Home › Forums › A Demokészítés művészete › Programozás › Szegény ember 3DS betöltője
- This topic has 76 replies, 14 voices, and was last updated 14 years, 6 months ago by Geri.
-
AuthorPosts
-
2010-05-15 at 18:55 #1410GeriMember
Vándor! Ha erre jársz, jobb ha tudod hogy már van ilyen, mivel azóta már megcsináltuk:///////////////////////////////////////////SAD MAN’S 3DS LOADER v0.07LGPL v2 by Caiwan, KitKett and Geri///////////////////////////////////////////http://sourceforge.net/projects/sadmans3ds/ -This loader IS TESTED and IT IS WORKING.-Supports up to 256 mesh in a model-Supports texture file names (if a mesh has no textures name, previous will be cloned to it)-Normals are currently ignored and calculated automatically by the loader-SAD MAN’S 3DS LOADER is written in C++, but interfaces are in C languageeredeti nyitóhsz:——————-Birtokol valaki LGPL-es ÉRTELMES 3ds betöltőt, a szegényemberjpgbetöltőjéhez hasonlóan? Gondolok itt most olyanra, hogy megadod neki hogy FILE * ezittenegyjpgfile, és akkor ő visszaadja a meshek számát, a meshekhez tartozó textúrák neveit, meg a meshekhez tartozó vertexek, uv-k, normalok pointereit, és akkor mondjuk úgy hívják hogy load3ds.c. Szóval kb pont mint jpg esetében.Én nézegettem ezeket a netes tökjó3dsbetöltőturial.c-ket, de-a legtöbb írtózatosan gagyi-be bírja tölteni kb azt az egy modellt, amit adtak hozzá-mesh kezelés, ugyan, neandervölgyben?-vagy csak simán 10% eséllyel szétfagy, annyira jól lett megírvaúgyhogy gondoltam írok magamnak (ez még anno 4 éev volt), de na, az is ugyanilyen minőségi lett. Szóval ha valaki birtokol ilyesmit, az ne tartsa magában, jöhetnek a javaslatok.
2010-05-16 at 09:59 #5934TravisModeratorSzerintem ne ragadj le egy formátumnál. Keress olyat, ami megfelel neked, amihez találsz jó eszközt. Pl. az obj tisztán szöveges, kezeli minden 3d editor, és könnyű megírni a betöltőt hozzá. (Bizonyára van is egy csomó, de nem néztem utána)
2010-05-16 at 10:46 #5935GeriMemberVan nekem saját formátumom is, ami nekem megfelel, csak mivel 120 megásak lesznek tőle a demóim, másoknak nem felel meg. Úgyhogy a magam részéről most a defacto-standard .3ds kell, a mostani formátum mellett.
2010-05-17 at 09:19 #5936ahaKeymaster2010-05-17 at 10:09 #5937GeriMemberez nem szegényember style, hanem egy agyonbonyolított fos. de azért kösz!
2010-05-17 at 20:23 #5938MurphyMembervan a klasszikus MRI féle, scene.org-on tuti fent van
2010-05-18 at 15:05 #5939GeriMemberez mégrosszabb. na sztem meg fogok fűzni valami engineírót hogy nyomja már ki a 3ds loaderjét LGPL-be aztán átvarázsolom szegényemberessé.
2010-05-18 at 19:01 #5940CharlieModeratorNem érdemled meg, de a szépemlékű Inquisition csapat egykori 3D engine-jének 3DS betöltőjét innen le het szedni. Pascalban van, az egész lelke 1db rekurzív rutin, plusz a chunk.handlerek. Nem túl bonyolult, szóval átírható C-be. Ha ez sem elég egyszerű neked, akkor ne akarj 3DS-t betölteni, úgyis elavult, túlbonyolított formátum, nem való az neked… (vö: Kés, villa, olló, gyerek kezébe nem való!) A forrás nem LGPL, de kb. megengedőbb a licenc (READ.ME), főleg, hogy úgysem fogod használni, max infó-forrásnak.
Azt kell még róla tudni, hogy én irtam, meg az mrc!, kb. 10 éve, és nagyjából ez működik pl. a High Voltage, a BX-0 és a BX-1 c. demók alatt… Minimum. :) A hiányzó chunkokat a neten fellelhető infók alapján magad is könnyen pótolhatod.
2010-05-19 at 11:50 #5941BeryMemberGeri, építkezz csak kockákból, azt le tudod generálni kódból is, máris spóroltál 60 Mb-ot ;)
2010-05-20 at 11:52 #5942GeriMemberCharlie: bár nem érdemled meg, de azért kösz :D
Nem vezérel semmilyen önös érdek amikor itt most szegényember 3ds betöltőjét keresek, mert nekem aztán tökmind1 hogy egy szétbonyolított szarra írok-e egy wrappert, mert úgy sem fogom a kódon belül soha többet látni. Inkább a köz érdeke vezérel, hogy végre legyen a közösben egy jó minőségű egyszerű egyfájlos 3ds betöltő, hogy mindenki egyszerűen használhassa és szebb meg jobb demók szülessenek. Hogy ez rajtam is segít, az már részletkérdés.Mindenesetre akkor tehát van most 3 db 3ds betöltő belinkelve. Ebből ki kell választani azt, amelyik működik, egy fájlosra alakítható, és a legkisebb, legegyszerűbb. Ha valaki tud még, ne tartsa magában.
