Az idei Breakpointot már alaposan kiveséztük. Először is közvetítettük, olvashattatok összefoglalót a grafika compókról, volt review a zenei kategóriákról és zenész füllel a demókról is, összegyűjtöttük a party fotóanyagát, valamint legújabb szavazásunk is a Breakpoint releaseiről szól. Most egy rövid összefoglaló következik az összes kategóriából, ami mozgóképet generál. Mindezt a produkciók nagy száma miatt több cikkre bontva.
A második felvonásban az Amiga demók, az Animációk, a C64 demók, és a PC 64k intrók közül csemegézek. Itt találod a review első és harmadik részét.
Electric Ocean by RNO & Brainstorm
Britelite, az RNO codere ritka hiperaktív fazon, írt már demót Amigára, C64-re, C16-ra, Vic 20-ra és mobiltelefonra egyaránt. Az RNO mellett releasel Dekadence és Supergroup néven is, konkrétan a mostani Breakpointra is hozott mindhárom csapatnév alatt valamit. A demo mondjuk nem miatta érdemel figyelmet, mivel code tekintetében elég átlagos, mi több, ’96-98-at idéző. A Brainstorm grafikus triója viszont kitett magáért, miattuk egyszer érdemes megnézni.
The Chronicles of Professor Arronax by Tulou
Az Amigás mezőnyből nekem a Tulou demója tetszett legjobban. Nem mondanám, hogy ők sok újat fejlesztettek a demóhoz, jórészt régebbi effektjeiket adták ki újracsomagolva és kicsit feljavítva. De mindezt meglehetősen stílusosan, ami nálam épp elég a sikerhez. A buborékos rész kifejezetten tetszik.
Surfing Great Victoria by Nature & Traktor
Egy demo, ami se grafikailag, se technikailag nem nevezhető ütősnek, ráadásul fájdalmasan kis felbontású (úgy tűnik a Nature-os srácoknak ez nagyon megy ;) ), de mégis nézhető. Köszönhető egyedi hangulatának, valamint demóknál nem épp megszokott, dallamos blues stílusú zenéjének.
Inkább csak a friendship jegyében készült a magyar DTIMGW animációja, akik a Driftersnek dedikálják produkciójukat. Olyannyira, hogy a videó képanyagának jelentős része megegyezik a győztes Drifters demóéval. Viszont itt a sztori nem nagyon áll össze. Nekem a pergős vágások, sok Amiga labda, és Teo zenéje ami leginkább megmaradt.
Skip by United Force
A idén a magyar mezőnyből Archee mellett Slyspy-t érte a megtiszteltetés, hogy jelölve lett a Scene.org Awards-ra. Most is készült rendesen, mivel 3 induló produkcióban is közreműködött, az egyik a Mantraporno (aminek ekkor még billentyűse és dalszerzője volt) legújabb videoklipje. A zene fülbemászó, a post effektek kellemesek, bár az én ízlésemhez kicsit sok van belőlük. Kedvenceim a 2. perc után induló kiállás alatti medúzaszerűségek.
Made of Bricks by the red scarves
Az elborult hardverek mellett évek óta a trend animációk előállítására, arra minél alkalmatlanabb eszközökkel. Ennek jegyében a The Red Scarves most építőkockákból hozott létre egy vicces stop motion animációt, scrollerekkel, shot-em up résszel.
2nd Element by TRSi
A TRSi a veterán csapatok legveteránabbika, lévén 90-ben alakultak két akkori megagroup (Tristar, és Red Sector) fúziójából. Változó aktivitással, minőséggel és tagsággal, de azóta aktívan ténykednek. A dolognak ad egy kis pikantériát, hogy időközben a Tristar újraalakult, és a Red Sector is éledezik. :) Az animáció meglehetősen demo-szerű, ha lenne kellően erős PC szekciójuk, valószínűleg realtime is tudnának hasonlókat.
Az Assemby és Scene.org Awards-győztes Maxon új csapatának animációja a Realtime Demo Wannabe stílusjegyeit követi, de a téma ezúttal konkrétabb, nevezetesen a fánkok. Láthatunk fánkesőt, fánkalagutat, fánkfizikát, fánkszállító talicskát, mindezt a már ismert profizmussal Big Beat ütemekre időzítve. Vigyázat, már a megtekintése is hizlal!
Az animációkra specializálódott dán Junk ritkán szorul le a dobogó csúcsáról, most is ők bizonyultak a legjobbnak. A render-minőség profi, a poén pedig üt. Ennél többet írni spoilerezés lenne.
Cauldron by ReSourCe & The DReaMs & EXceeD
Saját demóról sose egyszerű reviewt írni. A gyenge C64 mezőny egyetlen valamire való demója a Resource & Exceed & The Dreams Cauldronja, ami a ’84-es seprűlovaglós játéknak állít emléket. Az effektek jó része ugyan már több, mint 10 éves, de a kiváló grafikák és a zene erős keretet adnak a demónak.
Invoke by Still and Conspiracy
A tavaly alakult Still stabilan ontja a release-eket, és a minőségre se lehet panasz. Breakpointos intrójukat a magyar Conspiracy-val közösen készítették, egészen pontosan a Still adta a vizualitást, Gargaj pedig saját szoft-szintijével készített egy zúzós zenét. A zene külön érdekessége az intrónak, mivel ennyire széttöredezett generált zenét még nem hallottam. Nem vagyok képben, hogy ez mekkora kunszt, mindenesetre nem megszokott. A látvány kellemes, de ők is gyakran túlzásokba esnek post effektek terén.
A Spectrum-on aktív Ate Bit egy igen rendhagyó intróval állt elő. A vicces srácok ugyanis egy ZX Spectrum emulátort “overclockoltak”, és az így létrejött virtuális gépre írtak egy 64k intrót. Ennek eredményeként az intro kinézete olyan, amilyet egy 386-os teljesítményű Spectrum tudna. Az intro egyébként elsősorban a PC 64k scenen élcelődik, ami szerintem mérsékelten vicces olyanoktól, akik a technikai megvalósításon kívül semmi eredetiséget nem tudtak felmutatni. Tiszteletreméltó code-munka, de egy tökéletes világban nem ők nyerték volna a Breakpointot.
A Breakpoint 2008 Review többi része:
Első: Console demo/Real wild, Amiga 64k intro, PC 4k intro
Harmadik: PC demo
Cauldron by ReSourCe & The DReaMs & EXceeD | O_o–b
c64 demoknak kifejezetten jot tesz a youtube :D
maxon buntet :)
A 64k zeneje amugy nem kunszt, aki latott es hasznalt mar ijen granular editing kutyuket (grooveboxok, stb.) azoknak szerintem eleg egyertelmu algoritmikailag hogy pontosan mi is tortenik a membran mogott. Akinek nem, annak szivesen elmagyarazom :)
engem a sync erdekelne. szal azt pl. leirhatnad, hogyan alkalmaztad a dolgot. az algoritmust azt tudom.
marmint milyen sync?
hat a kephez a zene illetve forditva.
Cauldron by ReSourCe & The DReaMs & EXceeD – ez a demó szerintem 92x jobb, mint a tavalyi Resource demo, ami standing ovation-al nyerte a BP-t. Ezt végig tudtam nézni, azt nem :) Én úgy látszik máshogy vagyok kódolva :)
A legyel Amiga demó meg messze a legjobb és legnézhetőbb, meg leginkább leghallgathatóbb, még ha sablongyár is.
Invoke-ban nagyon jó akadások vannak, de így, hogy minden második másodpercben van (a végén meg folyamatosan), ez agyon is üti az intrót. Ez olyan, mintha csak palacsintán élnék – a negyedik nap már hánynék tőle. Kb. itt is ez volt a 3. percben. A SceneCON-os introban volt egészséges mértékben használva ez, ott ütött is. Pedig az intro egyébként jó lett volna.
[ módosítva Apr. 3. 15:38 ]
slyspy: jah hat az siman kezzel, toolbol, avval telleg semmi extra nincs.
Bery: ez mondjuk gusztus dolga.. en legalabbis nem ereztem soknak egyaltalan, sot bizonyos helyeken a vegen mar uresnek tunt. gondolom tuti van olyan ember akinek mar a bevezeto sok volt, bar en azer buszke vagyok arra hogy tudtam olyan zenet irni amitol hanyingered lett :D
Gargaj, félreértesz! Nem arra gondoltam, hogy a zene rossz volt, és ez megölte az intrót. Sőt, én, aki nem tudok zenét írni, mindig rácsodálkozom azokra az emberekre – és kalapot emelek -, akik univerzálisabbak. Nagyon bírtam anno Reptile zenéit, aki később kódban is nagyon erős lett,vagy Woland is néha remek zenéket írt az itróikhoz/demóikhoz, és te is számomra hihetetlen módon elkapod a zenéket.
Csak azt éreztem, hogy van egy hatás, egy “effekt”, ami egyébként jó “poén”, meg tényleg dob a produkción, de nem szabad 200x elsütni, mert úgy már olyan, mint az elsózott leves.
A SceneCON-os ÜD intróban például nagyon jó volt a zene, és remek mértékben voltak adagolva az akadások. Itt még jobb akadások voltak hangban és látványban is, csak épp sok volt belőlük. Közhelyesen azt írhatnám, hogy a kevesebb több. Szóval csak ennyi.
ne szerénykedj Bery, annakidején te is egész jó zenéket komponáltál a játékaidhoz :)
Szerintem konkrétan szar zenéket komponáltam :) Pl. Madonna Like a prayer c. számát (Ladder man) senki emberfia nem ismerte fel az egybites TVC implementációmban :)
Az én időm mostanság jött el, amikor csak hangmintákat tologatok egymás alatt, mondjuk Acid-ban és király zenét csinálok :) De ez ugye amolyan DJ feature, azaz zeneszerzés = nulla :)
Persze, ha jobb melleim lennének, sokra vihetném így is zenéléssel ;) Lásd Niki Belucci! ;)
[ módosítva Apr. 4. 11:15 ]
Bery: akkor ameddig osszejon a penz a mellnagyobbitasra, maradj koder :)
Bery: mondom, valszeg az itt a problema hogy a “sok” az mindenkinek mas :) (meg hogy az UD introban senkinek nem tunt fel ugyhogy kicsit tul kellett loni hogy eszrevegyek ;)
nekem feltunt, es szerintem itt jo igazan a glics, es nem az UD introban, es itt is akkor, amikor teljesen szettorzul a zene. az ilyen aprobb ugrasok kevesbe tetszenek. szubjektive trekker feelingem van tole.