☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Ray Tracer

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #1413
    avatarGeri
    Member

    Elérkezett ennek is az ideje, a processzorok szép lassan kapnak annyi magot, hogy rendesen vigyék a real time ray tracinget, meg talán a videókártyák is eljutnak erre a szintre lassan, tehát lehet arra számítani, hogy lehessen velük normálisan tracelgetni.A grafikusok és a témát csak felületesen ismerők kedvéért elmondom tisztázásképpen, hogy a ray tracing, amiről itt most beszélek, az nem egy effekt. Lehet effektként is ray tracingot, ambient occlusiont, meg egy csomó jól hangzó 3 betűs rövidítéses technológiát megírni, és akkor effekt. De a ray tracing igazából nem egy effekt, hanem egy külön rendering pipeline, amely a raszteres grafikához képest teljesen más algoritmusok és elvek alapján működik. A ray tracing tehát nem más, mint egy fizikai szimuláció, amely a fotonok haladását modellezzi a térben az anyagok tulajdonságai révén. Ez egy monolitikus, egy fázisú folyamat, és a grafikai szépséget maga az algoritmustörzs állítja elő, az algoritmus lefutása végén lényegében lepottyannak azok az effektek, amelyekre annyira élvezkednek mostanában a grafikusok.Előnyök:-logaritmikus gépigény a polygonszám növekedésére (akár több milliárd polygon)-raszteres opengl vagy dx rendereléshez képest elképzelhetetlen minőségű grafika-könnyen megírható jóra (igaz, rosszra mégkönnyebben)Hátrányok:-bazinagy alapgépigény, főleg az FCMP utasítástól függ a futási sebesség, de kb 400 gigaflops fölött már folyamatos a futás-új fények képre kapcsolásával egyenes arányosságban esik az fps-dinamikus scenekre nagyon lassú-realtimehoz nem elterjedt, mivel nem nagyon fedezték még fel a gépet ami elbírja-jelen technológia fejlettség mellett csak nagyon kicsi felbontásban lehet realtime használnitehát aki írt már ray tracert, és úgy gondolja, az ossza meg a tapasztalatait, hogy mire érdemes figyelni, és mit, hogyan érdemes lekódolni.

    #6030
    avatararchee
    Member

    Én csináltam már raytrace introt, de nem látok benne jövöt. Jobb ötleteim vannak.

    #6031
    avatarRemage
    Member

    “-raszteres opengl vagy dx rendereléshez képest elképzelhetetlen minőségű grafika”

    Én bármilyen minőségű grafikát el tudok képzelni.

    #6032
    avatarGeri
    Member

    jogos :D

    #6033
    avatarSpenot
    Member

    Siman tudok irni olyan raytracert, ami a raszteres opengl vagy dx rendereleshez kepest elkepzelhetetlenul rossz minosegu grafikat gyart.

    #6034
    avatarGeri
    Member

    Nem. Remage el tudja képzelni.

    #6035
    avatarSpenot
    Member

    Egyebkent nem tudok szavazni, mert nincs “erdekel, de meg egy sort nem kodoltam” opcio, ugyhogy igyjartal :)

    #6036
    avatarGeri
    Member

    ha valakinek van működő, és szeretné összehasonlítani a sebességét az enyémmel, akkor törleszkedjen hozzám msnen

    #6037
    avatarGeri
    Member

    riltájm

    #6038
    avatarTravis
    Moderator

    És elképzelhetetlen minőségű

    #6039
    avatarGeri
    Member

    Songokut csak japánok tudták elképzelni.

    #6040
    avatarEdward
    Member

    Érdekel, de még nem kódoltam. Egyenlőre annyival vagyok tisztában mi a ray trace, de a hogyanok még hátra vannak.:)

    #6041
    avatarGeri
    Member

    én meg jegeltem a rajtrakk témát, mert unalmas

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára