Mond ez a név valakinek valamit? Ha hirtelen nem is, de a logójuk biztos nagyon ismerősnek tűnik.
Ugye, ugye C64-esek!? :)
Egy svéd demo- és crackcsapat, akik még 1986-ban kezdték. Most július 28-án voltak 25 évesek. Ugyan már vége a 8bit hétnek, meg a crack-dolgoktól is elhatárolódunk, de azért van itt néhány érdekes adat, amit meg kell említeni: Jelenleg 15 aktív tagja van a csapatnak, de ha az elmúlt 25 évet együtt nézzük, akkor összesen 170 (mondom százhetven) tagja volt. Velük jobb a békesség az tuti… A release-ek számát nézve, akár egy kisebb pouet.net-et is lehetne csinálni belőlük. A bűvös szám 1433, mely összetétele: Demo(194), Crack(945), Graphics(82), Music(75), Intro(21), Diskmag(34), Other(82). Poueten csak 265 van ebből fent, amiből a legjobb alkotásuk a 2006-ban, az X partyn kiadott The Wild Bunch. Mondjuk ezt nem egyedül csinálták, hanem a Horizon és az Instinct csapatokkal közösen.
A demo megtekinéséhez katt ide.
Beküldte: Rascy
Csak amolyan zarojeles lejart bulvarhirkent (amellett hogy congrats Triad meg Happy Birthday meg emlekszem hogy ok mar akkor is fene hiresek voltak amikor en kozepiskolas voltam :)) a Wild Bunchoz ok a zene(szt) adtak Linus szemelyeben, aki nem sokkal kesobb kilepett a Triadbol hogy a vilaghiru Resource csapatot erositse zeneszkent (Triadek annyira oldskoolok, hogy nem nezik jo szemmel a multi-csapattagsagot).
Nekem is a Wild Bunch a kedvenc demom toluk egyebkent, a mai napig ez az egyik etalon nalam ami a C64-es dizajnt illeti (Sander/Focus munkaja), de ezen kivul emlitesre meltoak a szinten akkortajt (2005-2006) keszult Sphaeristerium es The Throckmorton Device cimu demoik (es halvany emlekeim szerint van meg egy klasszikus Triad demo amit most nem talalok) illetve a Sounds of the Amiga musicdisk sorozatukat.
Tovabbi bulvarerdekesseg, hogy Dalezy, aki az egyetlen scene.org award gyoztes demonk zenejet csinalta, szinten Triad tag joideje (a derek svedek valamiert szeretik a nemet zeneszeket alkalmazni a jelek szerint).
Nem mellékesen van a csapatnak magyar tagja is, Con vagyis Generiq / Exceed.
Egyébként ők mint democsapat az őskorban ha a többi legendás svédhez hasonlítva, mint Fairlight, Censor, Light, Horizon… egyáltalán nem voltak kiemelkedők.
Democsapatként a ’98 után indultak be, mikor a Hollowman+Iopop duó elkezdte tolni az egyedi nem elsősorban technikai dolgokra kihegyezett demókat. Valószínűleg nagyon máshogy festene a C64 scene nélkülük.
[ módosítva Aug. 1. 17:16 ]
@Edhellon: Nem a Red Storm a klasszikus? 19 éve elég formabontó volt, nagyot szólt, bár talán fél óránál is hosszabb.
Credo: de, az volt, epp most talaltam meg. A poueten nem szeretik annyira es igy 20 evvel kesobb valoban kisse “scene-poetry” overdose jellege van, dehat 1992-ben meg gyerekek voltunk. :-) Ez volt az egyik (ha nem az) elso trackmo amit C-64-en lattam. Mindenkeppen az egyik legjelentosebb pre-hollowman/iopop (tehat Kingfisher-korszak :)) Triad demo, bar kodilag mar akkor sem utott tulsagosan, de szepen meg volt csinalva (ami akkor igencsak ritkasag volt).
Jogos. Rám nem volt nagy hatással, de talán csak azért mert évekkel később láttam először. Olyan demók után mint a Legoland sorozat, a Spasmolytic és a Wonderland sorozat, a Brutality és a Brutal Comback…
Egyébként a Red Stormban a Hardwired vs Mc Hammer digipart büntet. :D
Most, hogy utánnanéztem, hogy mennyire emlékszek pontosan, az eléggé megdöbbentett, hogy az Oxyron 91-93 között gyakorlatilag két coderrel majd annyi ütős demót tolt mint az egész svéd scene. :) Tény, hogy design nem nagyon volt bennük, recycling annál inkább. :)
[ módosítva Aug. 2. 08:27 ]
A klasszikus Oxyron felallasban 3 koder volt, nem? Axis, Graham, TTS — bar lehet hogy Graham csak kesobb (95-96 tajan) valt aktivva. Es ja, az Oxyron demokat sosem a kifinomult dizajn miatt szerettuk, de brutalis volt hogy kb havonta releaseltek egy ket lemezoldalas demot akkoriban (es koderszemmel nezve mindegyik eleg utos volt, meg ha valoban volt bennuk recycling is — hiaba, az eszaknemetek mar akkor kornyezettudatosak voltak… :)
Emlekszem az elso Oxyron demo amit eletemben lattam talan egy Fun Factory partyn a Coma Light IV volt, es ott tunodtem ki/mi lehet ez a csapat akiknek ez ugye mar legalabb a negyedik demoja… :) Es persze az allam keresgeltem a padlon egy-ket effekt lattan.
Bulvarhir: egyebkent TTS (es megvalaki) allt a Fedaration Against Nature (FAN) nevu PC-s csapat mogott is, akik a CPU-alapu raytrace engine-ukrol voltak hiresek. De ez mar csak meglehetosen lazan kapcsolodik Triad szulinapjahoz…
Graham is ott volt, meg az elején Slide is, de a partok nagyrészét azért a TTS+Axis duó tolta. Ők elvileg egy utcában laktak, a Graham meg másik városban. Postafordultára a srácok már releaseltek egy újabb demót. :)
Most, hogy megnéztem, az Oxyron ’91 decemberében alakult, ezért abban az évben csak két demót adtak ki, :)
Viszont ’92-ben 16-ot, ’93-ban 10-et. :D
Persze nem voltak ők nagy szakbarbárok, így több diskmagot is futtattak ezidőtájt. ’92-ben 8, ’93-ban 9 diskamgot releaseltek, és persze grafikai és zenei kollekciókat és toolokat is kiadogattak úgy évi 6-7 darabot. :D
A Coma Light sorozattal 2 év alatt eljutottak a 11. részig. Azért csak a 11.-igm mert volt több spinoff sorozat és nem csak egész számú epizódok voltak. :) Egyébként ez demotörténeti szempontból is egy igazi érdekesség, valószínűleg ez az egyetlen olyan demo ami trackmonak indult, de aztán a deadline közbeszólt, és a felétől átment megademoba. :D Bármilyen jó is volt a code, csak egy 5. helyre volt elég a TP 3-on.
Aztán persze jött a fél év kőkemény munka és Coma Light 12 ami ugye történelmet írt nagyon csúnyán.