Újabb Ludum Dare Augusztus 24-én! Aki esetleg nem ismerné, röviden egy online 48 órás írj egy játékot a semmiből versenyről van szó. Kiváló alkalom, hogy 1000+ versenyző társaddal együtt egy hétvégét gyakorlással tölts.
Hogyan zajlik egy LD?
Már elértük a 100%-ot a téma pre-szelekcióban. A cél, hogy a javasolt sok ezer témából kiválasszuk közösen a kb 100 legjobbat, amire aztán lehet szavazni a jövőhéten. Kérek mindenkit aki részt szeretne venni, hogy szánjon rá pár percet minden nap az LD-ket megelőző héten – különben olyan témákra kell majd szavazni, hogy “Hello Kitty cápatámadás a Marsról” , vagy “túl jó vagyok ehhez!” és hasonlók…
A művelet egyszerű. az oldal feldob egy témát az adatbázisból és te eldöntöd, hogy “GOOD” vagy “BAD” illetve mehet a vágóhídra “SLAUGHTER”.
Az ezt követő héten lehet szavazni több fordulóban a témákra. Amit itt kiválaszt a közösség, aköré érdemes építeni a játékot. Persze nem kötelező, csak javasolt ha értelmes pontszámokat is szeretnétek kapni…
A menete szintén egyszerű. Minden szavazási napon egy szett témakört sorolnak fel az oldalon ahol lehetőség van mindegyikre a mellettük lévő gombokkal. Plusz, mínusz, vagy közömbös.
Ugyanezen a héten illik – nem kötelező – jelezni a részvételt. Az egész verseny egy blog oldalon zajlik, ahol mindenki postolhat amit csak akar tulajdonképpen – és illik is, mert pontszámok járnak érte – egy rövid regisztráció után. (Nem beszélve arról, hogy többen fognak érdeklődni azután a játék után ami folyamatosan a szemed előtt fejlődik.) Ebben az első postban szokás előre bejelenteni, hogy milyen eszközökkel fogsz fejleszteni, merre található a livestreamed ha van és akár egy pár a fejlesztőkörnyezetedről készített fotóval fel lehet vágni a többiek előtt.
Nos, a verseny innentől kétfelé ágazik. Az eredeti compo szerint egyedül kell készíteni a játékot mégpedig úgy, hogy teljesen a semmiből, csak publikusan elérhető eszközöket használva. (Saját előzetesen publikussá tett és bejelentett kódot is lehet persze használni.) Ezeknek az entryknek a határideje a 48 óra. Vannak akik azonban csapatban dolgoznak, vagy más szabályokat szegnek meg. Ezeknek az entryknek találták ki a “Jam” verseny módot. A számukra 72 óra áll rendelkezésre.
Ki kell hangsúlyoznom, hogy ez egy közösségi event. Ti, a versenyzők fogjátok egymás munkáit elbírálni! Ezért érdemes nyomatni a postokat a fejlesztésről, feltenni pár képet az aktuális kajáról az asztalon és a végén egy timelaps videót feltölteni. A compo közben a Ludum Dare twitterén a megfelelő hashtaget használva – #LD48 – szintén lehet tájékozódni arról, hogy ki merre tart. Csatlakozni lehet az IRC-es chathez is – ami egyébként javalott, mert sok segítséget lehet itt kapni.
Még annyit, hogy nem érdemes lemondani a projectről, mert még egy kicsi hiányzik de nincs már idő, mert mindig meghosszabbítják 1-2 órával a határidőt – server lag miatt… :)
A határidő lejárta előtt tehát fel kell tölteni valami publikus szerverre az alkotást. Érdemes fejben tartani, hogy a legtöbb ember a sok entry közül nem fog azokkal foglalkozni amiket nehéz elérni. Valamint az is fontos, hogy nem mindenki tölt le egy emulátort, hogy megnézzen egy-egy művet – ilyen esetekben egy videó sokat segít. Ezeket nem kell már akkor megadni. Elég csak a játék linkjét megadni és a generált postban elregélni, hogy mi ez a játék és mit kell tudni hozzá. Aztán egy jól megérdemelt nyáltócsás szunya után lehet szépítgetni a postot. Videót készíteni a gémről, timelaps-et feltenni, kipihentebb leírást készíteni… Csak módosítani nem szabad az entryt.
Most már kezdődhet is a szavazás – csak annak, aki küldött be entryt. Az elkövetkezendő néhány héten tehát lehet nézegetni a különböző alkotásokat és pontozni a rengeteg szempont szerint mint zene, grafika, játékélmény, közösségi aktivitás, hangulat, mennyire felelt meg a témának és ilyenek. Erre az oldalon lesz egy link, ahol – az utóbbi időben legalább is – a legkevesebb szavazatot kapott játékokat előre véve láthatjuk az alkotásokat. Természetesen kereshetünk is köztük, a chat úgy is tele lesz spammelve “az enyém nézd meg!” linkekkel, és persze a compo alatt biztosan sok érdekes ötletet fogunk látni… DE legyünk rendesek és azért aktívan nézegessük azokat a játékokat amikre kevesen adtak le szavazatot, mert nekünk is rossz lenne, ha senki nem nézné meg a művünk.
Mondhatom, hogy ez egy igazán jó hangulatú hétvége amit semmiképp nem érdemes kihagyni. Egy évben háromszor mindenki megengedhet egy kis jót magának! Vagy aki ennél aktívabb, az részt vehet a MiniLD-ken is ahol nincs ekkora csinnadratta és mindig speciális szabályok vannak, de ezzel együtt sokkal érdekesebb dolgokat lehet találni.
Ha valakinek még info hiánya van, az olvassa el az oldalon a szabályzatot és nézegesse meg – az oldalon jobb oldalt – a korábbi versenyeken készült alkotásokat akár a hozzájuk tartozó postokkal.
Ezen kívül a közösség aktív marad a versenyek között is. Lehet írni postmortemet, szerdánként küldeni egy fotót az aktuális projected állapotáról, vagy akár a félbehagyott entry-t is be lehet fejezni továbbra is közönség előtt…
Hasznos linkek
- Ludum Dare compo oldal
- Ludum Dare szabályok
- LD IRC chat info
- LD Twitter
- Egy kis segítség azoknak akik nem rendelkeznek minden igényt kielégítő tool-okkal.
- Sol tanácsai a túléléshez. :)
(Szerkesztői megjegyzés: sajnos a cikk kicsit beragadt, de még talán nem késő…)
Akkor ez nem jó hír a jatekfejleszthu-soknak:
http://yscik.com/jf/kiemelt.php?id=524f06a43#comments
Vagy ez ugyanaz? :)
Nem tudtam, hogy ott is van ilyen. Ludum Dare minden Április, Augusztus és Decemberben van, plusz az Októberi challenge, ami általában egy hónapos móka. Mindegyik között 1-1 MiniLD-vel. Minden héten szerdán megkapod más mivel foglalkozik és egyébként is aktív a közösség. Máson csak akkor veszek részt ha nem ütközik az LD-vel és van időm, ellenben az LD-khez mindig csinálok időt. Engem már beszippantott… :)
De amugy jó cikk, az én érdeklődésemet is felkeltette, de most inkább a function-ra próbálok koncentrálni azzal a kis időszeletemmel amit kitudok rá sajtolni.
Jah, plusz a Kongregate most pénzzel is díjazza a legjobbakat.
“So how will this work you ask? If you are planning to participate in the Ludum Dare contest, A) you are a bad-ass, B) submit your game to Kongregate afterwards for a chance to win some serious cash money.”
1. 1250$
2. 750$
3. 400$
Nem mintha olyan esélyes lennék… :)
Itt a link: http://www.ludumdare.com/compo/2012/08/21/kongregate-contest-cash-prizes/
pacshu: köszönöm!
Basszus, a név alapján azt gondoltam, valami romániai dologról van szó :-D!
itt az idei keynote: http://www.youtube.com/watch?v=v1ByVqh0jrU
rumor has it ezen notch is részt vesz, úgyhogy itt a lehetőség jól elkenni a száját valami tuti kis gámával!
mzperx: ? miből? :D “ludum dare” = “játékot adni” latinul
hát persze hogy notch megint 5000$-t adományozott helyből…
Miért,latinul szerinted tudok? A hangzása alapján tűnt románnak. Mellesleg a dare szó még értelmes is románul :-D.
nem véletlenül tartozik a román a latin nyelvekhez…
Imádom az internetnek ezt az oldalát! :D
https://twitter.com/DaMightyCthulhu/status/238741811030540288/photo/1
Tessék részt venni és jelezni a térképen honnan vagytok!
Komolyan, nagyon sokan ActionScript-et, Unity-t vagy Python-t használnak. Vannak 14 évesek és öreg rókák is. Az egyetlen kifogás ha dolgozol, vagy persze ha a játékfejlesztés.hu (http://yscik.com/jf/) versenyén vesztek részt.
Ezek szerint, ha nem tudok programozni, akkor az nem kifogás? :-)
Travis: sokan nem tudnak programozni, de ott a GameMaker vagy akármilyen hasonló cucc. sokan nem tudnak rajzolni, de van egy arc pl akinek a 3 éves kislánya fogja a grafikát megfesteni és azt szkenneli be. sokan nem tudnak zenélni, de van egy csomó cucc ami magától gyártja a zenét GarageBand és hasonlók. Ez a verseny arról szól, hogy kb 2000 hasonló érdeklődésű társaddal együtt jól szórakoztok, miközben poénosabbnál poénosabb játékokat gyártotok… :) buli!
“Magától gyártja a zenét.” Ezek érdekelnének. Nem akarsz róluk írni egy cikket? Szerintem ezek scenereket is érdekelnének.
A gyártási fázisnak vége. Most először sikeresen összehoztam egy valódi, teljesen működőképes játékot! Rég örültem már ennyire valaminek… :) Sajnos magyar részről – a térkép szerint – csak 3an képviseltük az országot. Remélem a másik versenyen sokan részt vettek.
Szavazni ugyan nem tudtok, de itt csekkolhatjátok: http://staticvoidgames.com/play/?game=GotEL
Ha itt alább megjelenik pár “mi hajtja?” komment, akkor írok róla egy cikket.
Kellemes gyémántvadászatot! :D
Btw, a téma az Evolution volt és 1010 játék született a compo-n – a jam még tart…
Travis: gyors zeneszerkesztőkre gondolsz, vagy algoritmus által generált zenére? :) akartam írni egyet rögtön ez után a cikk után de sajnos a legjobb példa videót eltávolították… majd valamikor lehet azért összedobok valamit.
Áhh nem sikerült találnom gyémántot. Grat!
És mi hajtja? :)
Arra gondolok, amire te is gondoltál, mikor leírtad a mondatot. Tőlem jöhet mindkettő, mert egyikhez sem értek. Érdekel, hogy mi hajtja ezeket. Meg persze a játékodat is.