☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Second Reality Atari ST-re

Posted by Murphy on 2013-11-12, 11:10

A hétvégi partydömpingben született pár érdekes demo, itt van például a Second Reality Atari ST-re történő átültetése. A mindössze 8 MHz-es, leginkább egy ivartalanított Amigára emlékeztető gép is megérte azt, amit a C64 már 1997-ben, (a My Little Pony pedig a nyáron. :) ,) elkészült rá a demoscene talán legnagyobb hatású alkotása. Persze miután elérhetővé vált a Second Reality forrása lényegesen egyszerűbb dolga volt a készítőknek mint anno a Smash Designnak. Sajnos ez a Checkpoint produkcióján nem látszik.

Bár van a demóban néhány valóban szép jelenet, de akad olyan is, ami kifejezetten alibi jellegű. Sokszor még olyan a harver adottságaitól kevésbé függő dolgok, mint a mozgás vagy a színek is érezhetően gyengébbek mint az eredetiben, de akár a C64-es verzióban voltak. A sebesség is problémás, ami persze indokolható a gép teljesítményével, de némely effekten a PC-s verzió alaposabb kielemezésével is lehetett volna optimalizálni. Mivel a Second Reality sikerének kulcsa a design és a zene, talán erre figyel leginkább az ember. Összességében nem rossz, de vannak kifejezetten gyenge pillanatai. Hiába nagyobb gép, limitáltabbak a lehetőségek mint egy C64-en, hogy mennyire ezt hallani, annak eldöntése a zenészek dolga.

Egy nézést mindenképp megér, de egész biztos nem fogjuk annyiszor elővenni mint az eredetit vagy akár a C64-es változatot.

Ha eredeti Atarin próbálnád ki, innen tudod letölteni.

7 Responses so far.

  1. avatar Charlie says:

    Ezeknek a remake-eknek akkor van értelme, ha valami odabaszósabbat tud mutatni, mint az eredeti.

    A C64-es hatalmast pluszt mutatott az eredetihez képest: a zenének saját karaktere volt, az effektek zseniálisan voltak átültetve, megvolt a 2nd reality “érzés”, miközben igazi C64-es cucc tudott maradni (bár sokan utálták ígyis). Ez pl. a Desert Dream átiratra is elmondható.

    De én ennek a nézése közben csak azt látom hogy béna volt a kóder meg a zenész is és nem tudta ellensúlyozni hogy az ST mekkora egy rakás sz… szénakupac. Már elnézést. Illetve a “2nd Realityt csináltunk, szavazz ránk” módszerrel akarták ellensúlyozni, de nem sikerült.

    Aztán lehet h. ez megint csak valami “uncanny valley’ of retro scene appreciation, de nem hiszem, mert volt már olyan ST cucc is, aminél meg azt éreztem, hogy na itt aztán tényleg bele kellene húzni egy A500-assal, hogy ezt beérje, és mekkora állat volt aki ezt kódolta, és rulez.

  2. avatar adsr says:

    A zenéről az jutott eszembe, hogy olyan érzésem van, mintha a Plus/4-et hallanám erőlködni. Nem zeneileg, hanem hangszerelésileg disszonáns, főleg a C64 verzió ismeretében.

  3. avatar dolf says:

    amúgyis hhhööööööAAAAAMIGAAAAAarrrggghhhhhh =)

  4. avatar Murphy says:

    adsr: ne bánts a plus/4-et. :)

    Charlie: tökéletesen egyetértünk. Mikor a glenz objektek elkezdtek értelmetlenül körözni már gyanús volt, hogy nem lesz az év demója. :) Nem lett volna nagy munka belőni, hogy úgy mozogjon mint az eredetiben, főleg a forrás megjelenése után…

  5. avatar Megabyte says:

    Nekem is leginkább a fülemet bánCSa, de nagyon
    Olyan, csináljuk meg, hogy legyen feeling.
    Mint amikor c64-re vírusrt írtak :)

  6. avatar Murphy says:

    És elkészült Gameboy Color-ra is egy Second Reality próbálkozás… Borzalmas: :)
    http://www.pouet.net/prod.php?which=63084

  7. avatar teo says:

    kb olyan jol sikerült mint a Geri fele Tribes :D

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára