☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Home Forums A Demokészítés művészete Programozás [szavazás] Ray trace tutorial felmérés Reply To: [szavazás] Ray trace tutorial felmérés

#6567
avatarYADA
Member

Erdekes lenne egy leiras, bar jo esellyel mar csak a kotoszavakat ertenem meg belole. Eletem elso munkahelye ota nem foglalkoztam 3D szamitasokkal (khmm… rohadtul reg volt, az is foleg ipari kornyezetben, de azota mar kellemes amneziam is van :) kb lila gozom nincs hogy manapsag mit jelent a videos 3D tamogatas valojaban, azon tul hogy eszement sok matrix muvelet es “huubazmeg”. Az tuti hogy Amigahoz nincs sok koze.[nosztalgia ON]Mondjuk egy 3D CNC szerszamkovetes fontosabb 3D korrekcioit es 3D-s utvonal szamitasat meg talan ma is meg tudnam irni a regi jo fuggvenytar segitsegevel (ami abban nincs benne az nem is letezik :) szo szerint aranyat er), regebben egyik sulimban meg CNC emulatort is elkezdtunk irni egy osztalytasammal, egesz jo volt. A feny is csak ugy halad mint a szerszam, erinteskor meg csak fenytores van, felulettol fuggoen (szerszamtores helyett :) ). Amugy volt szerencsem egy olyan gepen dolgozni annak idejen, ahol nem koordinatakkal kellett programozni a munkadarab hatarolo feluleteit, hanem geometriai primitivek es azok athatasaival kellett definialni mindent. Hatarozottan elvezetes volt, ert annyit mint ma egy jo demo, meglepoen keves hibat produkaltam vele. Evekkel kesobb egy ismerosom hatalmas lelkesedessel meselte az orszag masik felen, hogy kepzeljem milyen jo geppel dolgozik, aztan felvilagositottam, hogy ugyanazon a gepen dolgoztam elozo eletemben, ami talan meg ma is mukodik. 1990 korul uzemben volt ott egy mar akkor is 25 eves 8 processzoros CP/M alapu CNC gep, na az mindent uberelt :) Mostani gepem is 8 magos vegre, aprankent ujra elertem a ma 45 eves technika szinvonalat :)[nosztalgia OFF]

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára