Home › Forums › A Demokészítés művészete › Programozás › [szavazás] Linuxos demó kódolás
- This topic has 272 replies, 20 voices, and was last updated 14 years, 8 months ago by Geri.
-
AuthorPosts
-
2008-07-22 at 20:49 #5030GeriMemberCharlie wrote …
Gyermekem az Urban, en mar akkor Linuxot (is) nyomtam, mikor te megA kor nem érdem.(de másmiatt is vicces még az a hozzászólás, mondjuk pl azt sem tudod, hogy hány éves vagyok, azt pedig végképp nem, hogy én milyen platformokon kezdtem :D)
2008-07-22 at 20:54 #5031CharlieModeratorGeri wrote …
A kor nem érdem.Valoban. Arra probaltam utalni mindossze, hogy amerre te mesz, en ott mar jartam. Es ezzel nem vagyok itt egyedul.
(Egyebkent, vinnyogva rohogok a felsorolt library-kupacon. 64k intro iraskor biztos hasznos. Vagy 4k-nal. Bar igaz, a demo limit ma mar alt. 64 mega. Toltsuk meg valamivel!)
2008-07-22 at 20:56 #5032blalaMemberGeri, nem egyvalami maradt ki, hanem sok valami, ezert irtam hogy “elkezdem”, es utalas akart lenni arra, hogy folytassatok, mert en nem ismerhetem az osszes szajbabaszott libraryt.
A devil pedig kicsit masra valo, demoban inkabb berantani szeretnenk a kepeket mint atskalazni. Tovabba:
Lefordításához szűkséges még: […]na itt a nagy baj. Nagyon nem szimpatikus. Dependency hell. Egyszer probald meg leforditani a libjpeg-et mondjuk windowson, aztan utana ajanlgass barmit ami raepul. Most cenzurazom magam es finoman fogalmazok, de a libjpeg egy foshalmaz.
2008-07-22 at 20:56 #5033GeriMemberHa valaki sdl-t, glutot, sdl_mixert, és glew-et belelinkel a cuccába, 300 kbyte-val lesz nagyobb az, úgyhogy nem értem, miért is kéne ezen olyan nagyon röhögni 2008ban. Nem fér rá a 700 gigás vinyóra, vagy mivan? :D
2008-07-22 at 20:59 #5034GeriMemberblala wrote …
Geri, nem egyvalami maradt ki, hanem sok valami, ezert irtam hogy “elkezdem”, es utalas akart lenni arra, hogy folytassatok, mert en nem ismerhetem az osszes szajbabaszott libraryt. A devil pedig kicsit masra valo, demoban inkabb berantani szeretnenk a kepeket mint atskalazni.Igaz, igaz, természetesen nem azért írtam, hogy beszóljak, de a kezők általában egy minden-egyben library-t keresnek a képekhez. Remélem, hogy a dev-il esetében csak a fordításhoz kell a sok buzeráns library, és a final cucchoz már nem kell odacsapkodni őket. Ezt majd kiderítem.
2008-07-22 at 21:01 #5035GeriMemberCharlie wrote …
Arra probaltam utalni mindossze, hogy amerre te mesz, en ott mar jartam.8088-ra pl kódoltál már?OpenGL drivert írtál már?Hangkártyát csináltál -e már?Meg is írtad hozzá a drivert?Szerintem egyes embereknek óvatosan kéne bánni az ilyesfajta kijelentésekkel ;Đ(pláne, ha arról, akinek mondod, annyit tudsz, hogy mi a nickje)
2008-07-22 at 21:02 #5036blalaMemberCsarli, nyilvan 64k-t meg 4k-t nem all neki tisztesseges ember linuxon csinalni :), ha meg leportolja akkor meg leszarja a limiteket, orulj hogy van port :) Nameg 64k-ban mondjuk ritkabban akarsz ogg-ot lejatszani.
Tovabba erkolcsi szempontbol a windozos introk is hasznalnak egy csomo libraryt, csak epp azt mindenki ugy tekinti hogy az oprendszer resze. Krosszplatformnal meg nem szeretunk az os-re epitkezni, ugyebar. Ezert a library-keresgeles. Hiaba tud az AmigaOS mindent ha azt akarom hogy mashol is leforduljon :)
2008-07-22 at 21:06 #5037CharlieModeratorMegneztem, a statikusan linkelt libSDL 690K. A dinamikusan linkelt 490K. Az SDL mixer 330K korul van. Ez kapasbol plusz egy mega. A libGL szinten 600K, a GLU majdnem 800K statikusan linkelve. Es akkor ez meg csak a toredeke volt…
Kicsit optimista becsles az a 300K… Amirol te beszelsz, es 300K lesz az a dinamikusan linkelt verzio. Es az kurvara nem fog menni kettovel kesobbi Linuxszon… De en szoltam.
2008-07-22 at 21:09 #5038blalaMemberGLU != GLUT. fyi.
2008-07-22 at 21:10 #5039CharlieModeratorwrote …
8088-ra pl kódoltál már?Es te kodoltal mar PowerPC-re, ARM-ra, Motorola 680×0-re assemblyben?
wrote …
Hangkártyát csináltál -e már?Hangkartyat? Ugyerted, kovoxot a parallel portra? Azt mindenki csinalt… :)
wrote …
Szerintem egyes embereknek óvatosan kéne bánni az ilyesfajta kijelentésekkel ;ĐTukorbe, neztel mar? :)
2008-07-22 at 21:11 #5040GeriMemberPersze, hogy a dinamikusan linkelt verzió, és örülök, hogy ezt tisztáztuk.Kezdjük ott, hogy a libgl-t máshogy linkelni se lehet. Persze lehet, csak az fájni fog :DAz SDL-t szintén elég dinamikusan linkelni. A glew-et esetleg statikusan linkelni is érdemes, ez valóban megnöveli a fájl méretét tovább kilobájtokkal.Windows alatt se linkeled statikusan a fél kernelt :DTovábbá a multkor végiggrasszáltam a linuxdemos.org-on (most épp nincs.) 3-4 éves demók 2-300k-s binárisokkal lazán mentek a suse10.3-mon. Én nem tudom, mi ez az úristennemfogfutni mánia linuxxal. Jól kell összeválogatni a librarykat. De hisz ezért vagyunk itt, hogy kiderítsük, hol van a bajj!
2008-07-22 at 21:13 #5041CharlieModeratorwrote …
Meg is írtad hozzá a drivert?Ha irtam MOD/XM playert ami fut DOS 32bit DPMI-vel, es kozvetlen kezeli az SB-t, GUS-t, fut OS/2 alatt nativ GUS es DART tamogatassal, fut Linux/ALSA alatt (x86+PowerPC), fut Amigan 68k procin (AHI + audio.device), es MorphOS-en PowerPC-n (AHI), az er?
Ha nem, akkor bocs.
2008-07-22 at 21:13 #5042GeriMemberCharlie: aha, szóval ez másfél a négyből ;Đ
Charlie wrote …
Es te kodoltal mar PowerPC-re, ARM-ra, Motorola 680×0-re assemblyben?Dehogy kódoltam! De én nem is mondok ilyen hülyeségeket, hogy “ahol te jársz én ott már jártam eee ee eee”, ezért aztán a tükrös példát se értem :P
2008-07-22 at 21:15 #5043CharlieModeratorblala wrote …
GLU != GLUT. fyi.Tudom. FYI. :P Hagyjal mar kicsit csusztatni bazeg, neszojja’be. :D
2008-07-22 at 21:15 #5044GeriMemberCharlie wrote …wrote …
Meg is írtad hozzá a drivert?Ha irtam MOD/XM playert ami fut DOS 32bit DPMI-vel, es kozvetlen kezeli az SB-t, GUS-t, fut OS/2 alatt nativ GUS es DART tamogatassal, fut Linux/ALSA alatt (x86+PowerPC), fut Amigan 68k procin (AHI + audio.device), es MorphOS-en PowerPC-n (AHI), az er? Ha nem, akkor bocs.
Határeset, elfogadom. Ez annyi, mint két és fél a 4-ből. :>
2008-07-22 at 21:16 #5045CharlieModeratorwrote …
Dehogy kódoltam!Rendben. Nincs tobb kerdesem.
wrote …
De én nem is mondok ilyen hülyeségeket, hogy “ahol te jársz én ott már jártam eee ee eee”Nem, te olyan hulyeseget beszelsz, hogy majd megteritesz minket valami olyasmire, amit nalad jobban ismerunk, es pont ezert nem hiszunk benne. De ha meg most se erted, akkor hagyjuk is.
2008-07-22 at 21:18 #5046GeriMember[quote] [quote]amit nalad jobban ismerunk[/quote1216761456]Ááááááá ránkszakad az éééég :DArról nem is beszélve, hogy más emberekkel csak a gyávák szoktak takarózni. Miért nem a saját nevedben beszélsz? (=
2008-07-22 at 21:19 #5047CharlieModerator… nnajo. Valakinel ugy latom fellepett egy
?SERIOUS NEED TO GET A LIFE ERROR.