2010-05-21 at 07:34 #5943poharMember“egy fájlos”
2010-05-21 at 10:15 #5944CharlieModeratorHja. Pedig tök állat lenne egy fájlos helyett egy utántöltős 3DS loader. Főleg ha még kérné a második lemezoldalt is.
2010-05-21 at 20:08 #5945MurphyMemberEgyébként tekintve, hogy a 3DS igencsak ősi fileformátum ezernyi hiányossággal, én a helyedben mondjuk ASE-t töltenék.
2010-05-22 at 14:45 #5946blalaMemberAz ASE praktikus, de mondjuk finoman szolva, necces. Peldaul nincs dokumentalva. Meg kicsit helypazarlo is.
2010-05-22 at 16:16 #5947GargajKeymastertamogat az ASE egyaltalan animaciot / keyframinget?
2010-05-22 at 17:39 #5948MurphyMemberAzt hiszem igen, genesisék használtak ASE-t anno.
Egyébként common file-ok terén nem igazán tudok jó megoldást, az egyetlen jó módszernek az exporter tűnik. Mi most colladát használunk, de írtó küzdelmes az egész, kerülendő.
2010-05-23 at 07:10 #5949slyspyKeymasterTámogat.
2010-05-23 at 20:30 #5950GeriMemberKendi a 3ds-t szereti.
2010-05-24 at 08:59 #5951MurphyMemberő a modellered? :)
2010-05-24 at 09:50 #5952GeriMemberigen. rájött, hogy a marhavagonokkal való céltalan menekülés unalmas, és aztán beállt a háremembe.
2010-05-24 at 20:57 #5953SpenotMemberJezusom, Kannnndi Kannnndi! Talan az elso anime, amitol a szor felallt a hatamon, amiben komoly szerepe volt a magyar szinkronnak is. Ennek ellenere gyakran megneztuk, mert jokat lehetett rohogni rajta (pl. amikor a burzsuj lovagolo szepfiu kitorte a nyakat). Ezen kivul csaladunk a sorozatnak koszonheti a “gondolkodocella” kifejezest, amelyen termeszetesen a WC-t ertjuk.
2010-05-25 at 00:15 #5954GeriMemberHála istennek én már jobbára elfelejtettem, hogy miről szólt, de köszönöm a fejtágítást a többiek nevében is :D
2010-05-25 at 14:41 #5955CaiwanMember2010-05-25 at 17:45 #5956GeriMemberAz fasza lesz! Csak ne kelljen hozzá atomfizika tankönyv.
2010-05-25 at 19:21 #5957CaiwanMemberCsak az objektum-orientált programozás ismerete. Már azért is szerenténk idővel kiadni mindent, mert szeretnénk ha olyanok is hozzászólnának, akik nálunk sokkal jobban értenek a témához, és tudnánk rajta javítani :)
2010-05-25 at 21:12 #5958GeriMemberrám számíthatsz, én majd átjavítom oop mentesre (legalábbis kifelé, hogy bent mit csinál, az senkit nem érdekel, csak ha túl oops akkor egzotikus platformra nem fog lefordulni cpp fordító híján)
2010-05-26 at 08:24 #5959SpenotMemberGeri wrote …
Hála istennek én már jobbára elfelejtettem, hogy miről szólt, de köszönöm a fejtágítást a többiek nevében is :DNekem is csak te juttattad eszembe :D
2010-05-26 at 10:09 #5960CaiwanMemberMilyen egzotikus platformra kell? Amigánál egzotikusabb platformon nem tudnám elképzeni. Szerintem akár át is lehetne írni oop-ről, ha nagyon muszály, … meg rengeteg memcpy-t használ. Nekiállok bugfixelni, hogy ne csak egyetlen filet olvasson be, mert jelenleg nem tud mitkezdeni, ha pl. a mterial vagy uv chunk hiányzik.Edit: nemrég akadtam rá, még nem nyálaztam végig, de első ránézésre hasznos lehet: [link]
2010-05-26 at 19:46 #5961GeriMemberNemtom, szerintem simán elképzelhető hogy valaki megpróbálja beletenni valami kis kézikonzolon futó játékába, ott pedig általában csak sima C támogatás szokott lenni, meg valami ez fölé begányolt speciális, csak az adott platformra jellemző kezdetleges, idióta OOP-fordító-csökevény.
Mondjuk én a helyedben emiatt nem állnék neki C-síteni, csak ez egy érdekes probléma.
2010-05-26 at 21:48 #5962CaiwanMemberAz első nagyobb buglit most javítom benne, méghozzá a másik tag úgy írta meg a material loadert, hogy csak egy materilat tölt be. Valóban, a teszt fileban csak egy van :) Erre válaszul generáltam olyan filet amiben már három material és nulla uv van. Jöttek a meglepetések :) Atomfizika meg annyiban kell hozzá, hogy ismerni kell a vector konténerosztályt, mert olyanokba tol bele minden, mert nekem így volt kényelmest. Jelenleg még … De szeretném minél dinamikusabbá tenni, méghozzá pl. a töltő részben bennevannak egy tömbbe milyen modelek kellenek, a 3ds fileokban ottvannak a textúrák filenevei, akkor egy model betöltése után azonnal ugrik az image loaderhez, és töltögeti azokat, és generálja a textúrákat. Mondjuk ez szép és jó eddig, de ősszel kiderül hogy tényleg jó-e minden. :) De kiknek/mire/mihez kell ez neked? Gondolom valami frameworkbe/engine-be nem?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.