A Function 2007 freestyle gfx compo indulóit már bemutattuk, így adja magát, hogy a handdrawn compóra beadott nevezések is kikerüljenek az oldalra. Ugyan itt sem volt különösebben sok induló, de azért örülünk, mert akadtak szép munkák, voltak először nevezők, és nem csak a hazai mezőny képviseltette magát. A képekre kattintva eredeti méretben nézheted meg a munkákat, a címekre kattintva pedig zip-ben letöltheted a beadott nevezést (a képet és a fázisait).
1. 3HRS – Unreal – 77 pont
2. Born to Race – ALIEN (KB Arts) – 73 pont
3. Nowhere On Earth – Rascy / Dilemma – 59 pont
4. Green Eyed Mongi – SaDE^DTIMGW – 52 pont
5. Gyermekkor nélkül – ssava – 44 pont
6. Eden – Delilah / SKiM + DM – 19 pont
7. Hinta-palinta – Grass – 12 pont
nekem Unreal grafikaja elegge tetszik, mert bar kidolgozatlan, de lehet, hogy ezert is nagyon dinamikus meg egyensulyban van meg ilyenek.
Azt a zebrat meg nem egeszen vagom, az hogyan handdrawn. A mongi is jo.
Először azt akartam írni, hogy miért? zebrát nem lehet rajzolni? Aztán megnéztem a fázisokat, és meglehetősen gyanús, az első fázison már pont megvan a forma szinte hibátlanul, meg az alap shading… nem lepődnék meg, ha egy hátsó layeren lett volna egy zebra rajz közben ;)
Naés, referenciát használni sose volt bűn. Ti meg olyan perverzek vagytok hogy fél zebrát akartok látni? :)
na latod zoom, arra lenne a freestyle, es akkor nem csak egy zebra lenne :) kulonben unreal kepe nekem is bejovos.
Szóval. Referencia volt hozzá, de nem átrajzolás. A kép eredeti mérete kb. 3000px széles.
Első lépésben fekete “ecsettel” megrajzoltam a zebrát, aztán jött a fő foltok lerakása. (ezután mentettem az első képet róla, általában nagy hibám, hogy ritkán mentek köztes képeket).
De bepakolok ide egy képet, amihez sok fázisom van:
kbarts.hu/tmp2/stp/pse01.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse02.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse03.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse04.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse05.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse06.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse07.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse08.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse09.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse10.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse11.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse12.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse13.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse14.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse15.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse16.jpg
kbarts.hu/tmp2/stp/pse17.jpg
Ez egy kb másfél órás munka volt. Zebrán kb . 10 órát dolgoztam, vagy többet.
[ módosítva Sep.27. 15:26 ]
zoom: persze, a kép ettől még jó, meg, ha a sly nem szólt volna be, sose gondoltam volna ilyesmit :)
leaderc: azért a témaválasztás egyáltalán nem határozza meg a kategóriát. Fél zebrát lehet kézzel rajzolni, renderelni, meg fotókbol összevagdosni is. Az már ízlés dolga hogy kinek melyik technika fekszik.
kbarts: engem most megleptél, valamiért fel se merült bennem, hogy magyar vagy :) Nézegettem az oldaladon a képeket, van 1-2 nagyon jó. Szóval engem maximálisan meggyőztél…
Murphy: pedig tavaly meg partyn is ott volt ;)
nálam vmi miatt annyira nem volt tetszetős unreal munkája, pedig az úrgárdistás, terran space marine témát nagyon kedvelem :) ott projektoron nézve a lótól teljesen leültem, pedig volt alattam szék és így utólag a green eyed mongi is tetszik. sajnos nem szavaztam, pedig ennyivel szorosabb lett volna a küzdelem az első helyért! :)
Tisztázandó, hogy én nem szóltam be, bár valóban a megfogalmazás kritikainak is értelmezhető, és úgy látom, hogy így is lett értelmezve, szóval elnézést kérek. Azt is hozzátenném, hogy kbarts, a munkáid nekem kifejezetten tetszenek. (most már a honlapodat is ismerem, és jól rendben van) Továbbá a fázisokat nem néztem meg (jogos felvetés, hogy miért nem, pusztán lustaságból). A kérdésem valójában arra irányult, hogy ezt így hogyan csináltad, mert rohadtul nem látom, talán a sörényt kivéve a szokásos, rajzpados megoldásokat.
Na de most már megnézem a fázisokat is.
Viszont annak örülök, hogy megjegyzésem kapcsán így felpörgött a topic. :)) És különben én szívesen olvasgatok grafikai megfejtéseket, hogy mit és hogyan kell. Pl. ha már itt tartunk és ilyen jól beraktad a képed fázisait, akkor ha pár szavas magyarázat is lenne hozzá (igazán nem sok kell), és nem félsz kiadni a titkaid, :) akkor lehetne belőle itt egy tutorial jellegű cikk a scene.hu-n, mert grafikai témákból sem vagyunk jól eleresztve, és biztosan tudom, hogy az ilyen “kulisszatitkok/hogyan készült” cikkeknek van itt a legnagyobb keletje.
Jól szóltál slyspy.
Látom ám én az összefüggést! UNREAL lett az első ezzel a robot izével, aztán GRASS megtudta, hogy unreal ilyen robotos izével indul és megcsinálta ugyanazt a robotot hinta-palintázva ! :)
A feje tökre hasonlít nem ?
Nowhere On Earth – ebbe nekem nem illenek oda a középső kis piramisok. nektek?
green eyed nekem is bejovos. Meg a zunreal is. Szavazni meg en se szavaztam mert… khm… szalonspicces voltam, es amikor nem ertettuk meg se a votingsystemet se a bugjait, akkor elment a kedvem tole :)
pohar: sztem nem piramisok hanem szalmatetős házak, csak a fű eltakarja őket :)
Lacoste… Tök véletlen volt. Sőt, ha jobban belegondolok biztosan Murphy mutatta meg neki, hogy gyorsan csinálhasson egy 3 órás verzót :)
zomm: igazad van! így már értem :)
kbarts: minden elismeresem, nekem nagyon bejonnek a munkaid, mindig utalni szoktam az olyanokat akik ennyire szemmel lathatoan nemi tehetseggel is megaldottak :)))))))))))))))))))
pohar: ja, azok szalmatetős kunyhók és a bal oldalon lévő pici kínai lakik az egyikben :)
Itt van piramis nélküli verió :)
[ módosítva Sep.28. 09:25 ]
Sajnos Lacoste csalodast kell hogy okozzak. Az igazi turpissag abban van hogy Grass baratom 1000 dpi ben, olyan hiperfelbontasban rajzolta meg a sajat rajzat, nekem csak ra kellett nagyitanom eskivagnom a tengereszgyalogos fejet a rajzarol amig o aludt… :)
Amugy a veletlen muve hogy igy alakult, egyebkent beszeltuk is, lehet hogy mi latjuk mar a borus jovot? :) Masreszt a kep sajna party elott par oraval keszult (mint irva vagyon 3 ora alatt), sajna tobb idot nem tudtam beletolni de majd legkozelebb…
Unreal: Wacommal készült?
zoom: az nem fű, hanem nádas :)
Igen Wacom, van rola tobb fazis is kb 9 ha erdekel, mas egyeb rajzaimnak fazisaival egyetemben, szinte mindbol megtartom a fazisokat is
Apropo akartam errol anno cikket is irni, hiszen regen mikor 320×256 meg neadj 640×480 ban rajzolgattunk utobbi kepek elkeszitesi ideje pixelezve 4-5 nap is volt, igy ez az egeres pixelezos ut ma mar 1024×768 ban elegge jarhatatlan.
Masreszt az akkor egy technikai bravur is volt, ma ez mar nincs igy.. sokan nem is ertekelnek a pixelezest, masreszt melohelyemen is neha ezt csinalom (mobil) szoval orulok ha ilyenkor nem kell pixelezni mikor szabadabban sajat magam szorakozasara rajzolhatok
Unreal képében szerintem épp az a lényeg, hogy kicsit “szkeccses”. Talán nem is kell kidolgozni, pont jó így. Szeretem, ha látszódnak az “ecsetvonások” a képen :) Éppen ezért Delilah képe is nagyon bejött, látszik rajta, hogy részben pixelezett (én meg pixelbuzi vagyok) :)
kbarts: Respect, a képeid minden alkalommal ütnek!
Unreal:
Kíváncsi lennék, hogy lehet rajzolni egy ilyen segédeszközzel.
Persze aki kézzel nem rajzol jól, mint pl. én, azon ez nem segít :)
Cikket írj nyugodtan, szerintem nagyon örülnének :)
Rascy… Úgy mint az egérrel, csak könnyebb, olyan természetes fíling. Nekem van itthon 2-is, szal tudom miről beszélek.
Unreal: mi az, hogy akartáááál cikket írni? Akarj! Sőt, írj!
Grass: Ezzel azert vitaba szallnek, egerrel olyan finom mozdulatokat iveket, koroket, lenduletes dolgokat sose fogsz tudni mint wacommal, masreszt itt azer van nyomaserzekenyseg mig egernel absz nincsen!
Foleg ha painterrel dolgozol, ott az meg teljesen szinte wacomra van kihegyezve
Sot vica versa, pixeleztem mar wacommal is de az meg kinkeserves egerhez viszonyitva
Kösz mindenki.
2 ével ezelött még én is egérrel rajzoltam, azóta wacom. Sokkal gyorsabban lehet vele rajzolni (nyomásérzkenység…stb), tényleg csak rajtad múlik, mit hozol ki belőle.
Cikket írni nem nagyon tudok, nem a szavak embere vagyok. De megpróbálkozhatok.
ooo. szerintem boyc lepjen ki conspiracy-bol, addic3-al mar zoom+gargaj elboldogulnak es alakitsatok egy uj csapatot (mondjuk vincenzo abbafejezi a polak tru”tymerge’st :) es van zeneszetek is :). Legalabb igy 2 nemzetkozileg elismert utokepes magyar group lenne :)))
kbarts vagy kbarst (most melyik? :)) szoval ha arrol a kepsorozatrol, amit ide linkeltel irnal kepenkent par mondatot, egy rovid bevezetovel, hogy epp mi tortent, akkor az mar egy cikk. ha valami segitseg kell, hogy mi merre, akkor az impresszumban megtalalod a cimem, es dobj egy mailt, meg ha megirod a cikket azt is oda kuldd! ezer koszonet ha irsz!
“vincenzo abbafejezi a polak tru”tymerge’st “
ezt így hogy? :)
áááá….elgépeltem a regnél nevemet. kbarts, ami KB Arts, de mostmár mind1. Ebből is látszik a billentyűzet nem kedven input eszközöm.
na javítottam:D
Ide sem tudok mást írni, mint, hogy nagyon jó release-ek születtek. Bár most az én izlésem szerint Delilah és Grass alulmúlta magát, de hát tudjuk, hogy ők is jók!
Delilah bevallasa szerint 2 nappal party elott kezdte el a kepet sajnos merhogy party elott 1 nappal meg vizsgazott, szal meg tudom erteni.
Bery.. Majd legközelebb jobb leszek… Legalábbis megpróbálok :)
Grass, most láttam a Scenest’97 party videón,hogy te voltál a gfx compo organizer. Miket tud meg az ember 10 év után! :) Nem tudom, hogy akkor nem láttam a kiírást, vagy még nem mondott nekem semmit a név, mert még a csapatneveket próbáltam memorizálni :)
Bery… Mi van? Erről én sem tudok…. Azért érdekel, hogy ezt hol láttad? Bár tény ott voltam.