☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Zene Programok

Viewing 30 posts - 61 through 90 (of 103 total)
  • Author
    Posts
  • #3234
    avatarvincenzo
    Member

    no, hát akkor elemezzük ki, mit is jelenthet ez a sok betű/szám :)

    ADSR L P SPEEDS L F V! V2 ## FX
    00E8 0 8 000000 0 0 01 02 0C 01

    ADSR gondolom egyértelmű, a P8 a pulse width, tehát a négyszögjel telítettségét jelenti, ez így most 50-50%
    a V1 és V2 valamiféle Vibrato effektek, jelen esetben sok értelmük nincs, mivel ez egy dobhang.
    ##=0C <<< ez a wavetable-be beírt hullámformákra vonatkozik, a táblázatban a 0C pozíciótól kezdődő értékekre fog figyelni.
    FX=01 <<< ez valami olyasmi, hogy akár c0 hangon, akár c7-en játszuk le ezt a hangszert, mindig ugyanazt a hangmagassáágot fogja tartani, amit a wavetable-táblázatban megadunk neki.

    0C 81 FF <<< 0C pozíciónál noise hullámforma, ff hangmagasságon
    0D 81 FF <<< még egyszer szerintem felesleges, ettől csak antirealisztikusabb lesz a dob :)
    0E 41 0C <<< négyszögjel, az alaphangtól 0C félhangra
    0F 41 0A <<< négyszögjel, az alaphangtól 0A félhangra
    10 41 02 <<< négyszögjel, az alaphangtól 02 félhangra
    11 91 00 <<< 91-es hullámforma nem létezik, ez az érték az editornak mondja meg, hogy itt ér véget az adott hanghoz tartozó wavetable. lehet loopoltatni is, ha 00 helyett 02-t írunk pl, akkor kettőt ugrik vissza és kettőt ugrik vissza és kettőt ugrik vissza és… amíg le nem cseng a hang :)

    nagyjából ennyi. nem is olyan bonyolult. csak először nehéz rájönni, hogy melyik paraméter micsoda… ráadásul a négyszögjel speciális, mert ugye annak van a kitöltési tényezője, aztán a SPEEDS is valamiféle mahináció, ami csak ezzel a hullámformával működik. a két L paraméter is csak négyszögjellel használatos.
    a F pedig a filter táblára mutat, ha az FX-ben be van kapcsolva, hogy a hang használjon filtert, akkor F1=egyes számú filtertábla érteki lesznek hatással.

    huh… na befejeztem. érdekel ez valakit egyáltalán?? :)))

    #3235
    avatarslyspy
    Keymaster

    vincenzo! Hat vazzeg cikket errol de iziben! engem is erdekelne jol!
    a speeds sztem az, hogy ez a kitoltesi tenyezo mennyivel modulalodjon. de csak tippelek.

    #3236
    avatarGeomaN
    Member

    Persze hogy érdekel! Iszom a szavaid … őőő ..betűid !:)))) Tök izgi hogy nem úgy van mint a mai zeneszerkesztőkbe, jön a hülyegyerek, bedobál egy halom hangot meg groove-ot, tölti a pluginokat, (had foggyon el a 3Ghz-es Penti) és már üti is a billentyűt, kész a zene, kap egy mastert (legalábbis Ő azt hiszi tudja mi az a master) és mehet mp3-ba. Ebben még a szerkesztőfelület is olyan nyers – nem színes, és ezek a kódok :))) Nem épen egy wav-rakosgató 1000sávos csodaprogi, érzem hogy meg kell vele izzadni ! .. ettől jó, ezért gubbasztok most is fölötte!

    #3237
    avatarMurphy
    Member

    A c64-es zeneszerkesztők engem mindig egy monitorprogramra emlékeztettek… látom nem jártam messze az igazságtól :)

    #3238
    avatarvincenzo
    Member

    jóvan, majd előszedem a régi, commie inside-ba írt cikkemet, kicsit kipofozom oszt’ megkapjátok :)murphy: igen! látnád a korai editorokat… gondolom plusin is valami hasonlók lehettek/lehetnek :)

    #3239
    avatarslyspy
    Keymaster

    Vincsi! Örömet okoznál! :)

    #3240
    avatarControl
    Member

    A DMC-re visszatérve egy post erejéig: kíváncsiságból csináltam egy kis statisztikát, hogy a HVSC-ben lévő zenék közül (~32000 db) mennyi készült DMC-vel, és egész érdekes eredény jött ki:(A DMC és a JCH editor összes verzióját egy kalap alá vettem.)1. DMC: 7865 db (25,41%)2. Music Assembler: 4537 db (14,66%)3. JCH editor: 3131 db (10,12%)4. Future Composer: 2139 db (6.91%)5. Soundmonitor: 2046 db (6.61%)A DMC verziók eloszlása pedig:DMC v4.x, vagy kisebb verzió: ~6082 dbDMC v5.x: ~1773 dbDMC v6.x: 10 dbSzóval a HVSC-ben lévő zenék több mint negyede DMC-vel készült. Azért nem semmi..A statisztikát a SIDId nevű programmal csináltam, akit részletesebb stat érdekel, az próbálja ki. :)

    #3241
    avatarvincenzo
    Member

    hehe, én csináltam dmc7-el is pár zenét. azt azért szeretem, mert tud multispeed zenéket, valamint a “kezelőfelülete” szinte ugyanaz, mint a 4-es verzióknak.

    future composer halál volt, főleg azért, mert a durationokat ki kellett számolgatni, nem volt olyan, hogy sorok kihagyásával ritmus befolyásolása :)

    #3242
    avatarMurphy
    Member

    Gondolom a dmc7-et is 4-nek látja a progi. Egyébként meg Controll nagy király vagy, hogy ezt megnézted!

    #3243
    avatarGeomaN
    Member

    Nekem egyenlőre még a 4 is latinul van, bár már nem annyira mint a legelején. De hogy egy hang miből és hogyan épül fel az egyszerűen napok óta nem bírom megfejteni :((tracker részre még rá sem tértem, sound editorban mélázok . Aztán látom akkordot csak úgy csinálhatok ha arpeggozok (nem tom jól írtam-e) 3 vagy több hangot. De azt is miként, mi alapján ?Trackerbe csak belenéztem, és megdöbbenve tapasztaltam hogy a sávok nem futnak mint amigan pl., és ráadásul egyszerre csak egyben tudok szerkeszteni .. phuuuez szerintem idegölő és iszonyat bonyolult, a későbbi “lefelé futós” trackerekhez képest 

    #3244
    avatarGeomaN
    Member

    íme egy kép:http://users.cwi.hu/sgupload/1194009294.jpga 2 piros körben lévő dolog számomra azt feltételezi, hogy egyazon “00” – ás hangról van szó, akkor miért kell a “01” -be az a (91) hogy legyen hangja is a gépnek?!miért nem szólal meg a “00”-án a “41”-es mittudoménmi egy hangként? :(

    #3245
    avatarGeomaN
    Member

    egy másik:http://users.cwi.hu/sgupload/1194010559.jpgmiért kell nekem 4 paraméter (piros jelölésben) hogy megszólaljon 1 BASS hang ? Vincenzo! .. mi az a 4 adat ?Az az egész oszlop a “0”-ás  hanghoz tartozik ? Ha igen, akkor viszont mik azok a paraméterek? :-O

    #3246
    avatarslyspy
    Keymaster

    Ő a DMC írója- hátha segít. de nem én küldtelek. :))

    #3247
    avatarGeomaN
    Member

    köszi slyspy! …tök jó hogy Ő ilyen programot ír, én meg még a programot sem tudom kezelni :)) …

    #3248
    avatarControl
    Member

    Murphy: kösz! :)GaomaN: azért szerencsére zenélni c64-en nem “iszonyat bonyolult”, bár kétség kívül egyedül kezdőként belejönni nem egyszerű. Ejj, egy party-n de egyszerűbb lenne ezeket elmagyarázni, akkor sokkal hamarabb megélhetnéd az “a-ha!” lelkiállapotot… :)Na mindegy, lássuk a képeket! Az elsőn lévő hangszerrel semmi gond sincs, abszolút működőképes. Ugye szóközzel tudod tesztelni az aktuális hangot a TRO által megadott oktávban. Tehát ha a TRO értéke 3, és megnyomod a szóközt, akkor olyan hangot kapsz, mintha a szekvenszerben egy csatornába C-3-at írtál volna.A WV oszlopban megadhatod, hogy az adott hangszert milyen hullámformákból szeretnéd összerakni. A SID oszcillátorai az alábbiakat ismerik: **-háromszög (kódja: 11)-fűrészfog (kódja: 21)-négyszög (kódja: 41)-zaj (kódja: 81)Az első hármat akár keverheted is olyan módon, hogy összeadod a tízes helyiértéknek megfelelő értékeket (értsd: a felső 4 bitet):- 11 kombinálva 21-el: 31 -> háromszög + fűrészfog (a kimenet a két hullámforma ÉS kapcsolata, de ez most mellékes)- 21 kombinálva 41-el: 61 -> fűrészfog + négyszögés így tovább..Ennyit a hullámformák típusairól. Kérdezed, hogy miért kell a 91? Nos, az annak ellenére, hogy a WV oszlopban helyezkedik el, kivételesen ez nem hullámformát jelöl, hanem egy parancsot ad a playernek, hogy az adott hangszerhez tartozó hullámformák megadása ott véget ért, és ugorjon vissza x sort.* Ezzel meg tudjuk azt csinálni, hogy egy hangszer a lejátszása során hullámformát váltson. (Mondjuk ez a váltás írtó gyors, mivel egy sor kb 1/50-ed másodpercig szól, ha jól sejtem.)Mielőtt példát hoznék, még gyorsan elmondom, hogy mire jó az FX oszlop: a hullámforma mellé írt érték megadja, hogy az alaphanghoz képest (pl. C-3, vagy A-5, ezt majd Te határozod meg a szekvenszerben) hány félhanggal magasabban szólaltassa meg az adott hullámformát.Első példának jó az első képed:## WV FX […] SND:0000 41 0000 91 00 00kiválasztod, hogy a 0-ás hangszered négyszögjel alakú legyen (41), a következő sorban pedig azt szeretnéd, hogy ez így is maradjon: a 91 által a player visszaugrik a 0-ás sorba, így a ’41 00′ ismétlődik amíg szól a hangszer. Ez így oké, de ezzel az egyszerű hangszerrel nem aknáztuk ki rendesen a lehetőségeinket, lásd köv példa: ADSR L P SPEEDS L F V1 V2 ## FX SND: 0100C9 0 0 000000 0 0 00 00 02 08## WV FX02 21 0003 21 0404 21 0705 93 00 02Ebben az esetben az 1-es hangszered nem csak egy darab hullámformából fog állni, hanem 3-ból, ráadásul azok az 5-ös sornak köszönhetően ciklikusan ismétlődni fognak. Az egyes sorok között csak annyi az eltérés, hogy míg az első sor az alaphangon szólal meg, addig a második az 4 félhanggal fentebb, a marmadik sor pedig 7 félhanggal fentebb. Ha nem tévedek, akkor ez egy dúr akkord lenne. Mivel a 3 hangmagasság nem egyszerre, hanem egymás után hallható, ezért beszélünk arpeggióról. Megfigyelheted, hogy a hullámformát nem változtattuk, csak a hangmagasságokat. Egy fentebb lévő post-ban (2007.10.27, 12:03:06) az általad beírt dob hangszer viszont már a hullámformát és a hangmagasságot is változtatta. (Igaz ott a hangmagasság-megadás nem relatív, hanem abszolút volt, de erről majd talán később.)Remélem tisztult valamennyit a kép. Bocsi az ultrahosszú post miatt!/Control*: Forma: 9x: x sornyi relatív ugrás visszafelé. Tehát, a 91 azt jelenti: ugorj vissza 1 sort (a harmadik oszlopban megjelenő szám segítségképpen megadja, hogy ez melyik sor is pontosan). A 94 meg például 4 sort ugrik vissza. Érthető valamennyire?**: (Apróbetűs rész következik! Csak az 5-ösért kérik! ;-) Hogy miért pont ezek az értékek kellenek? Ez nem alapvetően fontos a c64-es zenéléshez, de a megértést segítheti, ha elmondom, hogy ez az érték -ami egyébként hexadecimális formában van- közvetlenül belekerül a SID chip egyik hangcsatornájának vezérlőregiszterébe ($D404 vagy $dD40B vagy $D412 attól függően, hogy melyik csatornán fog megszólalni az adott hangszer). Ha érdekel, hogy melyik bit mit csinál, akkor egy referenciakönyvből könnyen ellesheted. (Vagy később kitérünk erre is bővebben.)

