☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Tfelemiton.jpgA Function 2007 harmadik helyezett Power Rangers demo forrása letölthető lett, szépen felkommentezve magyarul és angolul egyaránt. Elsősorban 3D programozással ismerkedőknek lehet érdekes az egyszerű és könnyen érthető DirectX wrappere miatt, de témában járatosabbaknak is tartogat csemegét, mivel pl. ebben a demóban volt először realtime Screen Space Ambient Occlusion.

Letöltéshez klikk a linkre, a demo pouet oldalát pediga képre kattintva érheted el.
http://www.scene.hu/public/sources/pr_tfelemiton_sources.zip

Categories: Programozás | Tags

38 Responses so far.

  1. avatar Travis says:

    Olyan lámának érzem magam, mikor ránézésre azt, hogy ez egy Screen Space Ambient Occlusion effect. Én hogy tehetek szert ilyen képességre?

  2. avatar pohar says:

    például úgy, hogy nem felejtesz ki szavakat a mondataidból :)

  3. avatar aha says:

    köszönjük \o/

  4. avatar Travis says:

    Arra akartam kilyukadni, hogy ti ránézésre egy demóról hogyan tudjátok megállapítani, hogy milyen effekt van benne?

  5. avatar Gargaj says:

    nagyreszt ugy h ezeknek az effekteknek a nagyreszet mar mindenki megirta egyszer szal tudja hogy hogy nez ki :)

  6. avatar Murphy says:

    Hát a legtöbb effektektnél nem nehéz megállapítani. A screen space ambient occlusion igazából nem is effekt, hanem egy fényezési módszer, amitől “puhább” lesz a látvány, ha nem figyel rá az ember nem biztos, hogy észreveszi. Amúgy én konkrétan a reptile-ra néztem, aki megmondta, hogy az van benne. :)

  7. avatar Bery says:

    Én a saját kódomat látva se tudom megmondani, hogy milyen effekt van benne. :) Persze többnyire azért, mert semmilyen ;)

  8. avatar slyspy says:

    én meg zenész vagyok és szeretem a blobot.

  9. avatar Charlie says:

    En meg koder vagyok, de meg sose irtam blobot. Es szeretem a zenet.

  10. avatar Murphy says:

    Az nem is igazi coder, aki nem írt még blobot :)

  11. avatar pasy says:

    akkor mi a károllyal fake kóderek vagyunk

  12. avatar Murphy says:

    nyugi, én is :)

  13. avatar Gargaj says:

    az igazi koder nemcsakhogy irt blobot de orrverzesig ujra is hasznalta mar! :D

  14. avatar teo says:

    en ismertem olyan kodert aki keyframeltette a blobokat…

  15. avatar EFT says:

    teo, sajnos nem ismerem az illetőt de alighanem ő lehetett a legigazibb koder

  16. avatar pohar says:

    csak ha d3dx9_349.dll -t is használt :)

  17. avatar blala says:

    gargaj, dehogy, hanem mindig ujrairja :)

  18. avatar abcug says:

    ebben az esetben arpi/astral volt az egyetlen igazi magyar koder :)

  19. avatar Murphy says:

    Az mennyire ér, hogy valaki mindig újat lop? :)

  20. avatar abcug says:

    murphy: azt azert sejted, hogy nem lesz ennek jo vege ?! >:]
    nem akarok kukacoskodni (firgesni :) de aze’ jobb felni… :)))

  21. avatar Bery says:

    Én olyan blobot is láttam, ami modellerből lementett 1-2 fázis között morpholt :)

    Anonim kóder vagyok, és büszke vagyok rá, hogy soha nem kódoltam masírozó kockákat! ;)

  22. avatar Jimmi says:

    Én múlt héten kódoltam blobot életemben először. De azóta kikommenteltem már.

  23. avatar Murphy says:

    Nagy lépés ez a felnőtté válás útján! ;)

  24. avatar Oswald says:

    ha kódólnék pcn biztos megírnám, nekem teccik :)

  25. avatar Charlie says:

    Oswald: Nekem C64-en egy Resource demoban jobban tetszene (hint hint hint) :)))

  26. avatar Oswald says:

    charlie, jah, 2 frame között le is főne egy kávé ;)

  27. avatar blala says:

    2d “marching squares” volt az AEG valamelyik 4k-jaban. persze az nem tul izgis :)

  28. avatar Murphy says:

    Mintha lattam volna zoom4-ben 3d hatasut is, lassu is volt…vagy rosszul emlekszem?

  29. avatar blala says:

    az nyilvan mas technologiaval mukodott…

  30. avatar Murphy says:

    nyilván, de ugye nem mind martching cubes ami blob…

  31. avatar Jimmi says:

    Lehet raytracelni is például. De C64-en nem csak egy kávé főne le két frame között akkor. :)

  32. avatar Bery says:

    Mé’ C-64-en nincs 3D sprite hadrverből? ;)

  33. avatar Murphy says:

    A Triage 5-ben volt 3d blob. Lassú és csúnya, de volt. :)

    http://noname.c64.org/csdb/release/?id=3248

  34. avatar Oswald says:

    szerintem az nem 3d, 2dből fakel valamit valahogy lehet hogy csak a 2ds blobok méretét állítgatja “távolság” szerint aztán ráfékel valami megvilágításszerűséget…. gondolj csak arra milyen sebességgel megy ez a néhány realtime phong torus. nem hinném hogy ha marching cubeokból gyorsabbat bír irni egy phong torusnál akkor ne csinált volna valami normális (env) phongos objektet :)

  35. avatar Oswald says:

    nna :)

    3 blob van, és a speedkódban érdekes módon 3 adc (összeadás) mindenfelé, egyértelműen 2d :)

    .C:3000 A2 00 LDX #$00
    .C:3002 86 02 STX $02
    .C:3004 A0 00 LDY #$00
    .C:3006 BE A3 63 LDX $63A3,Y
    .C:3009 BD 01 2F LDA $2F01,X
    .C:300c BE 90 6E LDX $6E90,Y
    .C:300f 7D 1F 2F ADC $2F1F,X
    .C:3012 BE 05 60 LDX $6005,Y
    .C:3015 7D 01 2F ADC $2F01,X
    .C:3018 C9 10 CMP #$10
    .C:301a B0 04 BCS $3020
    .C:301c A9 00 LDA #$00
    .C:301e F0 23 BEQ $3043
    .C:3020 98 TYA
    .C:3021 79 23 74 ADC $7423,Y
    .C:3024 79 10 7F ADC $7F10,Y
    .C:3027 79 85 70 ADC $7085,Y

  36. avatar Murphy says:

    Hát hogy rendes 3d blob lenne, az bennem fel se merült. :) Már csak azért is, mert látszik a frame kirajzolása balról jobbra, ami nem épp 3d-s sajátosság :D

  37. avatar Oswald says:

    ámen :)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára