Home › Forums › A Demokészítés művészete › Programozás › [szavazás] Ray trace tutorial felmérés
- This topic has 23 replies, 10 voices, and was last updated 12 years, 11 months ago by archee.
-
AuthorPosts
-
2011-12-11 at 12:25 #1454archeeMember
Hányan tartanak igényt a Photon Race 2 müködését leíró tutorialra?
2011-12-11 at 13:17 #6561archeeMemberCsak azért írtam, hogy nyomi, mert az hittem vicces. Bocs. Hol láthatom az eddigi szavazatokat?
2011-12-11 at 16:18 #6562pacshuMember[törölve, rossz gomb] :)
2011-12-11 at 20:21 #6563BeryMemberSzerintem minden kódert, vagy kódolni vágyót, vagy a demók mögötti technikákat megismerni akarót érdekelheti, Archee.
Szerintem nem lenne baj, ha egy pici ray-trace alapozással kezdenéd, hogy legalább a szakszavakkal képben legyünk mi is, egyszerű poligon alapúak :)
Egyébként még csak 6-an szavaztak, várjunk pár napot az eredménnyel.
2011-12-12 at 10:29 #6564MurphyMemberEz nagyon jó ötlet!
2011-12-12 at 18:43 #6565CaiwanMemberEngem eleve a shaderek érekelnének úgy általában.
2011-12-13 at 23:20 #6566ahaKeymasterVarom nagyon a tutorialt!!!
2011-12-14 at 05:01 #6567YADAMemberErdekes lenne egy leiras, bar jo esellyel mar csak a kotoszavakat ertenem meg belole. Eletem elso munkahelye ota nem foglalkoztam 3D szamitasokkal (khmm… rohadtul reg volt, az is foleg ipari kornyezetben, de azota mar kellemes amneziam is van :) kb lila gozom nincs hogy manapsag mit jelent a videos 3D tamogatas valojaban, azon tul hogy eszement sok matrix muvelet es “huubazmeg”. Az tuti hogy Amigahoz nincs sok koze.[nosztalgia ON]Mondjuk egy 3D CNC szerszamkovetes fontosabb 3D korrekcioit es 3D-s utvonal szamitasat meg talan ma is meg tudnam irni a regi jo fuggvenytar segitsegevel (ami abban nincs benne az nem is letezik :) szo szerint aranyat er), regebben egyik sulimban meg CNC emulatort is elkezdtunk irni egy osztalytasammal, egesz jo volt. A feny is csak ugy halad mint a szerszam, erinteskor meg csak fenytores van, felulettol fuggoen (szerszamtores helyett :) ). Amugy volt szerencsem egy olyan gepen dolgozni annak idejen, ahol nem koordinatakkal kellett programozni a munkadarab hatarolo feluleteit, hanem geometriai primitivek es azok athatasaival kellett definialni mindent. Hatarozottan elvezetes volt, ert annyit mint ma egy jo demo, meglepoen keves hibat produkaltam vele. Evekkel kesobb egy ismerosom hatalmas lelkesedessel meselte az orszag masik felen, hogy kepzeljem milyen jo geppel dolgozik, aztan felvilagositottam, hogy ugyanazon a gepen dolgoztam elozo eletemben, ami talan meg ma is mukodik. 1990 korul uzemben volt ott egy mar akkor is 25 eves 8 processzoros CP/M alapu CNC gep, na az mindent uberelt :) Mostani gepem is 8 magos vegre, aprankent ujra elertem a ma 45 eves technika szinvonalat :)[nosztalgia OFF]
2011-12-14 at 09:56 #6568MurphyMemberCaiwan: Angolul elég jól dokumentált, konkrétan mi érdekelne a témából?
2011-12-14 at 18:08 #6569CaiwanMemberMurphy wrote …
Caiwan: Angolul elég jól dokumentált, konkrétan mi érdekelne a témából?Konkrétan az alap matematikája az egésznek, hogy egyes dolgoakt hogy lehet kivitelezni. A különböző POST FX-ek mennek (tv csík, blur, színeltolás) de ezeken felül pl. alapnak számító depth map shadow, vagy stencil shadow (asszem ez van nehe-ben is, de nem shaderrel) már nem menne.Eközben találtam egy ilyent, most ezt olvasgatom: http://dea.unideb.hu/dea/bitstream/2437/96535/1/Diplomamunka.pdf
2011-12-14 at 18:31 #6570MurphyMemberIgazából ezeknek olyan sok köze nincs is a shaderekhez, inkább speciális szaktudás.
2011-12-16 at 17:17 #6571CaiwanMemberIgazából alap dolgok mennek már, csak pont a “szakmai” része hiányzik sajna http://glsl.heroku.com/e#732.3
2011-12-17 at 00:22 #6572MurphyMemberlol. És próbáltad már ezt a shadert az égre használni? :)
2011-12-17 at 11:46 #6573CaiwanMemberÉS hogy teszem rá az égre?Ja, valaki megcsinálta http://glsl.heroku.com/e#753.0 :D
2011-12-26 at 16:19 #6574sc3n3Member2011-12-27 at 13:11 #6575sc3n3MemberCsak hogy temanal maradjak, irtam uveget is..
“Mennyire vagy nyomi?”
nyomi == 0.0
2011-12-28 at 08:58 #6576slyspyKeymasterNa de realtime-e? ;)
2011-12-28 at 10:45 #6577sc3n3MemberA megadott weboldalon egy shader fordito fut. Bemasolod valamelyik kodot a blogombol, akkor lathatsz hullmzo vizesflakonhoz hasonlo valamiket is. Nalam egy 17000Ft-os videokartyan rohogve fut 20 fps felett az osszes demo aliasing nelkul. Azzal egy mai kozepkategorian is siman megy ennyivel, akat 12-es mintavetellel.
Igazabol ez termeszetes sebesseg, hiszen ez a kis “gagyi” kartya is 200 GFlop folott tud szamolni, ami ehhez a feladathoz boven eleg.
Van MonteCarlo raytacesem, ami csodalatos occlusiot szamol, na oda ez a kartya mar keves.
Erdemes beszerezni egy webGL-t tudo browsert, mert nem semmi, hogy egy websiteon raytrace fut egy kis ablakban. Nekem most egy suse megy firefoxxal, hibatlan. Nalam most az opera nem tudja.
2011-12-28 at 21:32 #6578archeeMemberElég jó a sc3n3 blogja, de sajnos real time üveget nem találtam rajt, légyszi olyat is linkelj.
De az én leendö tutoriálomat nem váltja ki, mert én részletesebb matematikai magyarázatot írnék, ezért asszem én is megcsinálom a turoriált.
Azon a blogon csak a forrás van kitéve, amiböl az ujjoncok nem értenek semmmit.2011-12-30 at 08:38 #6579BeryMemberArchee, szerintem többen várjuk, szóval jöhet az a tutorial!
2011-12-31 at 10:44 #6580slyspyKeymastersc3n3:
Ja áhá! Értem már az összefüggéseket. (Én csak egy zenész vagyok.)
Viszont bemásoltam, megnyomtam valami gombot a txt ablak sarkában erre kifagyott az egész.2012-01-01 at 18:15 #6581archeeMemberAz utolsó assemblyn volt Web demo kompó. A WebGL adott át egy díjat. És közben megkérdezte a nyertest a mikrofonnál, hogy mi a véleménye a WebGL-röl, és finnül válaszolt, hogy “szar”. :) Nem vagy egyedül a fagyogatással.
2012-01-03 at 12:05 #6582poharMemberjavascript raytracer:
http://fooo.fr/~vjeux/epita/raytracer/raytracer.html#origin2012-01-03 at 13:38 #6583archeeMemberHát ez a javascript raytracer elég lassú, és nem is tud sokat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.