    #3249
    avatarControl
    Member

    Na úgy látom, hogy jópár helyen ugyanazt magyaráztam, mint Vincenzo, de ugye az ismétlés a tudás anyja… :) Ha meg hülyeséget írtam volna, akkor úgy érzem van a közelben olyan egyén, aki picit kompetensebb nálam.. ;)

    #3250
    avatarvincenzo
    Member

    control, teljesen korrekt és szerintem érthetőbb is, mint az én leírásom :)
    lehet, hogy közösen kellene nekiülnünk annak a dmc leírásnak…? főleg, hogy így utólag visszanézve a ci-ben megjelent cikkeimet, néha óriási baromságokat írtam… :)

    #3251
    avatarGeomaN
    Member

    Control! Igen, tisztult a kép sok helyen ! :) Most végre legalább a hangok kiosztását megértettem, hogy a “0”-dik (első generált hangom) hangom is foglalhat bal oldalt akár 4-5 helyet is a ## VW FX oszlopban, tehát a következő hangszer a 6.-ról fog indulni. Mert hogy eddig ez sem volt tiszta. (erre írtad hogy több hullámformát is összekombinálhatunk) a TRO tiszta..a “91” már az őrületbe kergetett, erről a pc billentyűzete tudna mesélni.. egyszerűen nem jöttem rá mi az.Szóval igen, a sound editor egyre tisztább, most még elleszek vele egy darabig, megnézem milyen hangokat lehet kicsiholni, addíg nem térák át a filter editorra + a trackerre !a “SPEEDS” ami még “?”-es… no ennyi, újra csak köszönni tudom az infókat, ha egyszer eljutok egy partyra, ígérem az első kör malátalevet én állom :))

    #3252
    avatarvincenzo
    Member

    mint az közismert, idén még lesz a csigavár2007, aztán ennyit a partikról :)

    naszóval, speeds.
    isten megteremté a négyszögjelet, majd látá, hogy ez jó. és lőn az egyszeri zenész, és rácsodálkozék.
    a négyszögjel tulajdonképpen egy adott időegység alatt felvehet 1 és -1 értéket. a kitöltési tényező adja meg, hogy mennyi idő alatt vált egyről mínusz egyre a hullámforma.
    tehát a 8-as érték a középállás, a négyszögjelünk 50-50%-os.
    0-hoz közelebbi értékeken a jel eleje lesz “rövidebb”, F-hez közelebbi értékeken a jel vége lesz rövidebb. vagy fordítva. ezt meg kellene nézni valamilyen szkóppal :)
    és ahogy sly mondta, a speeds valamiféleképpen modulálja a négyszögjelet, viszont erről már okosabb embereket kell megkérdezni, vagy egyszerűen kísérletezgetni kell.

    #3253
    avatarGeomaN
    Member

    aham .. azt nem mondom hogy teljesen értem, de azért nagyjából. De igazából nagyon nem hallani a hangon ha állítgatom, nem ? Vagy csak rosz hangnál néztem? :-/

    #3254
    avatarGeomaN
    Member

    őőő… a DMC-be amiket betoltam zenéket (alapból benne voltak) azok ugye “.DMC” kiterjesztésűek. Akkor most ez hogy is van, mert amiket meg hallgatok pl. winampban, az “.SID”Bár valahol olvastam hogy a SID az hasonló mint a MIDI, tehát ugyanolyan szekvencia, eredetileg hangok nélkül, csupán program, ami meghajtja a hangokat. De akkor a SID hogyan készül? :-/  .. és minek ?

    #3255
    avatarMurphy
    Member

    A SID gyakorlatilag a kirippelt zene, playerrel együtt, kvázi egy memdump, és hozzá a lejátszáshoz szükséges infók. (init, play, hányszoros…) A SIDplay pedig gyakorlatilag egy C64 emulátor, ami kizárólag a C64 hang részére koncentrál. Google majd megmondja, hogy hogyan konvertéld a zenédet SID-dé.

    #3256
    avatarvincenzo
    Member

    prg2sid.
    hvsc oldalon van link hozzá, vagyis régebben volt… :)
    a .dmc kiterjesztést le kell cserélni prg-re, aztán már mehet is a konverterbe.
    star commander meg szépen olvassa a .d64 image-ket, lehet vele ide-oda másolgatni, átnevezni, tulajdonképpen totalcommander, nortoncommander klón.

    #3257
    avatarGeomaN
    Member

    aham .. jó, még nem tartok anyira előre, csak megkérdeztem :) , mert a DMC-be akartam betöltögetni zenéket kielemzés céljából, és ugye sidjeim vannak, amiket meg nem tudtam betölteni, “.dmc” kiterjesztésű zeném meg csak azok vannak (pár db.) ami alapból a DMC4-ben van.

    #3258
    avatarvincenzo
    Member

    “kérjetek, és adatik tinéktek!” :)
    http://freshmindworkz.hu/vincenzo/temp/sidz.zip
    annyi a teendő, hogy star commanderrel létre kell hozni egy üres .d64-et, majd fel kell másolni rá a zenéket. ezek most .prg kiterjesztésűek, de végülis rohadtul mindegy, a dmc7 megeszi őket úgy is, hogy csak a filenév elejét írod be, utána meg csillagot teszel. ja és ezek a zenék vegyesen dmc1.2, 4, 7, de a dmc7 betölti őket rendesen, csak beszól, hogy régi player :)

    #3259
    avatarGeomaN
    Member

    na ezt gyorsan meg is lesem .. kösz vince.ill. meglesném, mert hogy le is fagy 10 mp-ként hál Isten a starcom., meg amikor nem, akkor sem tudom hogyen kell benne létrehozni .d64 filet.

    #3260
    avatarvincenzo
    Member

    latest beta nem fagy xp alatt:
    http://sta.c64.org/sc08322b.zip

    F9->commands->make disk image (shift+f1)

    http://freshmindworkz.hu/vincenzo/temp/sidz.d64 :)

    #3261
    avatarGeomaN
    Member

    igen, így sokkal jobb. Csináltam egy “vinc.d64” file-t (beletoltam a dalokat) és bemásoltam abba a könyvtárba, ahol maga a DMC4 is van, viszont nem látja , továbbra is csak a gyárilag benne lévő dalok listáját adja ki, a “vinc.d64”-et nem találja. Gondolom valahol könyvtárat kéne váltanom :-/

    #3262
    avatarGeomaN
    Member

    http://users.cwi.hu/sgupload/1194193242.jpgNatehát én látom hogy ott van (piros nyíl), de ő csak a DMC4 (fölső) könyvtárat látja én meg nem tudom hol kéne váltanom VINC könyvtárra .(..gondolom ha megoldódik, akkor meg majd az lesz a baja hogy nincsen ott a .dmc a nevek végén..)

    #3263
    avatarvincenzo
    Member

    inkább a dmc7-et indítsd el, az nem fog kiakadni a különböző formátumú zenék miatt :)
    betölt dmc7, elindít. lemezcsere. de ne autostart!
    símán mountold be neki.
    utána load music, pl:
    artex*
    azért csillag a végére, hogy ne figyelje a végén a kiterjesztést. és így be fogja tölteni a vice, nem kell .dmc-re átnevezgetni a zenéket.
    a dmc7 annyiból is jobb, hogy lejátszás közben tudja a trackeket görgetni, mint egy tracker :)
    balranyíl (magyar pc billentyűn asszem “0” gomb) a lejátszás.
    TAB pedig a menü.

Viewing 30 posts - 61 through 90 (of 103 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára