Home › Forums › A Demokészítés művészete › Programozás › Segítség, kezdőknek!
Tagged: opengl shader textúra
- This topic has 96 replies, 27 voices, and was last updated 12 years, 1 month ago by
Travis.
-
AuthorPosts
-
2009-02-08 at 15:52 #2800
blala
MemberMilyen környezetben érdemes elkezdeni programozni?Igy 2009-ben azt mondanam hogy barmiben ami szimpatikus. Ez a nyelvre is vonatkozik. Persze csak esszeru hatarok kozott, php-ben pont nem ir az ember demot.
Eddig DevC++-t próbáltam, de nem jött be, mert pl. pontosvesszőt csak úgy tudtam beírni, hogy átváltottam angol billentyűzetre;Na erre viszont az a megoldas, hogy ne valts vissza magyarra :)
wrote …
illetve egy egyszerű helloworld progira ad vagy 400k kódot..Ezzel meg raersz kesobb is foglalkozni, amikor a helloworld-on tuljutottal. Altalaban amikor ilyen nagy az executable, akkor statikusan linkelik a runtime-t es egyeb libraryket, es/vagy debug libraries. De a helyedben ezzel egyelore nem torodnek.
2009-02-08 at 17:14 #2801Murphy
MemberA fentiekkel maximálisan egyetértek. Egyébként meg ajánlom a scene.hu skype chatet ott gyorsabban kapsz választ a kérdéseidre.
2009-02-09 at 12:59 #2802abcug
Memberha nullarol indulsz akkor kdevelop vagy codeblocks meg linux, ha mar jot nem csinalsz legalabb legyen kulonleges :))) ja es kodolj gma 3000-re , mert az kihivas :)))
najo, komolyan: msvc2008exp pl. teljesen jo valasztas. az msvc 6 bar egyenesen isteni, csak epp a supporttal szivnal sokat :)))
Persze csak esszeru hatarok kozott, php-ben pont nem ir az ember demot.blala! ezt legkevessbe toled vartam volna :)))
2009-02-09 at 13:33 #2803Travis
Moderatorblala wrote …
php-ben pont nem ir az ember demot.Csak ők:http://www.pouet.net/prodlist.php?platform=PHP&order=&x=33&y=10&page=1
2009-02-09 at 16:25 #2804blala
MemberTravis, hat ennek kb annyi ertelme van mint excelben kockat forgatni. Most visszafogom magam, es csak annyit emlitek meg ovatosan, hogy php-ban nem tranzitiv az egyenloseg realacio…
abcug: gma950 lenyomja a 3000-et :D
2009-02-09 at 18:30 #2805Caiwan
MemberKoszi, azt hiszem megtalaltam ennek megfelelojét a DevC++-ban, most ad vagy 33k kódot … Am szereztem egy csomo ebookot, ugyogy egy darabig, el leszek vele; Kb 6-7 ev mulva elo is allhatunk valami demoval a fuctionra, de ha olyan tempoba menne mint a webfejlesztes, lesz abbol 10 ev is :D PHP-ben eddig csak weblapot irtam, es mast nem is szandekozok benne irni. Bar, amit eddig irtam az is ugy van osszeganylva, de legalabb a vedelem egesz jo benne. / Probaltunk mar C64-re irni assemblybe, de az se jott ossze, mert egy rasterbar, es egy tracker elbant velunk. Pascalt meg meg sem emlitem … :D /
2009-02-09 at 18:51 #2806blala
Membera modernebb pascalok valoszinuleg teljesen alkalmasak demoirasra (van is nekunk itt hazi pascal-evangelistank :), kiveve persze ha c64 a platform :)
2009-02-09 at 18:54 #2807Travis
ModeratorBlala, amit írtál, tökéletesen igaz, csak nem sok köze van a témához. Ez kb olyan, mintha azt mondanám, a róma számok nem alkalmasak számolásra, mert nincs tizedesvessző.
A kreativitás egyik fokmérője pedig az alkalmatlan eszközök használatának képessége.
Én nem gondolom, hogy az excel, php vagy a haskel használata értelmetlen a demoscenen belül. A való élet persze teljesen más.2009-02-09 at 19:51 #2808blala
MemberHat, szerintem a php 1) egy rossz nyelv (lasd a fenti linkek, vagy ennek a site-nak a motorja, vagy 100000000 masik ervet) 2) egy celspecifikus nyelv. webprogramozasra talaltak ki.
Az Excel megintcsak celspecifikus nyelv. Lattuk hogy lehet kockat forgatni excelben, de alapvetoen nem erro valo.Amit en irtam, az pont az ellenkezoje, megpedig hogy gyakorlatilag tetszoleges *general purpose* nyelv alkalmas ma mar demozni, mert hiaba lassabb teszemazt hasrautesszeruen a ruby 100x a C-nel, foleg kezdo szinten nem a CPU fog izzadni ugyse. Az OpenGL meg minden epeszu nyelv alol elerheto (remelem).
PHP-ben demot irni az nem kreativitas, hanem faszsag, mar elnezest. Akkor mar inkabb BASIC-ben.
Es abszolut koze van a temahoz, mert az volt a kerdes hogy milyen kornyezetben ill milyen nyelvben a) erdemes b) csinaljuk mi. Nem ajanlottam a haskellt, mert nem feltetlenul ereztem hogy jol jarna vele a kerdezo. Hasonloan nem ajanlottam a C++-t sem, mert azzal sem erzem hogy jol jarna, es a PHP-t sem, pedig azt meg ismeri is.
2009-02-09 at 21:27 #2809Gargaj
Keymasteranno a C-rol mondta valaki, de szerintem a PHP-ra is igaz:
olyan mint amikor a 8 eves gyereknek penzt adsz hogy menjen le bevasarolni – ha nem vigyazol, tele lesz a sufni mogyorokremmel meg gofrival2009-02-10 at 07:19 #2810Travis
ModeratorGargaj: Igen, és bármilyen nyelven lehet BASIC programot írni :-)
Blala: igazad van, rosszul értelmeztem a témát.2009-02-10 at 10:32 #2811Charlie
ModeratorCaiwan wrote …
Pascalt meg meg sem emlitem … :D /Lehet, hogy ez most sokkent fog erni, es meginog a vilagba vetett hited, de a magyar demoscene produktumok eleg jelentos resze keszul Pascalban. :) Persze nem a tortenelem elotti Turbo, hanem Free Pascalban, esetenkent kis Delphi rasegitessel.
2009-02-10 at 11:07 #2812slyspy
KeymasterJa, én meg ismerek olyat is, aki full delphiben csinalja.
2009-02-10 at 11:07 #2813Gargaj
Keymaster“It’s the man, not the machine.” :)
2009-02-10 at 11:47 #2814Bery
MemberHa van olyan nyelv, amiben könnyen meg tudod szólaltani az OpenGL-t, vagy a DirectX-et, és kézre áll, akkor abban érdemes elkezdeni demot kódolni.
Az nem baj, ha C-t tudsz olvasni, mert a tutorialok és example programok túlnyomó része abban érhető el, ami az elején – vagy bármilyen új technika elsajátításakor – nagy segítség tud lenni.
És mivel manapság akadnak 16-64 MByte-os demok is, így annyira nem fog senkit érdekelni, hogy az exe-d 190Kb, vagy 1.9 Mb. Bár én is szeretem, ha a lefordult kód nem lóg le a vinyóról :) De hát elég nagyok a vinyók manapság ;)
2009-02-10 at 11:58 #2815Bery
MemberJa, és szerintem nem olyan rossz az a PHP, én szeretem :) Persze kizárólag webfejlesztésre.
