- This topic has 12 replies, 6 voices, and was last updated 13 years, 10 months ago by .
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › A Demokészítés művészete › Programozás › [szavazás] Ray Tracer
Elérkezett ennek is az ideje, a processzorok szép lassan kapnak annyi magot, hogy rendesen vigyék a real time ray tracinget, meg talán a videókártyák is eljutnak erre a szintre lassan, tehát lehet arra számítani, hogy lehessen velük normálisan tracelgetni.A grafikusok és a témát csak felületesen ismerők kedvéért elmondom tisztázásképpen, hogy a ray tracing, amiről itt most beszélek, az nem egy effekt. Lehet effektként is ray tracingot, ambient occlusiont, meg egy csomó jól hangzó 3 betűs rövidítéses technológiát megírni, és akkor effekt. De a ray tracing igazából nem egy effekt, hanem egy külön rendering pipeline, amely a raszteres grafikához képest teljesen más algoritmusok és elvek alapján működik. A ray tracing tehát nem más, mint egy fizikai szimuláció, amely a fotonok haladását modellezzi a térben az anyagok tulajdonságai révén. Ez egy monolitikus, egy fázisú folyamat, és a grafikai szépséget maga az algoritmustörzs állítja elő, az algoritmus lefutása végén lényegében lepottyannak azok az effektek, amelyekre annyira élvezkednek mostanában a grafikusok.Előnyök:-logaritmikus gépigény a polygonszám növekedésére (akár több milliárd polygon)-raszteres opengl vagy dx rendereléshez képest elképzelhetetlen minőségű grafika-könnyen megírható jóra (igaz, rosszra mégkönnyebben)Hátrányok:-bazinagy alapgépigény, főleg az FCMP utasítástól függ a futási sebesség, de kb 400 gigaflops fölött már folyamatos a futás-új fények képre kapcsolásával egyenes arányosságban esik az fps-dinamikus scenekre nagyon lassú-realtimehoz nem elterjedt, mivel nem nagyon fedezték még fel a gépet ami elbírja-jelen technológia fejlettség mellett csak nagyon kicsi felbontásban lehet realtime használnitehát aki írt már ray tracert, és úgy gondolja, az ossza meg a tapasztalatait, hogy mire érdemes figyelni, és mit, hogyan érdemes lekódolni.
Én csináltam már raytrace introt, de nem látok benne jövöt. Jobb ötleteim vannak.
“-raszteres opengl vagy dx rendereléshez képest elképzelhetetlen minőségű grafika”
Én bármilyen minőségű grafikát el tudok képzelni.
jogos :D
Siman tudok irni olyan raytracert, ami a raszteres opengl vagy dx rendereleshez kepest elkepzelhetetlenul rossz minosegu grafikat gyart.
Nem. Remage el tudja képzelni.
Egyebkent nem tudok szavazni, mert nincs “erdekel, de meg egy sort nem kodoltam” opcio, ugyhogy igyjartal :)
ha valakinek van működő, és szeretné összehasonlítani a sebességét az enyémmel, akkor törleszkedjen hozzám msnen
riltájm
És elképzelhetetlen minőségű
Songokut csak japánok tudták elképzelni.
Érdekel, de még nem kódoltam. Egyenlőre annyival vagyok tisztában mi a ray trace, de a hogyanok még hátra vannak.:)
én meg jegeltem a rajtrakk témát, mert unalmas