☰ Menu

Scene.hu

Magyar demoscene portál – grafikusok, zenészek, programozók alkotói közössége

Normal map fotózás – tutorial

Posted by slyspy on 2012-03-09, 18:12

Mi, scenerek nap mint nap kerülünk abba a bosszantó helyzetbe, hogy a demo készítése közben érezzük, milyen jó is lenne valami frankó normal map, aminek használatával rengeteg polygont spórolhatnánk meg, de sajnos az adott textúrához nincs ilyen mapunk. Csüggedésre azonban nincs ok, hiszen ez a frankó kis tutorial megmutatja nekünk, hogyan kell valamit lefotózni úgy, hogy a textúrának használt fényképünk apró domborzati cirkalmait átörökíthessük 3D-s objectjeink felületére.  Ha valaki megcsinálja, számoljon be az eredményről!

 

Categories: Grafika | Tags: , , ,

5 Responses so far.

  1. avatar archee says:

    Eddig eszembe sem jutott ez a leegyszerüsített módszer.
    Viszont jobban örülnék royalty free kész bump mappoknak.

  2. avatar Caiwan says:

    Egyelőre nem szeretném ellőni előre, de a következő alkotásunkba – amint működni fog a multitexturing (meg minden egyéb ezzel kapcsolatos dolog)rendesen, akkor – aktívan lesz normal map is; Meg egy ‘making of’ keretein belül beszámolok majd, de szeptember még messze van innen :)

  3. avatar Parrot says:

    Megvilágítás 1 elemlámpával, maga lehet a csoda extra very high ISO-val :D

  4. avatar Travis says:

    A színhűség kevéssé fontos.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Ugrás a lap tetejére Ugrás a lap aljára