/tmp/%d_PID.txt", pidem,pidem); system(gpidd); sprintf(gpidd, "/tmp/%d_PID.txt",pidem); FILE * pidkolvas=NULL;pidkolvas=fopen(gpidd, "r"); if(!pidkolvas){system("clear"); printf("Hiba az elérési út kiolvasásakor (/proc/PID/exe) vagy az átmeleti állományhoz való hozzáféréskor (/tmp/PID_PID.txt) \nElképzelhető, hogy a... [ Tovább... ]"/> /tmp/%d_PID.txt", pidem,pidem); system(gpidd); sprintf(gpidd, "/tmp/%d_PID.txt",pidem); FILE * pidkolvas=NULL;pidkolvas=fopen(gpidd, "r"); if(!pidkolvas){system("clear"); printf("Hiba az elérési út kiolvasásakor (/proc/PID/exe) vagy az átmeleti állományhoz való hozzáféréskor (/tmp/PID_PID.txt) \nElképzelhető, hogy a... [ Tovább... ]"/>
☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Linuxos demó kódolás

Viewing 30 posts - 61 through 90 (of 273 total)
  • Author
    Posts
  • #5000
    avatarGeri
    Member
    slyspy wrote
    lehetne egy kivonatot kérnem a topic-ból?

    Minek? Nem fog innét eltűnni semmi, jóeséllyel.

    #5001
    avatarGeri
    Member
    Edhellon wrote
    Ne hagyjatok abba, pliz! :)

    Én ezt úgy terveztem, hogy lesz egy jó 6-8 oldalas vita, legalábbis eleinte, de leváltott egy olyan alacsony szintre ahová én már nem fogom őt követni egy fórumban. A “szerencsétlen” meg a “taknyos” szerintem nem érvek :D

    #5002
    avatarpontscho
    Member

    Nem, ezek allapot jelzok. :)

    #5003
    avatarGeri
    Member
    pontscho wrote
    Nem, ezek allapot jelzok. :)

    Akkor ezeket a saját devianciádból fakadó állapotjelzőket helyettem inkább valamelyik kedves hozzátartozódra vetítsd ki.

    #5004
    avatarMaNiAc
    Member

    Az elejen mikor megnyilt ez a topic, valakivel fogadnom kellett volna, hogy ez flamestarter lesz… most epp berugnek a nyeremenyembol… A pitsaba!!! :)

    Mellesleg mostanaban a legtobb forumon a “linux vs. windows” topicokat nyitas utan ket percel torlik a moderatorok. (Vajon miert?) A tema leragott csont, ahogy elottem is irta valaki: hasznaljon mindenki azt, ami bejon neki.

    Reszemrol a szavazat: WinXP, mert szep zold a startgomb a Silver temanal! \o/

    #5005
    avatarGeri
    Member

    Drága manyák!-Ez nem windows vs linux topik.-A topiknak semmi köze a windowsohz-Az OSX-hez sincs, csak a pontscho azt hitte, hogy a linux iszt der istenkirály témát áttviszi majd osx iszt der istenkirály témába, és meglepődött, amikor ezt nem hagytam. -A topik a linuxos demókódolásról, és az áttírás megkönnyítéséről szól -Ha ténylegesen elolvastad volna a topikot, akkor tudnád, hogy amiről írsz, az faszság. WinXP-re meg nem tudsz szavazni, mert olyan nincs is az opciók között.A suttyó hízelgős “bezzeg máshol a moderátorok törlik” típusú tajparaszt megnyilvánulásodat pedig hadd ne kommentáljam részletesebben, manyák (= (= (=tegnap nyák voltholnap nyák leszma nyákmanyák (= (= (=

    #5006
    avatarMaNiAc
    Member

    Whatever… a topicot amugy vegigolvastam… Es a szavazasod az elejen nem a linuxos kodolas megkonnyiteserol szol, hanem flame kirobbantasarol… Ha lenne ertelme a topicnak, akkor leirtam volna, h miert nem latom ertelmet linuxra kodolni. Hiszen a topic errol szol(na, ha lenne ertelme, mert eleve nem flametopicnak szantad volna…) Persze, most ugyis kijavitasz, mert szerinted tevedek… Bring it on! Ha mar a neveknel tartunk (mert ugye a masik nevenek kifikazasa sokkal magasabb szinvonalu dolog, mint pontscho szakmai ervelese!), check this out: http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Geri

    #5007
    avatarGeri
    Member

    maaaanyák :D :D :D
    milyen nyákot tervezel ma, nyák? :D

    #5008
    avatarMaNiAc
    Member
    #5009
    avatarGeri
    Member

    Manyák, munka után.

    #5010
    avatarMaNiAc
    Member

    ?

    #5011
    avatarGeri
    Member

    omgzor, szakítottál a szajamanszal?(most, hogy a kommentet átírtad egy kérdőjelre, ennek a hszemnek sok értelme nincs)

    #5012
    avatarMaNiAc
    Member

    Ja, mert kozben rajottem, h mit jelentenek a hieroglifak a kepen, csak azt nem vagtam, h mit akartal mondani veluk, s h ez valoban “hand shading”-es render-e…

    Mellesleg Nokia FTW! ;)

    #5013
    avatarblala
    Member
    -A topiknak semmi köze a windowsohz
    -Az OSX-hez sincs, csak a pontscho azt hitte, hogy a linux iszt der istenkirály témát áttviszi majd osx iszt der istenkirály témába,

    hogyne lenne koze az OSX-hez, mivel az is unix alapu (bar bsd), eleg nagy metszete van a Linuxon es OSX-en alkalmazhato technikaknak. Tovabba ha mar vazze arra akarod rabeszelni az embereket, hogy Linuxra is forditsak le a demojukat, akkor annyi erovel fordihatnak OSX-re is (sot, en pl inkabb forditva allok hozza: Ha mar multiplatform fejlesztek, akar fordithatnek Linuxra is. Mar eljutottam odaig hogy sok ev utan ujbol felraktam egyet, ugyhogy nem teljesen remenytelen :)

    a Linux meg igen tavol all (sajnos) az istenkiralysagtol, mint ahogy a tobbi letezo operacios rendszer is. Kb ket dolog van amit a Linux fel tud mutatni, 1) hogy free/open, es ez mondjuk eleg komoly erv, 2) hogy akarmekkora takolmany, folyton kalapaljak es ezert nagyjabol mukodik; de jonak azert nem neveznem.

    hogy ontopik is legyek, a minap ki akartam probalni az sdl_mixer-t, s mivel van mar haskell binding (bar a kulcsrutin hianyzik, de majd belepeccselem), orultem hogy jo lesz nekem, de persze nem sikerult felinstallalni a jo kis unixos szoftver deployment hagyomanyok miatt.

    #5014
    avatarGeri
    Member

    Én nem azt mondtam,hogy tilos lenne osx-ről meg windowsról beszélni itt, hanem azt, hogy ez a topik nem arról szól, manyáknak, a miheztartás végett.
    Merthát a topik címe linux.
    Én is annak örülnék a legjobban, ha az emberek lefordítanák minde elterjedtebb platformra a cuccaikat, legyen az windows, linux, bsd, osx, ps3, xbox360, wii.
    A linux istenkirályságáról meg annyit, hogy a microsoft szerverparkját egy 90 db linuxos gépből álló proxy védi kívülre. PAFF.

    Ha gondolod, nagyon szívesen segítek neked összeállítani egy normális linuxos fejlesztőrendszert a gépedre úgy, hogy először mondom, hogy mit csinálj, aztán meg ssh-n keresztül folytatom a beállítást/installálást. Csak egy szavadba kerül.

    #5015
    avatarblala
    Member

    Nem gondolom hogy adok neked ssh-t a gepemhez :) Egyebkent ilyen juzer-level szinten azert elboldogulok a linux-al. Es eleg tapasztalatom meg jozan paraszti eszem van ahhoz, hogy a “unix hater’s handbook” alapveto uzenetevel maximalisan egyetertsek. Tovabba nyilvan semmi sem mukodne a tav-segitsegedben, tekintve hogy 99% valoszinuseggel masik disztrot (nem) hasznalok mint te. Viszont javasolhatsz szovegszerkesztot peldaul, mint a fejlesztokornyezetem legkritikusabb resze. Bar ugyis osx-en fejlesztek inkabb, es csak a vegen forditok egyet linux alatt, de egy jo szovegszerkeszto mindig jol jon. KISS-parti vagyok, emacs meg vim nem izgat fel. (offtopic: az meg hogy a microsoft hasznal linuxot, nem azt jelenti hogy a linux olyan jo lenne, hanem hogy az adott feladatra vakok kozt felszemu a csaszar) [es IMADOM a ze107-et, mondtam mar? :)]

    #5016
    avatarpasy
    Keymaster

    a desktop != szerver
    egyébként a 90 gépes linux proxy eléggé urban legend gyanús (pláne hogy 1-2 éve van saját szoftverük rá – ISA)

    a másik hogyha a linux olyan ideális fejlesztőkörnyezet lenne akkor a gamedeveloperek 100%-a nem használna win/vstudiot (nem a sufnicégekre gondolok)

    #5017
    avatarGeri
    Member

    pasy:
    Az igazi gamedeveloper nem használ se wint, se vstudio-t :D
    A többinek meg úgyis mindegy.
    És nem urban legend, mert még az ezredforduló után elszabadult egy exploit, ami a windows szerverek egyik sebezhetőségét kihasználva ugrált egyik win szerverről a másikra, és tette őket ganajra. Gyakoraltilag minden windowsos szerver lefingott, kivéve a microsoft oldalát, ami egy csöppet már eleve hogy gyanús :D

    blala wrote
    Nem gondolom hogy adok neked ssh-t a gepemhez :)

    Szeretem azokat az embereket, akikben van még életösztön :D

    #5018
    avatarCharlie
    Moderator

    Az igazi gamedeveloper hasznal wint meg vstudiot, meg amit csak kell, hogy elkeszuljon a jateka. Mert nem az eszkoz szamit neki, hanem a vegeredmeny. Egyebkent tokjo, hogy mindenki benyilatkozott mar a topikba a kerdesben, csak olyan ember nem, aki volt mar jatekfejleszto… Pedig vannak paran… :)

    Mellesleg, a Linux azert alkalmatlan a demoirasra, azt leszamitva, hogy mekkora fos az X11 API, mekkora lassu az SDL, milyen gagyik a 3D driverek, mekkora fajdalom ALSA-hoz lejatszot irni, es hozzaidoziteni barmit, stb, mert nem letezik az a fogalom, hogy binaris kompatibilitas. A demoknak meg nem szokas kiadni a forrasat, hogy minden uj Linux rilizhez es glibchez, X11-hez, libasoundhoz meg kisfranchoz ujraforditsak, foleg azert nem, mert a demokodok irtozatos takolatok legtobbszor. A forrast leszamitva pedig egyedul egy otven megas binarissal lehetne elkerulni, hogy dinamikusan kelljen barmit linkelni, mert az a kovetkezo verzion mar nem futna. Marpedig deadline elott 20 perccel, felreszegen, az almossagtol es a faradtsagtol felholtan szerintem nem letezik koder, aki meg azzal baszkodna, hogy a cucca most statikusan legyen linkelve, hogy masfel ev mulva is fusson az akkori Linux disztribeken.

    Arrol nem is beszelve, hogy egy statikusan linkelt tobbszaz K-s Mesa mondjuk mekkora hatranyt jelent egy 64k kompoban, ugye, hehe.

    #5019
    avatarblala
    Member

    Ja, en is talalkoztam olyan jopofa esettel, hogy a glibc-nek a regi verziojat kiszedtek a debian-bol, merthat a c libraryt tuti nem hasznalja semmilyen szoftver ugye, aztan nem ment a kereskedelmi szoftver mert az nem opensource ugye, es regebbi glibc kellett volna…

    Marpedig deadline elott 20 perccel, felreszegen, az almossagtol es a faradtsagtol felholtan szerintem nem letezik koder, aki meg azzal baszkodna, hogy a cucca most statikusan legyen linkelve, hogy masfel ev mulva is fusson az akkori Linux disztribeken.

    Hat szerintem nem is gondolta senki (Gerit kiveve :) hogy rogton a kompo verzio fusson linuxon, hanem a “cel” mondjuk hogy a multiplatform fele nyissunk, es esetleg linuxra is forditsunk hamar.

    #5020
    avatarGeri
    Member

    Végszóként a játékfejlesztéses témához: dehogynem, volt. Épp most ír ide. :D
    Kezdjük ott, hogy én game enginet használok a demókhoz is.

    A kompatibilitási problémákhoz meg: dehogynem, bináris kompatibilitás – már jóideje – létezik, és nem csak papíron, hanem gyakorlatilag is. Pl a firefoxot is régebben binárisan adták ki, aztán ment mindenféle linuxon. Nem, nem volt 50 mega csak az “eksze”,

    Másfelől meg sem a demófejlesztés, sem a játékfejlesztés nem arról szól, hogy az ember az os-specifikus szarokkal törődik. Inicializálni kell a grafikát (egy ultrakomplex desktop init kemény fél kbyte) a hangengine os-specifikus részeit külön meg kell írni (ez megintcsak kemény fél kbyte). az input kezelést meg kell írni megintcsak több os-re, ami ismétcsak fél kbyte, ha egy ultra-mega-komplex inputkezelésről van szó. A többi kód meg 1 mega, ahol az égvilágon semmiféle api specifikus dolog nincs. Egyedül a loaderekben, egy kis forráskódrészlet, ami kicseréli a \-eket /-re linux esetén, és ennyi.

    Normálisan kell kódolni, és nem lesz bajj linux alatt se :P
    Hogy hogyan? Erről fog szólni ez a topik.

    #5021
    avatarGeri
    Member
    blala wrote
    Hat szerintem nem is gondolta senki (Gerit kiveve :) hogy rogton a kompo verzio fusson linuxon, hanem a “cel” mondjuk hogy a multiplatform fele nyissunk, es esetleg linuxra is forditsunk hamar.

    Olyasmi (=

    #5022
    avatarCharlie
    Moderator

    Amigara kell fejleszteni, az multiplatform. Rendszerbarat 68k Amiga kod kapasbol fut ugye Amigan, OS4-en, MorphOS-en, es barhol ahol UAE van. (Windows, Linux, OSX, PSP, XBox, stb.) Raadasul egy binaris eleg, nem kell otvenet forditani. Ugye. Raadasul aki nem birja a CED-et es tehetsegpotlas kell neki, annak van tokjo integralt klikkendplej crosscompile trutymo is. :)

    #5023
    avatarCharlie
    Moderator
    Geri wrote
    Egyedül a loaderekben, egy kis forráskódrészlet, ami kicseréli a \-eket /-re linux esetén, és ennyi.

    … ne … jaj ne … anyu segits… :)

    Geri wrote
    Normálisan kell kódolni, és nem lesz bajj linux alatt se :P Hogy hogyan? Erről fog szólni ez a topik.

    Hat alig varom, hogy a fentihez hasonlo lenyugozo trukkoket leshessek el a MESTER-tol… :)

    #5024
    avatarblala
    Member

    aaa, az amiga nem jo, nincs ra* haskell kompiler :)

    [*eleg advanced. az egyszerubbeket valoszinuleg le lehetne portolni]

    #5025
    avatarCharlie
    Moderator

    Megjegyzem, a Free Pascal runtime library megcsinalja neked a \ to / cseret a path-okban. Tehat nem kell vele foglalkozni. Sot az Amigas FPC meg Unix 2 DOS 2 Amiga stilusu path-konverziokat is tud. :P

    #5026
    avatarGeri
    Member
    Charlie wrote
    Amiga

    Az egyik osx-re akar demót készíteni, hogy meg tudja nézni mind az 5 ember, akinek van az országban. A másik azt mondja, hogy ne is linuxra, hanem akkor már amiga-ra. A harmadik meg nem bírja áttírni azt a kemény 500 sort, amit átt kéne. Komolyan mondom, a bokámat fosom le tőletek :DIstenem, mire vállalkoztam…De nembajj. Akkoris meg lesztek térítve. Persze csak a ti érdeketekben :D:D:D

    #5027
    avatarblala
    Member

    Geri ne viccelj mar, OSX-et sokkal tobb scener hasznal mint Linuxot. Tovabba en hajlando vagyok Windozra meg Linuxra is leforditani a dolgaimat es akkor mindenki meg tudja nezni, csak eppen OSX-en jobban szeretek fejleszteni. Es az elobbirol kellene szoljon a topik, nem az utobbirol (bar annak is van letjogosultsaga :)

    De akkor visszaterhetnenk talan esetleg a bokafosastol a lenyegre, illetve flamelni is szabad de akkor legyen vicces :)

    mondjuk lehetne szimpatikus crossplatform libraryket gyujteni. Elkezdem:

    hang:

    bass – kvaziszimpatikus, closed source, es nincs linuxra
    bassmod – ez van linuxra, de hat ez egy modlejatszo, azota egy evezreddel arrebb jarunk
    sdl_mixer – kvaziszimpatikus, van mindenre, buta modon nem tudja visszaadni hogy hol tart, de lowlevel meg mentheto
    openal – kvaziszimpatikus, van mindenre, haskell-el egyelore nem ajanlott :)
    stb_vorbis – ez szimpi, de ez nem szol, csak kitomorit. Pl sdl_mixer-hez jol johet mert az buta ugye.

    kep:

    stb_image – ez jo. png/jpeg
    libjpeg – ide kepzeljetek egy 10 oldalas rantot, aminek minden masodik szava vulgaris. erosen ellenjavalt.
    libpng – a libjpeg-nel biztos jobb…
    glut – szar, de annyira nem, es mindenhol megy. persze mindenhol mashogy kell megpatkolni a hianyossagait :)
    glfw – ez elvileg van mindenre, es allitolag jo, de a szerzonek negativ tapasztalati vannak. “mar csak 1 ev es jo lehet”

    #5028
    avatarCharlie
    Moderator
    Geri wrote
    Akkoris meg lesztek térítve.

    Gyermekem az Urban, en mar akkor Linuxot (is) nyomtam, mikor te meg agyba pisalni se tanultal meg. A multiplatform fejlesztesekrol nem is beszelve. Es en szanalmas kis kezdo vagyok azokhoz kepest, akik ezt szinvonalon muvelik.

    Ps: egyebkent ezt a hozzaszolast OS X alol irom. :P

    #5029
    avatarGeri
    Member

    blala: egyvalami kimaradt, sokak szerint a képlibrary-k ásza:DevIL – képlibrary, széleskörű formátumtámogatással (jpg, png, bmp, tga, stb)http://prdownloads.sourceforge.net/openil/DevIL-1.6.8-rc2.tar.gzLefordításához szűkséges még:Libpng, for .png support. Zlib, for compression. Libjpeg, for .jpg support. Libtiff, for .tif support. Libmng, for .mng support. Little CMS, for colour profiles.Crossplatform.

Viewing 30 posts - 61 through 90 (of 273 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára