuláció, amely a fotonok haladását modellezzi a térben az anyagok tulajdonságai révén. Ez egy monolitikus, egy fázisú folyamat, és a grafikai szépséget maga az algoritmustörzs állítja elő, az algoritmus lefutása végén lényegében lepottyannak azok az effektek, amelyekre annyira élvezkednek mostanában a grafikusok.Előnyök:-logaritmikus gépigény a polygonszám növekedésére (akár több milliárd polygon)-raszteres opengl vagy dx rendereléshez képest elképzelhetetlen minőségű grafika-könnyen megírható jóra (igaz, rosszra mégkönnyebben)Hátrányok:-bazinagy alapgépigény, főleg az FCMP utasítástól függ a futási sebesség, de kb 400 gigaflops fölött már folyamatos a futás-új fények képre kapcsolásával egyenes arányosságban esik az fps-dinamikus scenekre nagyon lassú-realtimehoz nem elterjedt, mivel nem nagyon fedezték még fel a gépet ami elbírja-jelen technológia fejlettség mellett csak nagyon kicsi felbontásban lehet realtime használnitehát aki írt már ray tracert, és úgy gondolja, az ossza meg a tapasztalatait, hogy mire érdemes figyelni, és mit, hogyan érdemes lekódolni.
2010-06-16 at 08:56 #6030archee
MemberÉn csináltam már raytrace introt, de nem látok benne jövöt. Jobb ötleteim vannak.
2010-06-16 at 14:20 #6031Remage
Member“-raszteres opengl vagy dx rendereléshez képest elképzelhetetlen minőségű grafika”
Én bármilyen minőségű grafikát el tudok képzelni.
2010-06-16 at 14:37 #6032Geri
Memberjogos :D
2010-06-16 at 16:31 #6033Spenot
MemberSiman tudok irni olyan raytracert, ami a raszteres opengl vagy dx rendereleshez kepest elkepzelhetetlenul rossz minosegu grafikat gyart.
2010-06-16 at 17:14 #6034Geri
MemberNem. Remage el tudja képzelni.
2010-06-17 at 07:27 #6035Spenot
MemberEgyebkent nem tudok szavazni, mert nincs “erdekel, de meg egy sort nem kodoltam” opcio, ugyhogy igyjartal :)
2010-06-17 at 15:32 #6036Geri
Memberha valakinek van működő, és szeretné összehasonlítani a sebességét az enyémmel, akkor törleszkedjen hozzám msnen
2010-06-20 at 13:52 #6037Geri
Memberriltájm
2010-06-24 at 06:36 #6038Travis
ModeratorÉs elképzelhetetlen minőségű
2010-06-26 at 14:23 #6039Geri
MemberSongokut csak japánok tudták elképzelni.
2011-02-27 at 09:30 #6040Edward
MemberÉrdekel, de még nem kódoltam. Egyenlőre annyival vagyok tisztában mi a ray trace, de a hogyanok még hátra vannak.:)
2011-03-01 at 00:53 #6041Geri
Memberén meg jegeltem a rajtrakk témát, mert unalmas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.