A népszerű Simple DirectMedia Layer legújabb, 2.0.0-ás verziója végre elkészült! A C nyelven írt library főleg a játékfejlesztők körében népszerű mivel gyerekjáték a használata, minden lényegesebb funkciót ellát és cross-platform. Természetesen mint elődje az 1.2-es verzió ez is elérhető más programnyelveken is – a jelenlegi választék a C# és Python, de valószínű később ez bővülni fog.
Néhány lényegesebb változás az 1.2-es verzióhoz képest:
- teljes hardveres gyorsítás,
- több monitor és hangkártya egyidejű használata,
- Force Feedback és touch – akár multitouch – támogatás
- MessageBox, vágólap, Drag’n’Drop, Unicode és IME támogatás
(A teljes lista a Migration Guide-ban olvasható.)
Mindez már sejteti, hogy nem kis változást jelent ez mind tartalmilag, mind kód oldalról. Az utóbbi pár hétben már az új verziót kellett használnom így tudom, hogy ami tutorial-okat találtok az interneten már majdnem teljesen használhatatlanok. Szerencsére a készítők nem voltak lusták és készítettek egy Migration Guide-ot a teljes API reference mellé amit a Wiki oldalukon könnyen elérhettek.
Végül néhány játék amik SDL használatával készültek: XCOM: Apocalypse, Broken Sword, Waveform, Aquaria, World of Goo, Dungeons of Dredmor, …
Ez persze senkit ne gátoljon meg demók vagy akár demotool GUI-k fejlesztésében! ;) Hozzáteszem remekül működik együtt OpenGL-el és Direct3D-vel.
Eredményes használatot!
És ha már említettem, hogy használtam. Alább egy kép Sade készülő ePic Character Image Generator GUI-járól.
Szerintem egész csinos lesz. :) Keressétek fel a Facebook oldalát, mindig szívesen olvasunk pár biztató szót meg jó ötletet!
mentegetőzes on:
meg az ikonok elegge placeholderek :D
meg az arnyek sincs meg applikalva
mentegetőzes off:
de tok jo, hogy a kis projectem demonstracionak is jo :D