Még nyár végén küldte nekünk Mzperx az általa talált szakdolgozatot, ami meglepő módon a Scream Trackerről szól, de eddig valamiért mindig más hírt sikerült kirakni, de most hogy én is találtam egy másik szakdolgozatot úgy általában a számítógépes zeneszerzésről, aminek jelentős részét a trackerek elemzése teszi ki, már muszáj megemlékezni erről a dologról, főleg annak tudatában, hogy manapság az ifjabb zenészkollégák már nem is tudják, mi az a tracker.
Csizmazia István szakdolgozata a Scream Trackerről
Urbanovics Nándor szakdolgozata a számítógépes zeneszerzésről
Categories: Zene |
miben különbözik egy tracker és egy mai progi filozófiája?
Ma is van tracker, szóval nem a modernségben van a különbség. A különbség az, hogy a tracker az kóderszemléletű, egymás alá írod be a hangokat, mellé kóddal és számmal adod meg az effektet és soronként játszódik le, mint egy basic interpreter.
Az egyéb zeneszerkesztők meg működésüket tekintve a midi rendszerű szekvenszereken alapulnak (még akkor is, ha nincs bennük midi), ott timecode-dal van megadva, hogy mikor mi történik (ez pontosabb, mint a trackereknél), ráadásul vízszintesen látod egymás után az eseményeket. Ezek inkább zenészszemléletűek, ráadásul grafikus felület van mindig, nem véletlenül ezek a népszerűbbek.
[ módosítva Feb. 5. 18:26 ]
köszi
egyreszt. masreszt ugye egy modern DAW-ban alapveto a VSTi support ahol nem hangmintakat jatszogatsz egymas utan hanem szoftveres szintezissel jon ki a zaj.
A Renoise meg a Modplug is asio meg vst tamogató.
Most mar :) De pl. Modplugban nem is tudom lehet-e pl. automationt csinalni.
Amugy meg http://hu.wikipedia.org/wiki/Tracker :P
Jo de most nem az a lényeg, hogy mennyire színvonalasan van megoldva, hanem hogy lehet vagy sem, és lehet. Acidban sem lehetett mindig vsti-ket használni, és nekem meggyőződésem, hogy valójában most sem lehet, csak azt hazudják. :)