Bő egy éve írtunk arról, hogy az Andromeda coderei techdemót írtak az NVIDIA-nak, de a SONY-nak is készült már interaktív Farbraush és Plastic demo is. Gondolom senkit nem lep meg, hogy nem ez volt az első alkalom, hogy democsapatok dolgoztak különféle hardverek grafikus képességeinek demonstrálásán. Erre egy igen régi, és eddig számomra ismeretlen példa a DIGITAL francia szekciójának demója, amit a Commodore France készíttetet az Amiga 1200 premierjére.
Ugyan láthatóan eredetileg kiállításokra tervezték, de később terjedt lemezen is “AGA Point of Sale” néven, és természetesen pouet-ről is letölthető.
http://www.pouet.net/prod.php?which=15272
A készítők (legalábbis Gengis és Clawz) ugyan már ekkoriban is igen nagy névnek számítottak, de ezután még nyertek The Partyt Complex néven, de voltak dobogósok az Impact Studios és a Bomb! színeiben is.
Azé a frencsagát nem ismerni, az kemény, ismerjük el… :) Ez még nekem is megvolt még tuskópécés koromban, valamelyik régebbi papermag demórovatában is írtak róla, meg képlövések is vótak (az a part pl. mikor a HAM8-as chip kép előtt pattognak az animált-sprite boingballok).
Ez van, nekem már csak ilyen sanyarú gyerekkor jutott… :)
Én sem, ismertem pl. De engem az Amiga nem is érdekelt soha. C64 után 486-om volt… Egyébként így utólag a MindCandy2-t megnézve és a Revision-ös Amiga demókat látva sem fogott el valami hatalmas kíváncsiság.
Akkor én most bunkó PC-s leszek? :D
Charlie: ez a demo bennem annyira nem hagyott mély nyomot, hogy csak az űrhajós tunnelről ugrott be, hogy jaaaa én ezt láttam anno.
Rawbits: A mai Amiga demók nagyon ritka kivételtől eltekintve nem jók. Ez egy kivétel: http://www.pouet.net/prod.php?which=52968
Az Anarchy – 3D Demo II mondjuk hangulatra tetszik. Gondolom a zene végett, de ettől még nem érdekel maga a gép, vagy a programozása.
Edit:
Slyspy: hát ez fantasztikus :D
“A mai Amiga demók nagyon ritka kivételtől eltekintve nem jók”
Akarsz róla beszélni?
pedig ez 1 ismert demo :) ejj Murphy :D
Raw: mert nem akkor talalkoztal a geppel amikor az kijott…kulonben a 286os melett valoban elsirtad volna magad. Mostmar persze hogy nem nagy dolog amit latsz..ofcoz.
Un: / :) / Ez igaz, hogy nem akkor, és lehet, hogy a 286 mellett – olyat is csak 1szer láttam – über üszök cucc volt, de semmi más sem fog meg benne.
A nekem tetsző platformok a GameBoy, GameBoy Color, a MegaDrive, NDS. Tavaly ősszel tetszett meg – de nagyon :) – a VCS és még kacsingatok a DreamCast felé.
Igaz mindegyikkel a saját korában találkoztam – kivétel a VCS. A VCS-t a C64 után ismertem meg és persze nem tetszett akkor. Most, hogy tudom hogy működik, egyszerűen imádom. :) A GB, az MD és a DC talán érzelmi töltetű is, de a GBC és a NDS az mind ahogy a VCS a technológiával győzött meg. Demók alapján a C64 lenne ami tetszik – és van is itthon egy szekrénnyi – de nem hiszem, hogy szívesen programoznám.
Szóval magam sem tudom megmondani, hogy mi a bajom az Amiga-val, de hát ezzel kell élni. :)
http://pouet.net/prod.php?which=3212
ez is ilyen promodemo volt, de asszem csak egy szamtechbolt kirakataban futott.
RawBits: Az megvan, hogy a VCS főtervezője ugyanaz volt, mint az Amigának..? :) Egyébként a mai amiga demókon tényleg nem sok látszik abból, hogy miért is jó a hardver, mert azok kb. a (relatív) gyors 68k processzort használják a bővítőkártyán, meg a Chip RAM-ot framebuffernek, aztán helló.
De nem volt ez mindig így…
Charlie: Ezt ugye mondtad demoshown is, de mar akkor is filoztam h vegulis hogy lehetne jobban kihasznalni a hardvert? (Ertve ezt ugy h ne “oldskool” effekt legyen a vegeredmeny.) Kb az egyetlen otletem az egy bitplanes skybox lenne.
Ha Elude demókat nézek, nem érzem úgy, hogy “oldskool” effekt a végeredmény.
De az elude demo mit copperezik meg blitterezik?
Charlie: Na ezért mondom, hogy többségében rosszak az újkori Amiga-demók. Én azt várom az amigás demóktól, hogy a speckó hardver elemekből hozzanak ki valami eredetit. Helyette megy a pc-demo majmolás.
No de 7 mhz-es részegségekről beszélünk, a blitter ráadásul kifejezetten planáris megjelenítésre van kiképezve. A copper 1-1 fade effektnél használható lenne, de effektekhez tényleg nem nagyon.
Murphy: én annyit tudok mondani erről, hogy nekem ott ért véget az Amiga-demoscene, amikor elkezdték a mindenféle gyorsítókártyás demókat megírni. Nekem kb. 1994-ig tart az amigás scene. Utána nem is nagyon értem mi történt, mire jó. 8fps-sel forog valami 3d izé szar felbontásban. Az mi? Meg minek? Ugyanolyan törés nekem, mint amikor bejöttek a PC-s scene-be az ilyen vudukettő és társai kártyák, volt szép gyors 3d, csak éppen szar demók. El is ment a kedvem az egész demoscene-től jópár évre. Csak aztán pár évre rá láttam, hogy nahát mi zajlik itt, pixelshader és társai? És újra van effekt, újra kinéznek valahogy a dolgok? Csak hát Amigán nem lesz ilyen fordulat.
This is why we can’t have nice things.
Nekem is a Nexus 7-tel fejezödött be a klasszikus amigas demok kora. De a 3d-s cuccokkal sincs semmi bajom, azert született egy Relic vagy egy Startstruck többek között. A Jezus Krisztus Motorkrosszt mondjuk konkretan nem szeretem :)
Azt kicsit sajnalom, hogy nem fejlödött ki C64-hez hasonlo A500-as demoscene, de mindenki 1200-ra valtott anno.
Amugy meg mindenröl Kalms tehet, amikor anno kiadta a c2p rutinjat publicba.