A Function 2007 harmadik helyezett Power Rangers demo forrása letölthető lett, szépen felkommentezve magyarul és angolul egyaránt. Elsősorban 3D programozással ismerkedőknek lehet érdekes az egyszerű és könnyen érthető DirectX wrappere miatt, de témában járatosabbaknak is tartogat csemegét, mivel pl. ebben a demóban volt először realtime Screen Space Ambient Occlusion.
Letöltéshez klikk a linkre, a demo pouet oldalát pediga képre kattintva érheted el.
http://www.scene.hu/public/sources/pr_tfelemiton_sources.zip
Categories: Programozás |
Olyan lámának érzem magam, mikor ránézésre azt, hogy ez egy Screen Space Ambient Occlusion effect. Én hogy tehetek szert ilyen képességre?
például úgy, hogy nem felejtesz ki szavakat a mondataidból :)
köszönjük \o/
és hogy konstruktív is legyek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_Space_Ambient_Occlusion
Arra akartam kilyukadni, hogy ti ránézésre egy demóról hogyan tudjátok megállapítani, hogy milyen effekt van benne?
nagyreszt ugy h ezeknek az effekteknek a nagyreszet mar mindenki megirta egyszer szal tudja hogy hogy nez ki :)
Hát a legtöbb effektektnél nem nehéz megállapítani. A screen space ambient occlusion igazából nem is effekt, hanem egy fényezési módszer, amitől “puhább” lesz a látvány, ha nem figyel rá az ember nem biztos, hogy észreveszi. Amúgy én konkrétan a reptile-ra néztem, aki megmondta, hogy az van benne. :)
Én a saját kódomat látva se tudom megmondani, hogy milyen effekt van benne. :) Persze többnyire azért, mert semmilyen ;)
én meg zenész vagyok és szeretem a blobot.
En meg koder vagyok, de meg sose irtam blobot. Es szeretem a zenet.
Az nem is igazi coder, aki nem írt még blobot :)
akkor mi a károllyal fake kóderek vagyunk
nyugi, én is :)
az igazi koder nemcsakhogy irt blobot de orrverzesig ujra is hasznalta mar! :D
en ismertem olyan kodert aki keyframeltette a blobokat…
teo, sajnos nem ismerem az illetőt de alighanem ő lehetett a legigazibb koder
csak ha d3dx9_349.dll -t is használt :)
gargaj, dehogy, hanem mindig ujrairja :)
ebben az esetben arpi/astral volt az egyetlen igazi magyar koder :)
Az mennyire ér, hogy valaki mindig újat lop? :)
murphy: azt azert sejted, hogy nem lesz ennek jo vege ?! >:]
nem akarok kukacoskodni (firgesni :) de aze’ jobb felni… :)))
Én olyan blobot is láttam, ami modellerből lementett 1-2 fázis között morpholt :)
Anonim kóder vagyok, és büszke vagyok rá, hogy soha nem kódoltam masírozó kockákat! ;)
Én múlt héten kódoltam blobot életemben először. De azóta kikommenteltem már.
Nagy lépés ez a felnőtté válás útján! ;)
ha kódólnék pcn biztos megírnám, nekem teccik :)
Oswald: Nekem C64-en egy Resource demoban jobban tetszene (hint hint hint) :)))
charlie, jah, 2 frame között le is főne egy kávé ;)
2d “marching squares” volt az AEG valamelyik 4k-jaban. persze az nem tul izgis :)
Mintha lattam volna zoom4-ben 3d hatasut is, lassu is volt…vagy rosszul emlekszem?
az nyilvan mas technologiaval mukodott…
nyilván, de ugye nem mind martching cubes ami blob…
Lehet raytracelni is például. De C64-en nem csak egy kávé főne le két frame között akkor. :)
Mé’ C-64-en nincs 3D sprite hadrverből? ;)
A Triage 5-ben volt 3d blob. Lassú és csúnya, de volt. :)
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3248
szerintem az nem 3d, 2dből fakel valamit valahogy lehet hogy csak a 2ds blobok méretét állítgatja “távolság” szerint aztán ráfékel valami megvilágításszerűséget…. gondolj csak arra milyen sebességgel megy ez a néhány realtime phong torus. nem hinném hogy ha marching cubeokból gyorsabbat bír irni egy phong torusnál akkor ne csinált volna valami normális (env) phongos objektet :)
nna :)
3 blob van, és a speedkódban érdekes módon 3 adc (összeadás) mindenfelé, egyértelműen 2d :)
.C:3000 A2 00 LDX #$00
.C:3002 86 02 STX $02
.C:3004 A0 00 LDY #$00
.C:3006 BE A3 63 LDX $63A3,Y
.C:3009 BD 01 2F LDA $2F01,X
.C:300c BE 90 6E LDX $6E90,Y
.C:300f 7D 1F 2F ADC $2F1F,X
.C:3012 BE 05 60 LDX $6005,Y
.C:3015 7D 01 2F ADC $2F01,X
.C:3018 C9 10 CMP #$10
.C:301a B0 04 BCS $3020
.C:301c A9 00 LDA #$00
.C:301e F0 23 BEQ $3043
.C:3020 98 TYA
.C:3021 79 23 74 ADC $7423,Y
.C:3024 79 10 7F ADC $7F10,Y
.C:3027 79 85 70 ADC $7085,Y
Hát hogy rendes 3d blob lenne, az bennem fel se merült. :) Már csak azért is, mert látszik a frame kirajzolása balról jobbra, ami nem épp 3d-s sajátosság :D
ámen :)