Hát pkus4-en 121 szín van, Amiga 500-on meg egyszerre 32. :) Jó tudom ott volt a HAM, de az nagyon kötött, meg akkor nem is lenne igazam :) Egyébként sajnos plus/4-en még manapság is előfordulnak hasonló színösszeállítások. :) [ módosítva May. 4. 18:43 ]
Bruahaha. Ha Plus/4-en 121 szin van, es azt no hack megjelenitesi modnak vesszuk, akkor Amigan 4096 szin van. HAM6 nelkul is. Mert a copper atallit neked tetszoleges szinkomponenst adott pozicion (vagy soronkent akar mind a 32-t, tobbszor is), ahova akarod, kozben 0% CPU load. Mindezt tehat akar multitask kozben, pusztan OS rutinok hasznalataval, C nyelven. :P
Ezenkivul ott az EHB mod, (Extra Half Brite), ami 64 szint tesz lehetove egyszerre (minden palettaelem felfenyereju megfeleloje is elerheto). Ez viszont meg copper:”trukkot” se igenyel. (De persze kombinalhato vele.)
(Ja igen, es emlitettem mar, hogy van meg 8 sprite is, aminek mind sajat palettaja van? Tudom, melyutes az ilyesmi egy Plus/4-esnek… :P)
“És Pc-s sincs sprite. Mikor váltottam C64-ről, anno nagyon csodálkoztam ezen. “
a c64 többek közt a spritejai miatt lett sikergép. a legjobb sprite engineje van az összes 8 bites gép között (!), adott még a SID, és a grafmódok is nagyon kényelmesek, fexenek a játékoknak. nagyon jó kompromisszumok vannak a gép hardwareben mindenhol. a proci ehhez képest talán a leglassabb, de a custom chipek elvégzik a melőt. :)
A PC meg ugye nem otthoni játékgépnek készült eredetileg, hanem irodai munkára (mennyire éreztük is ezt! :)), és a kompatibilitás miatt – szerintem helyesen – nem csináltak játék tunning hardver verziókat belőle, csak bővítőkártyákkal (EGA, VGA, SVGA, 3DFX, SoundBlaster, etc.). Csak időközben az irodai gép annyira elterjedt, mivel annyian gyártották, hogy az első profi konzolokig ebből lett az új otthoni játékgép. Szerintem kb. 1987-1988-tól kezdődött a PC “eljátékosodása”, ami nem sokkal az Amiga premier után volt (akkoriban nem igazán megszorongatva azt :)), bár csak a ’90-es években nyert igazán jelentős piacot. De akkor nagyon.
Itthon meg még mindig listavezető játékplatform a PC. Igaz, a Direct3D révén már van benne hardver sprite is :)
De azért a C-64 sikere lenyűgöző. És persze vele együtt az Amigának a megjelenéskori képességei. [ módosítva May. 5. 17:05 ]
AAAAMIIIIIIGAAAAAA!!!!!111one
Huhh, ez annyira régen volt, hogy még Amigán se találták fel az ízléses palettákat. :)
Irigykedsz csak, mert tobb szin van mint Plus/4-en! :D
De csak kicsivel. :)
Hát pkus4-en 121 szín van, Amiga 500-on meg egyszerre 32. :) Jó tudom ott volt a HAM, de az nagyon kötött, meg akkor nem is lenne igazam :)
Egyébként sajnos plus/4-en még manapság is előfordulnak hasonló színösszeállítások. :)
[ módosítva May. 4. 18:43 ]
Bruahaha. Ha Plus/4-en 121 szin van, es azt no hack megjelenitesi modnak vesszuk, akkor Amigan 4096 szin van. HAM6 nelkul is. Mert a copper atallit neked tetszoleges szinkomponenst adott pozicion (vagy soronkent akar mind a 32-t, tobbszor is), ahova akarod, kozben 0% CPU load. Mindezt tehat akar multitask kozben, pusztan OS rutinok hasznalataval, C nyelven. :P
Ezenkivul ott az EHB mod, (Extra Half Brite), ami 64 szint tesz lehetove egyszerre (minden palettaelem felfenyereju megfeleloje is elerheto). Ez viszont meg copper:”trukkot” se igenyel. (De persze kombinalhato vele.)
(Ja igen, es emlitettem mar, hogy van meg 8 sprite is, aminek mind sajat palettaja van? Tudom, melyutes az ilyesmi egy Plus/4-esnek… :P)
Jó, de c64-en is van 8 sprite. Az éjjelnappalosban meg sokkal több.
C64-en van, de ott meg ugye 16 szin van, cuzammen. Plus/4-en meg nincs sprite. :)
istenem, amikor ket dinoszaorusz egymasnak feszul :)))
!!! G.O.D.Z.I.L.L.A. !!!
en meg mcga-t akarok gravissal es flatreal dossal :P
És Pc-s sincs sprite. Mikor váltottam C64-ről, anno nagyon csodálkoztam ezen.
AMIGAAAAAA
amiga rulez pc suxx!
“És Pc-s sincs sprite. Mikor váltottam C64-ről, anno nagyon csodálkoztam ezen. “
a c64 többek közt a spritejai miatt lett sikergép. a legjobb sprite engineje van az összes 8 bites gép között (!), adott még a SID, és a grafmódok is nagyon kényelmesek, fexenek a játékoknak. nagyon jó kompromisszumok vannak a gép hardwareben mindenhol. a proci ehhez képest talán a leglassabb, de a custom chipek elvégzik a melőt. :)
A PC meg ugye nem otthoni játékgépnek készült eredetileg, hanem irodai munkára (mennyire éreztük is ezt! :)), és a kompatibilitás miatt – szerintem helyesen – nem csináltak játék tunning hardver verziókat belőle, csak bővítőkártyákkal (EGA, VGA, SVGA, 3DFX, SoundBlaster, etc.). Csak időközben az irodai gép annyira elterjedt, mivel annyian gyártották, hogy az első profi konzolokig ebből lett az új otthoni játékgép. Szerintem kb. 1987-1988-tól kezdődött a PC “eljátékosodása”, ami nem sokkal az Amiga premier után volt (akkoriban nem igazán megszorongatva azt :)), bár csak a ’90-es években nyert igazán jelentős piacot. De akkor nagyon.
Itthon meg még mindig listavezető játékplatform a PC. Igaz, a Direct3D révén már van benne hardver sprite is :)
De azért a C-64 sikere lenyűgöző. És persze vele együtt az Amigának a megjelenéskori képességei.
[ módosítva May. 5. 17:05 ]