Hogyan lehet néhány demoscene effektből játékot gyártani? Aki ismeri Gargaj weboldalát az esetleg találkozhatott rajta néhány oldschool effekttel Processing-ben megvalósítva…
Hogy miképp lesz ebből játék azt a továbbra kattintva megtudhatod.
OneGameAMonth
Rég esett már szó játékfejlesztői kihívásokról, pedig az idén fut egy igen érdekes. OneGameAMonth. Azt hiszem a neve elárulja a lényeget. Úgy kezdődött, hogy @McFunkypants tavaly egész évben minden hónapban sikeresen elkészített egy komplett – van eleje, vége, stb… – játékot. Idén az általa szervezett hasonló filozófiájú kihívás 5568 embertől 3380 játékot produkált és épp csak túl vagyunk az első negyedéven.
Idő közben azonban történt valami más is. A kihívás szponzorra talált mégpedig a Microsoft személyében. A cég úgy döntött, hogy teljesen ingyen és bérmentve tárhelyet nyújt az oldalnak és az oda feltöltött alkotásoknak. Az egyetlen amit kértek, hogy hagy népszerűsítsék egy kicsit a Windows 8-at. Ezt azonban nem reklám formájában – sőt szinte nyoma sincs az oldalon -, hanem ingyenes tananyagokkal.
EffectsGalore
No de, hogy is jön ez ide? Mindig is szerettem a játékokban az eyecandy-ket és szerettem volna én is hasonlókkal megspékelni a sajátjaim. Emlékezve a Gargaj által Processing-ben írt effektekre rögtön meg is kerestem az oldalt ahol látszanak is működés közben – a probléma az volt, hogy mind nagyon tetszett. Elkezdtem agyalni mit mire is lehetne felhasználni, de már nem sok volt hátra a hónapból szóval valami egyszerű könnyen kivitelezhető dologban kellett gondolkoznom.
A megváltást az hozta amikor kitaláltam, hogy a plazma nagyon jó háttér lehetne. Ezt a hátteret aztán gyorsan fel is osztottam, csak annyit tudva, hogy ezekkel majd valahogy interraktolni lehet. Aztán a forgó/csavarodó oszlop tetszett meg. Első körben az egyik oldal mögé is raktam a kiskutyám képét. :)
Aztán elgondolkodtam, hogy szét tudnám-e szedni részekre, mert akkor valamiféle progressbar is lehet belőle. Ekkor ugrott be, hogy ha már öreg suli, akkor miért ne lehetne egy BreakOut klón? Az nem nehéz és gyorsan megvan. Így hát hozzáadtam a paddle-t és a ball-t. A többi pedig már csak happened…
A játékot azonnal játszhatjátok is ha ide kattintotok.
És természetesen ennek is, mint a többi Processing-es játékomnak is letölthető a forrása.
Köszi!
Itt szeretném megköszönni Gargajnak, hogy elkészítette a sketch-eket. Már rég találtam, de emlékszem, hogy akkor sok új dolgot ismertem meg.
Ez menő.
És ez megvan? http://pouet.net/prod.php?which=24474
slyspy: Nice! Gonosz dolog egy videót kirakatni a játékossal. Azért legalább lehetne realtime az effekt. :)
Viszont úgy tűnik itt az ideje zenét rakni a játékaimba – sokat dobott azon a kirakón is.
Rawbits: A 96k game-ről beszélsz?
Murphy: yup. realtime lenne? mondjuk nem tudom eldönteni, hogy videót vagy az effektet nehezebb összehozni 96k-ban, mert a videóhoz – vagy eleve tömörítéshez – full nulla vagyok.
RawBits: Közelítsd meg statisztikai alapon… Effektet szoktál gyakrabban látni 96 kbyteban vagy videót? :)
http://pouet.net/prod.php?which=50489
YouTube-rol nehez eldonteni, hogy mi az effekt es mi a video ;-)