A Functionön a már jól megszokott kategóriákon kívül idén már lehetett fotó és 4k procedúrális grafika kategóriában is indulni. Mindkettő néhány éve tűnt fel külhoni partykon, és gyorsan népszerűvé váltak. Fotóval idén már a SceneCON-on is lehetett nevezni, itt pedig már a legnépszerűbb kategória lett, legalábbis az indulók számát nézve mindenképp. A 4k grafikát is nyugodtan nevezhetjük sikeresnek, ugyan dobogóra magyar nevezés nem fért fel, de iq/rgba győztes képe sokak szerint a party legjobb produkciója volt.
A néznivalók a tovább után.
4k procedúrális grafikák
1. Organix – iq^rgba
2. last night a dj killed my demoskene – unc^quite
Fotók
1. Waterfinger – Reidl Romeo
2. X – Ketyere
3. Fény – Zsuzska
4. U Can’t Touch Thiz – Detox
5. T-Home – Addario
5. Bugs – Modoc^Holograms
7. Yellow, white and blue, Are nice together? True. – d-lee
7. Windmill – Grass
9. Sleeping Wolves – pohar
10. Kakao On Top – Kata
11. Angyali őrjárat – Greg
nekem a kakaós tetszik :D
gombás meg akkoris a American McGee’s Alice-ra emlékeztet :D csak jobban néz ki :)
nekem a sajátom teccik, de legközelebb több votekeyt gyűjtök be :D
Jó volt a fotó-felhozatal, szerintem megérdemelten nyert a győztes, bár én rengeteget vacilláltam az “X” és aközött.
Azon pedig jót mosolyogtam, hogy a holdas fotómra “googlegyanús!” volt az első reakció :P
Merészelem kegyetlenül, de remélhetőleg építőleg kritizálni, a legzvaróbb hibákat:
– Sirályos képen a belógó sirályszárny az “parazita elem”. Fotosoppal kiírtani. :)
– T-Home téma nagyon jó, de háttérben lévő ember tapad a kép széléhez, az egyik csövi egyik lába izületben van vágva, a másik meg félbe.
– A sárga virágos kép súlypontja jobbra van tolódva. (képkivágás hiba)
– A szélmalmos képen az egyik lapát felfele a sötét háttér miatt tapadás érzetű, talán több eget kellett volna hagyni a képkivágásnál.
– Az amerikai focisták jobb oldalon nagyon rosszul vannak elvágva
– A vizes képen képkivágással lehetett volna korrigálni a súlypont balra tolódását. (persze akkor az oldalsó csepp lemaradt volna.)
– fagyis képen is lehetne precízebb a képkivágás.
– a bodobácsos képen meg túl sok maradt a “haszontalan” alsó részből, ezt simán le lehetne vágni.
Összeségében a meztelen segges, a templomos (bár itt a sok részlet között kicsit elveszik a téma) meg Ketyere képe a legszebben komponált, bár ha beállított fotó Ketyere képe, lehetett volna jobban középre is állítani az alakot.
És akkor most lehet engem anyázni, hogy ennyire nagyon okos vagyok, miért nem indultam. :)
A T-Home-osban az elmosódott embernek fontos szerepe van, nélküle a kép szerintem átlagos lenne. A vágás pedig lehet azért van, mert belógott valami, ami rontotta volna a kép összhangját, szerintem nem hiba.
A bodobácsost szerintem jobban ki lehetett volna emelni egy makróval.
Hehehe, az észt én is tudom osztani, pedig a képem utolsó lett.
köszönöm, a meztelen segg nevében is. :) kicsit csalódott voltam a társaságban, gondoltam a klasszikus kocsi-nő-sárkány témák közül választva az ember előrébb végezhet. de visszavágott a manipulatív stratégia :) jövőre én is vmi absztrakttal indulok. vagy esetleg kocsi-nő-sárkány egy képen? persze ha IQ/RGBA-ra hallgatok, akkor sok-sok kocka lesz, mert ahogy az előadásán is elhangzott, 4k -ban is az a nyerő :D
kerdes hogy a beallitott foto jobb-e vagy a spontan?
Slyspy. Majd igyekszem. Tehát összességében azért emészthető a szélmalom.
Gargaj, mi a jobb a 4k vagy a 64k intró? :)
Grass: felreertesek elkerulese vegett, es mert lusta vagyok ugy kezdeni a mondatot, hogy jok a kepek, de… szoval ez az egy hibaja van a kepednek, de ez sem veszes, csak par sor pixel kene meg a tetejere es tokeletes lenne, szoval minden mas teljesen jo. viszont ez a felrecsuszott komponalas dolog altalanos hibanak tunik. (engem meg valamiert nagyon zavar, komponalasi kekec vagyok.)
Greg: innen udvozlom a segg tulajdonosat. :)
Gargaj: attol fugg mire.
Travis: A bluros ember fontos, csak nem jo helyen van. azon a kepen kulonosen zavaro az elrontott kivagas, mert temaban es egyeb kompozicioban is nagyon jo.
greg: attol fugg – ugyanabban a compoban? :)
SP: legközelebb kevésbé elcsépelt téma kell és akkor nem lesz “googlegyanús” :)
zoom: Elcsépelt? :D Hehe, pont azért neveztem ezt, mert biztos voltam benne, hogy senki sem fog asztrofotót vinni. SceneConra templomtémát vittem, abból most volt kettő is.
najo, de volt a holdon sapka vagy most nem volt rajta sapka ? :)
Greg: Elolrol lehet hogy nyert volna az angyalkad. :D
SP: úgyértettem hogy a Holdat már annyian annyiszor és annyiféleképpen lefotózták hogy az embereknek már nem sok újdonságot nyújt (szerintem)
A csepp kép láttán megijedtem, mert pont hasonlót terveztem 4k procnak vagy intronak:) Azt hittem már megelöztek. De sajnos még sokára lesz ilyenem, mert lassú lett az elözetes teszteléskor. Várni kell amég nö a GPUk sebessége, vagy amég kitalálok egy gyorsabb megoldást.
Böven túl lötte volna a fél perces limitet is, de még 10 percet is, ha befejezem.
[ módosítva Oct.16. 19:01 ]
4K procedural gfx-et csak ki tudunk várni, ha lassú is :) Vagy annyira?
legfeljebb majd megnezzuk a rola keszult videot :)))
Megindított a téma és a sok-sok őszinte megjegyzés. A water finger szerintem csak elszántság kérdése és mint ilyen sokkal jobb kivitelezéseket is láttam már a témában. Persze mindenhol az adott szintnek megfelelően lesz nyertes egy kép. A második helyezettre elvből nem mondok semmit. A harmadik helyezett kép ha rajtam múlik nem jutott volna be a “középdöntőbe” sem. Szerintem több sebből vérzik. Ha a címe az, hogy fény, akkor legalább a főtéma és a találkozási pontja legyen jól exponálva és ne ronggyá égetve. (spot mérés rulez) Ebben az esetben pedig az expozíció automatikusan szelektált volna és nem lenne ennyi képelem, ami zavart okozhat. A sirályos képben valóban nem szerencsés a szárny és én mindenképpen szűkebb kivágásban dolgoztam volna akár utólag is. T-Home: No igen, az emberek azt hiszik ez az egyik legkönnyebben fotózható téma, pedig az egyik leginkább nehéz, ha az ember jó képet akar. A bemozdult ember valóban kell oda, de várni kellett volna vele egy kicsit, hogy bekerüljön a képbe. a vágást én azon az oldalon még szűkíteném is pluszban. A bugokkal nem tudok mit kezdeni, a virágokat nem szeretném véleményezni és szerintem a szélmalom is kérdéses. A kakaó említést érdemel, de szerintem igazán jó tárgyfotó csak jó világítással készíthető és az itt teljes egészében hiányzik. Az angyal valóban a egy “klasszikus”, de szerintem a háttér agyonveri a képet. Nem emelkedik ki a téma. A vágási dolgokat én teljesen másképp szemlélem mint slyspy, de ez egy másik kérdés. Szerintem a szabályok azért vannak, hogy az ember megtanulja őket és utána amikor szükséges jól felrugja azokat. Persze a szabályok segítenek mindig (bizonyos szinten) élvezhető képet csinálni, ha az embert nem érinti meg a téma, vagy nincsen ideje ráhangolódni… Én is elnézést kérek a néhol éles kritikákért…
egy komolyabb demo/intro hónapokig készül és sok év alatt felhalmozott tudás kell hozzá, még egy fotót 1/1000sec alatt el lehet készíteni :)
Pohar: Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor én is tudnék jó fotót készíteni.
Parrot: Egyébként hol lehet ezeket a szabályokat elsajátítani? Én sok fotós könyvet végigbújtam, de nem találtam erre vonatkozóan információt.
Travis: pohar nem mondta, hogy jó lesz a fotó :)
Travis: Igazad van, sajnos itthon elég nehéz jó könyvet találni. Én amúgy a könyv-tapasztalat-jó képek kivesézése-jobb fotósokkal való együtt dolgozás-internet megoldással fejlesztgetem magam. A neten egyébként lehet találni jó dolgokat. a múltkor pl. egy teljes alap-világítástechnika előadást találtam. Sajnos a profi dolgokat inkább csak ellesni lehet, mert annyira réteg-dolog (kevés embernek kell), hogy könyvet nem írnak róla. Ezen kívül aki profin világit az meg nem mutogatja, mert ha eltanulod tőle, akkor konkurencia leszel. Ilyeneket nagy cégeknél lehet találni. Van pl. egy Hensel lighting guide-m és egy hasonló dolog a Phase-one-tól, de létezik valahol Rodenstock fotós “biblia” is, sajnos ebbe még nem sikerült belebotlanom. Magyar irodalomból talán a Sevcsik-Heffele kettőst említeném, ők azok, akik le is írják a szabályokat. Alap szintű művük a Fényképezés című könyv, nekem van tőlük egy Portréfényképezés című könyvem is. A modernekből talán John Freeman könyvei, amik jobban használhatóak voltak a számomra. Ezen kívül érdemes nézegetni a netes fotós oldalakat is és elemezni a rajtuk található képeket. Persze itt nem a fotozz.hu-ra gondoltam… Bízom benne, hogy tudtam egy kicsit segíteni.
pohar: látod ezért nincsenek neked jó fotóid… :-D Egy jó kép már előre elkészül fejben (az esetek nagyon nagy részében) és a képnek csak kb. fele készült el azzal, hogy megnyomtad az expó-gombot. Utána jön az utómunka, akár analóg, akár digitális technikát használunk… :-)
Parrot: Igen, sikerült az említett művek közül kettőt megszerezni. Úgy látom ezek tényleg hasznosak lesznek. Köszönöm.
Travis: Akkor örülök, hogy sikerült segíteni. Amúgy meg szabad tudni, hogy melyik kettőre sikerült szert tenni? :-)
John Freeman: A fotózás kézikönyve
Szevcsik: Fényképezés: Gép, anyag, felvétel
Parrot: a szabalyok felrugasaval kapcsolatban teljesen egyetertek veled, de az altalam kritizalt hibaknal szerintem itt nem a szabalyok szandekos felrugasarol van szo. Raadasul en csak kompozicio szempontbol irkaltam, mert azt keves technikai tudassal, es egy kis odafigyelessel lehet szepen csinalni. Szoval ha ez megy, akkor nagyon bena kepet mar nehez csinal.
A nagyon profi expoziciohoz meg jo gep is kell, az meg nincs mindenkinek. (plusz en nem ertek melyebben a fotozashoz, csak az esztetikai dolgokban szeretek okoskodni.)
Slyspy: Egyre gondoltunk. ahhoz, hogy valaki tudatosan felrúgja a szabályokat ismernie is kell őket… :-) Amúgy szerintem mindkettőnk “elemzéséből” nagy vonalakban egy konklúzió jön le. Nálam különösen a bogarak és a virágok verte ki a biztosítékot, de nem írtam róluk semmit, mert nincsen bennük egy ici-pici kapaszkodó sem (szerintem). Amúgy a nagyon profi expozíciókhoz elég egy komolyabb bridge gép is, csak akkor oda kell figyelni a hibáira és a “fénydús” világításra. Pl. a Szipál Martin előszeretettel fotózik egy Panasonic Lumix FZ- valamivel…