Home › Forums › A Demokészítés művészete › Programozás › Segítség, kezdőknek!
Tagged: opengl shader textúra
- This topic has 96 replies, 27 voices, and was last updated 11 years, 11 months ago by Travis.
-
AuthorPosts
-
2007-02-17 at 10:56 #1257d-leeMember
http://ultima.buzz.hu/archives/2007/02/13/Kivansagmusor/Na, lehet emberunket fejtagitani, scenebe beimportalni, stb. :)
2007-02-19 at 10:31 #2771JimmiMemberÉn már írtam neki, hogy jönnön IRC-re, aztán okosság. Meg is köszönte. Asszem, ennyi.
2007-02-20 at 07:04 #2772TrXMemberszerintem inkább ide kellett volna rángatni, mer IRC-n hajlamos 1-2 ember nem kifejezetten segítőkész lenni :) nomeg itt ez faszán visszakereshetó archívum. nem kell a logokat mentegetni összevissza :)
2007-03-28 at 11:02 #2773MaNiAcMemberNah, mar kezdtem azt hinni, hogy Magyarorszagon mar csak ilyen vinnyogok-a-maganeletemrol-a-nagyvilagba jellegu blogok vannak. Thx a linket, olvasni fogom a blogjat, foleg, mert pont azon porog, mint en: Tao + OpenGL –> 3D Engine :)
2007-11-16 at 17:23 #2774DaTaMemberSziasztok! Én a demoscenevel, mint videóval és programmal az AXN Sci-Fi-n találkoztam először, nagyon megtetetszettek, és úgy gondoltam , hogy belefogok én is egybe. Bár nem vagyok zenész a zene nem lesz probléma. OpenGl-t most kezdtem tanulni (hála MaNiAc/NRS – nagyon jó köszi)és szeretnék egy kis segítséget kérni, tőletek profiktól. Nem létezik-e egy olyan program amivel én is 3DS Max-ban renderelt filekból kamera mozgatás és miegymás efektekkel megfúszerezve létrehozhatnám az én pici demómat. Még csak 15 éves vagyok és a táma nagyon érdekel, már sok programozási nyelvben is jártas vagyok, készítek egy játékot is, csak sajna ez teljesen más. Próbáltam a Starvaganze demoeditort de az csak tényleg editor nem pedig szó szerint készítő. Én szeretném létrehozni a grafikát, ezzel ellentétben a Starvaganze meg cask egy alap scenekből álló csomagot kínál, természetesen a nagyobb demójukból. Na szóval ha tudnátok segíteni hogy hogyan kezdjem el, honlapokat kínálnátok, nagyon megköszönném, az sem baj ha angol. Előre is köszöntem.
2007-11-16 at 18:11 #2775BeryMemberSzia DaTa (DArnyi TAmás? ;-))! Hajrá, rég volt már ilyen fiatal demoscener, akiről hallottunk is. Bár Gargaj biztos ellentmond majd :)
Nekem úgy rémlik, hogy a Stragavanza demotool pont tud 3D scene-eket betölteni. De itt vannak okosabbak, akik majd megmondják, mert talán jobban ismerik, mint én, aki csak felületesen futott át rajta.
2007-11-16 at 18:45 #2776DaTaMemberSzia Bery!
Köszönöm is a gyors válaszodat, igen a Starvaganze tud betölteni .scene filekat, de én saját ilyen filet szeretnék csinálni valahogyan.
A teljes nevem Tóth Gergő , a DaTa náv abból ered hogy az osztálytársaim szerint számítógép buzi vagyok, apa szerint is…, ja és nagy StarTrak, StarGate, StarWars fan vagyok (Star Trek The next generation -> Data parancsnokhelyettes)Amúgy a Starvaganze programját nagyon jónak íteltem meg kezdő szemmel csak ezt a scene kiterjesztésű file elkészítését nem vágom. Ha valahonnan programozni megtanulnám, már az is nagyon jó lenne, OpenGL-t kezdtem el, és hát valamiért nem akarja rendesen complierni, talán az állításoknál rontottem el valamit, majd megnézem.2007-11-16 at 19:14 #2777BeryMemberDaTa, az oké, hogy szeretsz minden Star-al kezdődőt (jómagam is), de STRAVAGANZA helyesen a csapat neve. Erre általában mindenki kényes, hogy helyesen írják a nevét, legyen szó scener-ről, vagy csapatról. De semmi gond, nekem sem szokott mindig sikerülni :) Az irány jó, hogy az OpenGL-t elsajátítsd, mert egy demo tool mindig keretek közé szorít, nem tudsz benne bármit megcsinálni. Bár azon belül is lehet jó dolgokat összehozni, de azért az csak jobb, ha bármit le tudsz programozni magad, főleg, ha érdekel is a téma. Nem is szólva, hogy akkor a teljes produkció a te munkád, nem félig egy mások által készített eszköz terméke. Remélem valaki súg majd neked ebben a Stravaganza, vagy más demo tool kérdésben, amíg eljutsz arra a szintre OpenGL-ben, hogy egy teljes demot összehozz benne. Bár én elsőre is ezt javasolnám. Legközelebb nyáron lesz itthon party, addig eljuthatsz egy bemutatkozó demo szintjére simán. Lényeg, hogy ne add fel! Az internet tele van példákkal, segítséggel, de itt is kérdezz bátran, ha elakadsz!
2007-11-16 at 19:22 #2778DaTaMemberNagyon szépen köszönöm a segítséget, nem fogom feladni. Ja, és megjegyzem Stravaganza
2007-11-16 at 20:40 #2779GeorgyMembera .scene az a sgz saját 3d-s fájla. A toolhoz adnak egy 3ds max exportert, annak segítségével tudsz maxban készített scenet megjeleníteni a toolban.
De maúgy nem tudom, hogy jön ide az sgz tool, ha saját magad szeretnéd írnia a kódot.:)
2007-11-17 at 19:21 #2780DaTaMemberIgen, saját magam szeretném írni, de először össze szeretnék dobni egy “mini-scenet”, egyébként utánna olvastam , picit ciki hogy 3ds max8 alatt van a plugin, nekem meg 3dsmax 3 van :-)
2007-11-17 at 20:01 #2781GargajKeymasterTipp: ha 3DSMax-ot hasznalsz, akkor a File / Export-nal tudsz egy .ASE tipusu fajlba menteni ami szoveges szal kezdoknek is marha egyszeru beolvasni belole adatot. :)
2007-11-17 at 20:25 #2782GeorgyMemberase :)
amúgy meg mayanak elég jó az apija, így könnyű hozzá exportert írni. Meg van hozzá mel script, ami meg rulez.
2007-11-18 at 09:49 #2783BeryMemberOFF:ase legjobb. Már ’96-ban is abból konvertáltam torust, mert már akkor is ilyen lusta voltam, hogy nem kódból állítottam elő :) Ja, és Max 2.5-ből :) Persze igazából DOS-os Imagine-ben terveztem az objecteket, mert azt tudtam felfogni 10 perc alatt (persze forgástest only :)), de az rosszul forgatta be a poligonokat, így 3DS-be beimportáltam a kimentett DXF-et, amit exportáltam ASE-be. Nem tudom, hogy lehettet-e volna bonyolultabban is, de ez bevált. :) Ma már nem ajánlanám senkinek ezt a metódust:)ON:
2007-11-18 at 16:04 #2784DaTaMemberNagyon szépen köszönöm a válaszokat! Most éppen az A.D.D.I.C.T. nevű programot próbálgatom. Eddig bejön, csak a texturázás részét nem értem. Tudom mi az a textura természetesen, mivle sok játékhoz gyártottam mapokat. Csak ebben a progiban nem tudom. 3DSMax. Nos igen, tényleg jó az ase file köszönöm szépen a tippet Most elkezdem az OpenGl-t. Hát eddig még értem a fehér kockát :-)
2007-11-18 at 16:14 #2785blalaMemberen leragadtam a 3ds R4-nel. Annak is volt text outputja, bar nem reklamoztak agyon :) Viszont az csak DOS alatt fut, ugyhogy mar kb 10 eve csak generalt objectek jatszanak :))
2007-11-18 at 21:25 #2786BeryMemberData: az Addictban generálni lehet a texturákat, mivel ez leginkább 64K intrók fejlesztéséhez készült, tehát fontos volt, hogy ne letárolt, hanem rövid kódból generáltak legyenek azok. A help nagyjából elmondja a lényeget, a többit itt a szerzőktől :)
Szóval kérdezd Gargaj-t, aki mindent tud, vagy BoyC-t, aki írta az Addict-et (pontosabban a nagy részét, így a textura enerátort is, ha jól tudom), vagy Zoom-ot, aki a legtöbbet használja! :)
Bár, én még mindig azt mondom, hogy inkább az OpenGL-t hajtsd, és 1-2 hónap alatt eljuthatsz egy egyszerű demo szintjére, fél év alatt pedig akár egy jó első demo szintjére is.
2007-11-19 at 00:01 #2787MurphyMemberData: szerintem érdemes eldönteni, hogy programozni, vagy grafikázni szeretsz jobban, és pár hónapig ennek feküdni neki. egyszerre megtanulni mindkettőt jóval időigényesebb…
2007-11-19 at 08:14 #2788abcugMemberNajo, egy teljesen mas megkozelites :))) Ha demot akarsz vegeredmenykent (gyorsan kenyelmesen) akkor felejtsd el az osszes toolt es az openglt villamgyorsan :) SURE! Fogsz egy 3DS-max-ot lehetoleg 9-est (es szerzel hozza egy ‘panda max exportert‘ Azert 9-est mert a skinningel nagyon gyorsan meg fog gyulni a bajod a 9 elotti verziokkal.Nullarol a legjobb kombo -> d3d9,d3dx9 + max 9 + panda :)))mert:3d alap dolgok (foleg ha hasznalsz d3dx-et is (es miert ne tenned es lennel sajat magad ellensege :)) kb. egy 10 perces tutorial resze amirol teljeskoru es profi leirast kapsz az sdk-ban.3ds max-bol panda segitsegevel 100% osan directx compatible fileokat tudsz menteni amit egyetlen (ismetlem : egyetlen) fuggveny segitsegevel be tudsz tolteni a demodba!a d3dx resze egy alap anim controller ami segitsegevel az alap mozgatasok es forgatasok (eljen, el a scene :) kivitelezhetoek. Sot az SDK erre is teljeskoru leirassal es forraskod segedlettel szolgal!shaderek… (sdk a baratod :) …megertese pl. a tutorialok megcsinalasa (vagy copy-paste az sdk-bol :) utan elmeletileg olyan demot tudnal csinalni, amilyet magyar ember meg itthon nem latott :)))So, nem leszel platform fuggetlen (ki nem szarja le :) es ha ugyes vagy akkor nem statikus librarykat hasznalsz es 64k-ba irsz demot (majd nyavognak, hogy de hat 3 megas dll-t hasznal, csalo (ki nem szarja le vol2 – mindenki ezt csinalja :)).ogl. vs dx. haboruba ne menjunk bele, ha nem vagy a magad ellensege es demot akarsz pc-re, windows ala, akkor nincs mirol beszelni :)))so… egyeb kerdes ? :)ps.: tolts le egy d3d9sdk-t utana fel ev mulva remelhetoleg talalkozunk :PMEGHALLT A VILAG LEGHIRESEBB LOLCATJE, AAAAAA MIND MEGHALUNK? VILAGVEGE!
2007-11-19 at 08:55 #2789MaxieMemberabcug az en emberem, én is ugy gondolom hogy d3dt sokkal konnyebb tanulni mint oglt. Max tanulashoz meg erdemes megnezni a tutorialokat, vagy a 3dtotal.com ot vannak egész jó kis modellezőhelpek, bár nem feltétlen demókra optimalizalva :)
2007-11-19 at 11:01 #2790GargajKeymasterd3d vs ogl: az openglnel hamarabb lesz sikerelmenyed, a d3dnel ha megirsz valamit akkor azt sokkal konnyebb felboviteni… (ergo a d3dben nehezebb egy polygont kirakni “csak ugy”, openglben nehezebb rahuzni a polygonra egy masodik texturat vagy pl. shadert)
2007-11-19 at 18:33 #2791DaTaMemberKöszi mindenkinek a segítséget nekifekszem!
2008-03-02 at 18:04 #2792DaTaMemberNA egy utolsó 2 kérdésem lenne hozzátok miután leadnám az első munkámat…
1. Minek lehet nevezni egy full2d-s, effectes dolgot(compo,demo stb-re gondolok avagy semminek…)
2.Használhatom-e egy nem álltalam írt zeneszámot(pl: Hammerfall vagy Children of Bodon ilyenek)Segítségeteket köszönöm, és szerintem ezen a héten készen is lesz az én hihetetlen de nagyon gagyi tipusű első DOLGOM. A segítségeteket negyon köszönöm.
2008-03-02 at 18:41 #2793FooLmanMember1. aminek akarod. ha nagyobb mint 64k akkor mondjuk demo. Ha nagyon elvont/esetleg sok benne az anim, akkor Wild.
2. nem illik. Bar ha csinaltal egy atomjo klippet, es nem zavar, hogy sokan be fognak szolni, vagy ugy erzed, hogy nem jonnek ra, akkor hajra. Volt mar ilyenre is pelda. Meg lesz is.De a lenyeg a release. Ugyhogy hajra!
2008-03-03 at 16:20 #2794MurphyMemberDaTa: szerintem szívesen ír vagy ad neked exkluzív muzsikát szinte bármelyik zenész az oldalon, csak meg kell keresned őket.
2008-03-03 at 22:12 #2795slyspyKeymasterÉs ha végül mégis más dolgait használod fel, akkor érdemes megnézni az adott party kiírásában mik a szabályok ilyen esetre, mert van ahol lehet, máshol meg jogi okokból kizárják a nem teljesen saját produkciókat.
2008-03-04 at 20:06 #2796DaTaMemberKöszi szépen mindenkinek a segítséget, ezzel a határidővel az a baj, hogy az első jelenetnek mindíg jobb és jobb ötlet jut az eszembe…
2009-02-08 at 11:17 #2797CaiwanMemberHi! Milyen környezetben érdemes elkezdeni programozni? Eddig DevC++-t próbáltam, de nem jött be, mert pl. pontosvesszőt csak úgy tudtam beírni, hogy átváltottam angol billentyűzetre; illetve egy egyszerű helloworld progira ad vagy 400k kódot.. Próbáltam még Visual C++ 6.0-t de arról lebeszéltek, hogy inkább ne használjam, mert m$. Ő viszont a helóvilága dobott 150k kódot … Végül ajánlották nekem a NetBeans-t, ami csak fejlesztő felület, és külön kell neki fordító, amin meg ültem vagy fél napot, és úgy sem bírtam konfigurálni. Írták a honlapján hogyan kellene, de úgy sem ment, így erről is letettem. Biztosan hogy én vagyok a láma, mert C-t most kezdek nulláról tanulni. /Eddig csak PHP-be programoztam, korábban meg Pascalba/ Ti mit használtok, illetve mit javasoltok? Nem akarok egyből 64k intrót csinálni, de kicsit zavar, hogy 100k< egy lefordított kód. Előre is köszi. :)
2009-02-08 at 11:49 #2798GargajKeymasternincs semmi baj a visual studioval, az emberek joresze abban irja a demokat. debuggerben pl. meg mindig veretlen. (a “mert m$” pedig mar ’95ben is egy nagyon nagyon szar indok volt :)
en azt javaslom hogy kezdd el amiben csak tudod, aztan egy ido utan kialakul hogy mire van neked szemely szerint igenyed. es akkor az alapjan tudsz tovabb keresgelni
2009-02-08 at 11:52 #2799GargajKeymastera leforditott kod merete pedig a project beallitasaitol fugg, en barmikor forditok neked pici helloworldot, csak
1) Release-t kell forditani es nem Debugot :)
es
2) be kell kapcsolni a Code Generation menupontban a runtime librarynal a Multithreaded DLL-t :) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.