De persze én már öreg vagyok, csökkent felfogóképességgel, és ódzkodom minden újtól, valamint még csak Haskelben sem tudok programozni :)
Viszont az gyakran visszaköszön, hogy a C mennyire rányomta a bélyegét a fejlesztői világra, hiszen egy időben “mindent” abban írtak, így számos mai, jelentős mértékben használt, és elterjedt nyelv is erősen rá hajazzik (pl.: PHP ;) , JavaScript, C#, és a magas szintű shader “nyelvek”, stb.).
2009-02-10 at 16:33 #2816blala
MemberNa akkor most egyszer es mindenkorra tisztazzuk, mert napi atlag 5 ember irja el, hogy a Haskell az ket l :) Raadasul egy ember neve.
Bery, de most komolyan, pl. http://zestyping.livejournal.com/124503.html (google “i feel lucky” -style link). Szerinted? Meg van az a sztori is (bar az allitolag Python, de a php-hez jobban illik) amikor veletlenul entert nyomott a csoka az ures keresomezore a weboldalon, mire a rendszer kinyomta a “John NULL” nevu uriemberhez tartozo rekordot…
2009-02-10 at 19:30 #2817Gargaj
Keymasterszinten C-rol tanitottak nekem egyetemen, es szinten igazabb PHP-re: “A C nem tamogatja a biztonsagos programozast.” :)
2009-02-11 at 07:33 #2818Travis
ModeratorBennem sokszor felmerült a gondolat, hogy talán nem is az eszközökkel van a baj, hanem az emberekkel, akik használják azokat. Jó példa erre, amikor a fülem hallatára akartak megtanítani egy szakdolgozót, hogyan invertáljon képet Wordben. Ekkor elkövettem azt a hibát, hogy felsoroltam 2-3 teljesen ingyenes kicsi programot, mely ugyan ezt valósítja meg. A végén én voltam a hülye, hogy mindenhez külön programot használok. Szerintem másnak is van hasonló története bőven.
2009-02-11 at 08:44 #2819Bery
MemberBlala, Haskell-ben (két l-el!) sem tudok programozni ;)
Én azt gondolom, hogy ha az E101 nem az igazi, meg egy keresőmezőbe ENTER hülyeséget ad ki, az a fejlesztő hibája. Nyilván az eszközök sem tökéletesek, de hát tudni kell a lehető legjobban alkalmazni azokat, illetve a hibáikat elkerülni, kiküszöbölni. Elvégre hallottunk már olyanról is,hogy egy processzor hibásan osztott :) A fordítóprogramokban meg lett Pentium safe fordítási opció :) A PHP-ban meg van tipusazonos egyenlőség vizsgálat (===). Meg, ha tudod, hogy működik, akkor le tudod úgy programozni, hogy az adott feladatnál ez ne okozzon gondot.
Mikor elkezdtem webet programozni, akkor belefutottam, hogy az egyik böngészőn így néz ki, a másikon úgy esik szét az oldal. Aztán idővel kiderült, hogy a hibák egy részét az én elírásaim (záró tag helyett is nyitó, stb.), meg a böngészők eltérő hibatűrése okozta. Persze még ezek javítása után is maradtak különbségek, ezekkel trükközni kell, ami kényelmetlen, de hát hiába kiabálom én világgá, hogy kukába az összes browserrel, és kérek egy jót, ami szabványos és hibátlan, kb. semmi nem fog történni :)
Szóval abból főzünk, ami van, és ha valami 95%-ban használható, akkor a maradék 5%-al megalkuszunk.
2009-02-11 at 08:53 #2820Bery
MemberGargaj wrote …
szinten C-rol tanitottak nekem egyetemen, es szinten igazabb PHP-re: “A C nem tamogatja a biztonsagos programozast.” :)Nekem az Ada-ról mondták – valószínűleg túlzóan -, hogy ami abban lefordul, az már biztosan nem hibás. Pl. ezért is használják az űrkutatási eszközök programozására. A Wikipédiában ehhez kapcsolódóan ezt találtam:”Sokban hasonlít a C illetve C++ nyelvekre, és az egyik legbiztonságosabb a típusokon alapuló programozási nyelvek között.[…]Az Ada fordítók általában nagyon szigorúak, de ha egyszer sikerül lefordíttatni egy programot, akkor biztosak lehetünk benne, hogy legalább valami érthetőt csinál (ellentétben például a C-vel).” :)http://hu.wikipedia.org/wiki/Ada_(programoz%C3%A1si_nyelv)
2009-02-13 at 11:00 #2821Charlie
ModeratorA lefordult C programok is teljesen ertheto dolgokat csinalnak – egy processzor szemszogebol.
2009-02-13 at 12:33 #2822abcug
Membernem inkabb azzal van a baj, hogy a programokat “emberek” irjak es azert nem biztonsagosak ? :)
bar ez orok dilemma: ha robotok irnak akkor is szar lenne mert oket is emberel keszitettek igy azok sem biztonsagosak es ha ki is javitjak a sajat hibaikat egy eredendoen hibas emberi alkotas oroksege miatt hibasan javitjak a hibaikat… —> konkluzio: ne is csinaljon senki semmit mert ugysem biztonsagos. es kulonben is a csinaljuk mindent dumbprotectedre miatt minden szepen egyre szarabb is lesz… mindegy ugyis vilagvege, mind meghalunk aaaaaaaaaa es akkor mar ugyis mindegy :)
2009-02-13 at 16:42 #2823Gargaj
Keymasterkicsit elkalandoztunk nem? :)
2009-02-16 at 11:26 #2824Edhellon
ModeratorPython esetleg? Ugyan nem ertek hozza, de mintha lenne jo OpenGL binding, konnyen tanulhatonak mondjak es lenyegesen atgondoltabban fejlesztik mint a p-vel kezdodo harombetus mindenki kedvencet… Biztos vagyok benne h lenyegesen egyszerubb megtanulni mint a C/C++/Haskell triumviratus barmelyiket :)
2009-02-16 at 14:27 #2825Bery
MemberPHP az nyilván csak egy mellékzönge volt, és sok értelme nincs demokészítés területén, legfeljebb mint félőrült érdekesség :) Egyébként meg a nyelvek többségében egyszerű a feltételek, ciklusok alkalmazása, így inkább az a döntő, hogy az OpenGL/DirectX interface mennyire érhető el rá, és mennyire könnyen alkalmazható. Bár én még mindig azt mondom, hogy az a nyelv jó kezdésnek, amire sok a példaprogram és/vagy azok könnyen átültethetők rá. Ebben a C/C++ meglehetősen az élen jár. Bár az aktuális SDK-k példaprogramjai elérhetők Delphi/Free Pascal/TMT Pascal-ra is itt.
2009-02-16 at 15:03 #2826Charlie
Moderator2009-09-03 at 11:03 #2827NmG
MemberHali!Végre a projektem eljutottam az első crinkler fázisig. Sajnos ez csak fél sikernek bizonyult: az exe jóval kisebb lesz, de nem fut. Lezabálja a processzort és a memóriát, de semmi egyéb. Tapasztalt már valaki ilyet és ha igen, mi volt a megoldás? Még valami: DLL import automatikusan történik a crinklerrel, vagy a kódomban kell ezt megoldanom? Sajnos nekem logikusnak tűnik mindkét variáció ^^.Előre is köszi a segítséget!
2009-09-03 at 19:50 #2828Murphy
MemberSzerintem kezdőknek processing. Baromi egyszerű felrakni, használni, tanulni… Jók és grafika központúak a tutoriálok… Mivel JAVA alapú multiplatform, sőt, akár webre is tudsz vele dolgozni.http://processing.org/http://www.vimeo.com/tag:processing.org
2009-09-03 at 19:55 #2829Spenot
MemberNmG, nem Windows 7-et hasznalsz veletlenul? Sajnos a Crinklerrel tomoritett cuccok nem futnak rajta, lasd a kommenteket itt: http://pouet.net/prod.php?which=18158
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.