READY.Reszemrol inkabb megnezem asszonykamat kozelrol. :) Joejt mindenki.
2008-07-22 at 21:21 #5048blalaMemberA glew-nek nem latom mi ertelme van egyaltalan. Tovabba jobban orulnek, ha nem arrol folyna a vita, hogy az sdl szar-e vagy nem, hanem hogy milyen alternativak vannak milyen hatranyokkal es elonyokkel. Pl
SDL – pro: egyseges – con: bloatware, soha nem hasznaltam
GLUT – pro: mukodik – con: vannak benne elbaszasok
GLFW – pro: kijavitottak a GLUT hibait – con: nem mukodik
GLEW – pro: kicsi – con: semmi ertelmestb.
2008-07-22 at 21:22 #5049GeriMemberCharlie: remélem, holnapra már felgyógyulsz, jobbulást :D Én meg mindjárt írok egy tutorialt azoknak a scenereknek, akik most látnának lenugzt először.Na mindenesetre elment a topik egy olyan irányba, amibe én egy lépést se akartam volna tenni, úgyhogy mind1. Írjon a pontscho is, úgyis itt lurkerkedik. Ennél nagyobb flame már úgyse lesz.
2008-07-22 at 21:39 #5050CharlieModeratorwrote …
Persze, hogy a dinamikusan linkelt verzió, és örülök, hogy ezt tisztáztuk. Kezdjük ott, hogy a libgl-t máshogy linkelni se lehet.De igen, lehet mashogy is. Pl. runtime. Tulajdonkeppen az osszes cuccot csak runtime erdemes linkelni Linux alatt, ha nem statikusan linkeled. Igy sincs garancia a kompatibilitasra, de nagyobb van, mintha dinamikusan tenned. Najo, tenyleg off. Amilyen stilusban nyomja a kolyok, nem erdemli meg, hogy foglalkozzak vele. :) Es szerintem poncsonak is jobb dolga van, mint Linux tutorialt irni. Foleg, hogy utobbi idoben csak OSX-et hasznal, es ruhelli a pingvint. :)
2008-07-22 at 21:50 #5051zoomKeymaster2008-07-22 at 22:12 #5052slyspyKeymasterZoom! Van sapkad?
2008-07-22 at 22:20 #5053GeriMemberNohát, akkor ez a hsz most azoknak szól, akik most akarnak csak megismerkedni a linxxal, hogy lefordítsák rá a demójukat, esetleg kipróbálgassák bővebben is.-1. Hozzávalók:—————————1 db x86 processzor, lehetőleg legalább 1 ghz-n-1 giga ram-valami alaplapféle, amiben az egész bennevan-NVIDIA (!!!!!!!!!!!) grafikus kártya (lehetőleg minimum GeForce2)-1 db üres 20 gigás vinyó-1 db üres DVD0. Lépés – a kód:—————–VisualC++, és egyéb más, “makerekkel” összehúzkodott creatorban létrehozott kód, amely windows specifikus callbackekkel építkezik (tehát egyfajta feleslegesen agyoncicomázott oop-s winapi gombfelülettel összeágyazott demo) az már eleve hogy kurvaszar, mert egy grafikus alkalmazáshoz nem is így kell kódot írni. Először is írtsd ki a kódból az összes olyan winapi specifikus részt, amire nincs szűkség, és a maradékot helyezd el #ifdef WIN32 … #endif közé Az ide helyezett kódok csak windows alatt akarnak majd lefordulni. Ez a kódrészlet NE határozza meg a legkisebb mértékben sem a kód többi részében.1. A megfelelő linux distrib kiválasztása:————————————————————–Ez az egész dolog egyik sarkallatos pontja. Kezdjük ott, hogy linux és linux között óriási különbség van. Nem akarok sokat magyarázkodni erről a témáról, ha gyorsan akarsz tolerálható eredményt elérni, akkor hallgass rám. Ez persze nem kötelező, csak egyfajta útmutatás. Lehet hagyatkozni mások véleményére is, csak nem feltétlenül lesz jó vége, pláne nem egy kezdő számára. Szem előtt tartva, hogy mi ugye scenerek vagyunk, és fordítani le/kicsit áttírni szeretnénk a demót, vagy a játékunkat rá, kiejtünk egy csomó (valamire amúgy biztos jó) pistikelinuxot, amik semmire sem valók. Kiesik kapásból az egész ubuntu, és uhu széria. Kezdők lévén a debian is. (Elvégre ha windowsról beszélünk, akkor sem a 3.11-et értjük alatta.) Sőt, minden kiesik, kivéve a SuSE. A 11-es suse azért esik ki, mert túl bugos. A 10.3 viszont remek lesz.http://download.opensuse.org/distribution/10.3/iso/dvd/openSUSE-10.3-GM-DVD-i386.isoLaza 4 gigás dvd iso, kezd el éjjel tölteni, és reggelre leért. Írd ki, kapcsold ki a gépet, HÚZZ LE MINDEN VINYÓT, CSAK AZ A VINYÓ MARADJON, AMIRE A LINUXOT TESZED MAJD. EZ A VINYÓ ÜRES LEGYEN, MERT ÚGYIS KINYÍRNÁD RAJTA AZ ÖSSZES ADATOT, ÉS EZT MÁR MOST ELŐRE MONDOM NEKED, HOGY SZAR ÉRZÉS. Lehet vitatkozni, hogy miért suse 10.3, de aki tudja, mi az, az eleve hogy mi a jó büdös lófaszért olvassa el ezt a hozzászólást, aki meg nem, az fogja be a pofáját, és örüljön a suse-nak.2. A telepítés eleje:———————–Be kell bootolnod az installer dvd-ről. Válaszd ki a magyar nyelvet! Nem, nem vagy te olyan okos és menő hogy neked angol kell, mert az a lít. Kiválasztod a magyar nyelvet szépen, MÉG A TELEPÍTŐ BOOTKÉPERNYŐJÉN. Entert nyomsz a “telepítés merevlemezre” opción. A többi dolog úgyse működik az installerben normálisan.Közli a licenszet, elfogadod. Kérdezi, hogy KDE, vagy GNOME, az most ne is érdekeljen, hogy ez mi, válaszd ki a KDE-t. 3. A telepítés közepe:——————–Tökéles és horribilis fajbaromság az, amit az idióta suse telepítője alapértelmezésben fel fog kínálni a vinyó felpartícionálásához. “Egyéni, kézi partícionálás”-t válassz, majd az egyedi partícionáláshoz bejön egy szép lista arról az 1 db vinyóról, amit benthagytál. Ha van rajta partíció, akkor töröld le itt. Hozz létre egy ELSŐDLEGES, ext3 típusú partíciót! Mérete legyen mondjuk 16 giga (mérethez írd be: 16000M), a formázáshoz legyen beállítva hogy ext3, csatolási pont (ne érdekeljen, hogy ez mi) legyen az írva, hogy /.Aztán hozz létre egy 2 gigás swap partíciót. ELSŐDLEGES partíció ez is, típusa swap, csatolási ponthoz be lesz írva, hogy swap. Ez pont jó így. Okézd le.Szard le, hogy milyen csomagokat jelölt ki magának, egyelőre jók lesznek azok. Mehet a telepítés, először beállítgatja a partíciókat, aztán elkezdi a másolást. Menj ki simogatni a macskádat, majd egy jó 40 perc múlva gyere vissza.Akarsz felhasználót létrehozni magadnak? Dehogyis, semmit ne írj be, kattintsd a tovább gombra. Sír, hogy nem hoztál létre felhasználót, ez nem biztonságos, mégis továbbméssz. Root jelszó (root = rendszergazda) megadása: beírod ide a kedvenc jelszavadat. Mittomén, firgrulez. Ezzel gyakorlatilag kész a telepítés közepe, rebootol a gép, bejön a linux. A felhasználóneved root lesz, a jelszavad meg firgrulez, ezzel tudsz belépni.4. A telepítés vége:———————-Nem, még nincs vége. Parancssort előtúrsz, beírod: yast2Software management-be beméssz (szoftverek telepítése).Filter: patterns.Egyesével: rákattintasz a patternekre, pl Alaprendszer, jobb oldalt jobbgomb: all in this list: install, aztán APPLY gomb. Végigméssz így az összes pattern-en, ahol függőségi hibát pampog, azt a csomagot leszarod. Amikor végeztél, megnézed, hogy az glut-devel fent van -e (a keresővel, van egy search a patternek között). Amikor minden fent van, minden -devel csomag is (ezekre is rákeresel a patternek között) akkor süti. Most letöltöd az nv drivert, a korábbi hsz-ek alapján felinstallálod.Ha nincs interneted, yast2-ben network devices – network cards – beállítod a kábelmodemedre rádugott hálókártyát dhcp-re, vagy ha isdn-ed van, megtalálod az isdn ikont a network devicesben (piros telefon ikon).5. A fordítás:————–Hogy mi mire való, azt már felsoroltuk. A linux és a windows specifikus kódokat a következő módon válaszhatod szétt:#ifdef WIN32windowsos kód#elselinuxos kód#endif#ifdef __linux__linuxos kód#elsewindowsos kód#endifwindows.h helyett az unistd.h-t inkludold linux alatt.Ami biztos, hogy kell még: time.h. Linux alatt a Sleep az kisbetűs, és kicsit máshogy működik néha. #include <gl\gl.h> #include <gl\glu.h> #include <gl\glext.h>helyett: #include <GL/gl.h> #include <GL/glu.h> #include <GL/glext.h>kelleni fog még: #include <sys/types.h> #include <sys/wait.h> #include <sys/resource.h> #include <X11/Xlib.h> #include <X11/Xutil.h> #include <X11/keysym.h>ha van net kód is, amit kétlek egy demó esetében, de kitudja: #include <netinet/in.h> #include <arpa/inet.h> #include <netdb.h>Linux alatt a könyvtárakat /-el válasszuk el!A kódot írhatjuk kwrite-vel is, de először egy üres fájlt nyissunk meg, és állítsuk átt a kódolást CE-re, mert széttbassza az ékezeteket!Fordítani parancssorból lehet:g++ engine.c -o engine -lGLU -lglut -lGLEW -lSDL -lSDL_mixer -O3 -mtune=pentium3 -march=pentium3 –fast-math -s -mfpmath=sse -msse futtatás:./engineA glut, sdl, glew, sdl_mixer apikhoz (ha kellenek ezek) a rövid leírásokat részben a topikban már leírtuk, másfelől meg a hivatalos oldalon találhatod meg, hogy konkrétan ezeket mire is lehet használni.folyt később.
2008-07-22 at 22:20 #5054zoomKeymasterDe van ám!
2008-07-22 at 22:25 #5055GeriMemberCharlie wrote …
a kolyok, nem erdemli meg, hogy foglalkozzak velePedig a profilok szerint engem a demoscene 1 évvel korábban kezdett el foglalkoztatni, mint téged. Érdekes.
2008-07-22 at 22:37 #5056blalaMemberGeri ebbol formazott cikket irjal, ne ilyen forumhozzaszolast, ha mar ennyi energiat olsz bele. Tartalmi hozzaszolasok:
1) Az Ubuntu is meg a distrok 90%-a pontosan ugyanugy alkalmas barmire, a kulonbseg a szopas mennyisegeben es minosegeben van.
2) Azert mert te nem tudsz angolul, mas meg tudhat. Meg akkor is ha most lat eloszor linux-ot :) Aztan a KDE/Gnome se annyira egyszeru, hogy a “valaszd a KDE-t” legyen a valasz, meg total kezdok szamara sem. Bar ha jol emlekszem mindketto gaz :)
5) GLU ellenjavallt. X11 minek, ha ugyis krosszplatformot celzunk meg. Ja es C/C++ ellenjavallt :)
2008-07-22 at 22:51 #5057GeriMemberCikket nem írok .Phmm hmm
blala wrote …
2) Azert mert te nem tudsz angolulhmm hmm
pontscho wrote …
Édi vagy, mikor humorizálni próbálsz. :) Képzeld, még ékezet is van anélkül, hogy könyékig turkáljak az X.org configban.2008-07-22 at 23:07 #5058blalaMemberah, ezen atsiklottam.
A kódot írhatjuk kwrite-vel is, de először egy üres fájlt nyissunk meg, és állítsuk átt a kódolást CE-re, mert széttbassza az ékezeteket!Hat en ehhez nem ertek, de ez elegge faszsagnak tunik. A megoldas letezik, es ugy hivjak hogy UTF8. Amelyik fordito nem eszi meg az UTF8-at defaultbol, az szar, es ne hasznaljuk :) de legalabbis varjunk vele addig a verzioig amelyik mar megeszi. Ha mindezek ellenere olyan forditot akarunk hasznalni, ami nem birja az UTF8-at, akkor mondjunk le az ekezetekrol. Kulonben is irjuk angolul meg a kommenteket is (a valtozoneveket pedig kulonosen), hatha mas is olvasni fogja. Meg aztan felbatorodnak a kinaiak is oszt teleleszunk kinai nyelvu forrasokkal, pont az hianyzik mindenkinek. Ha nem tudunk angolul, epp ideje megtanulnunk.
2008-07-22 at 23:10 #5059blalaMemberojajj, ojajj
A felhasználóneved root lesz, a jelszavad meg firgrulez, ezzel tudsz belépni.legyszives javits ki hogy rosszul ertem, de ugye, ugye, UGYE, mint linux envangelista nem azt javaslod most a kezdo juzernek hogy root-kent hasznalja a gepet???!?!!?!!!!!1111tizenegy
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.