Mivel az elmúlt hetekben nem volt olyan nagy pörgés demók terén, ezért úgy gondoltam, most kicsit visszatekintek az időben. Azért nem olyan távolra, csak augusztusig. Az Assembly 2007-en, a Microsoft erőteljes támogatása révén szép számmal akadtak Xbox 360-as indulók. Persze, ahogy a játékoknál mindig fontos elmondani, itt sem árt, hogy ezek még az első generációs Xbox 360 demók, a készítőknek jobban ki kell ismerniük a hardvert, hogy igazán megmutathassák az erejét.
Evoid Droid by Excess & Portal Process
A Norvég scene két neves csapata most összeállt egy demo erejéig. Kellett is az összefogás, hisz egy teljesen új platformra, más programnyelvvel kellett felépíteniük a rendszerüket. A szűkös időt figyelembe véve a srácok igen jó munkát végeztek, ütős effektek és látványos 3d scene-ek váltják egymást. A Credits-partot viszont én kicsit újragondoltam volna a helyükben, és a textúrák színein is lett volna még mit csiszolni. A zene Gloom és Flipside közös munkája, akik hozzák amit vár tőlük az ember, szimpatikus tört ütemeket. A code-ra sok panasz nem lehet, a három demo közül ez használja ki legjobban az Xbox 360 szerénynek nem mondható képességeit. A metaball effectjeik ugyan nem túl látványosak, de eléggé útmutatóak. Ez lehet egy irány, hogy mire is használható egy többmagos rendszer egy demókészítő számára.
Link a demo pouet oldalára: http://www.pouet.net/prod.php?which=31587
STS-06: Microdots by Synesthetics
A Synesthtetics régen nagy kedvencem volt, de a Breakpointos demójuk után ezt szintén végiguntam. Az öt percnyi demo valójában 2 percben még ütős is lehetett volna, de így az ásítozás miatt nehezen tudtam figyelni. Persze alig több mint egy hónap alatt technológia portolással együtt szép teljesítmény egy 5 perces demó, de a nézőt ez nem szabad, hogy érdekelje. Azért annyira nem rossz, lévén az Assembly democompo 2. helyére így is jók voltak. ;) A zene hozza a Synesthetics-nél megszokott magas szintet, a vizuál pedig talán az eddigi legerősebb amit tőlük láthattunk.
Link a demo pouet oldalára: http://www.pouet.net/prod.php?which=31579
f07 – The Function 2007 Invitation by Conspiracy
Link a demo pouet oldalára: http://www.pouet.net/prod.php?which=31583
Nekem nagyon tetcik a f07 invit (pont)
A Conspiracy-ék ugyan április elsején még viccből írták, hogy Xbox 360-as demót írnak az Assemblyre, aztán a sors úgy hozta, hogy tényleg. :)
LOL :D
(gy.k. akkor mar nalunk volt asszem a konzol :)
[ módosítva Dec. 5. 11:45 ]
XBox-ra nem kunszt demot írni! Na de Wii-re! ;) Lássuk a 3 legjobb Wii demot, ne az ilyen “magzabálókat”! ;)
Egyébként nagyon nézhető az f07 invite még mindig, és a zenéje meg nagyon demo zene :) Synesthetics demo meg tényleg sűrűsödhetett volna, a zenéje meg nem is olyan jó, mint ahogy kezdődik.
[ módosítva Dec. 5. 11:59 ]
Gargaj: Pedig szerintem pedig pont te mondtad, hogy akkor még csak vicc volt. ;) Hihetetlen, hogy egy hírsite-nak mennyi fals információval kell megküzdenie… :)
sztem egyáltalán nem CT szerű, de lehet hogy ezzel a véleményemmel egyedül vagyok:)
“XBox-ra nem kunszt demot írni! Na de Wii-re! ;) “
hát ez vicces kijelentés c64es szemmel ;)
Murphy: aprilis elseje volt. bocs :P
Oswald: igazából fogalmam sincs, melyikre mekkora kunszt demót írni, mivel sosem próbáltam. C-64-hez képest mindkettő erőgép, tele lehetőségekkel. A határok tágak, de lehet, hogy rögös úton elérhetők csak :) Az egész csak vicc volt, így bárkinek a szemével vicces kijelentés lehet :)
Oswald: És szerinted mit mond erre egy Vic20-as scener? :)
Egyebkent xboxra se olyan egyszeru :) (Nyilvan c64hez kepest urhajo, de ezzel egyutt jonnek a maga hatranyai is, meg ugye mas az elvaras is)
valóban, pcn ott van a directx, de a konzolokhoz mi van ? :) saját engine? mert akkor respect :) kezdek rájönni hogy nem is a hardver a kihívás mostanság, hanem egyáltalán hogy hasznákni tudja az ember a dolgokat:)
a 360hoz a microsoft csinalt egy sajat kis pipelinet amatoroknek, XNA Game Studio Express neven, semmi mas nem kell hozza csak egyt Visual C# meg a framework, es maris ultrakenyelmes kis beduggerrel felszerelt kornyezetet kap hozza az ember, szal nyomod a runt es fut a konzolon a demo, barmikor meg lehet allitani, nezni a valtozok ertekeit, esatobbi.
nem is ezzel van a problema.
a problema azzal nyit, hogy ugye mivel a C# egy managed kornyezet, ezaltal az olyasmi trukkozeseknel mint a truncatelt float meg a bitfieldek, elegge nyugos tud lenni (nem megoldhatatlan!), 100 meganyi adatot eleg lassan parseol vegig ha byteonkent csinalja az ember (don’t ask), a memoriamanagement pedig eleg csunyan szet tud maszni, es elegge odacsap a frameratenek az hogy ha a garbagecollector tovabb tart a kelletenel. (igen, ezer akad az f07 is.) Aztan vannak meg egyeb haklijai is a 360nak, pl. ResolveBackBuffer()-nel egyszeruen torli a hatteret, bar gondolom azert mert egyszeruen raallokalja a backbuffert a rendertargetre. 1920×1080-ban pedig nemes egyszeruseggel kifagyott.
summa summarum, mint a mellekelt masik ket abra mutatja, lehet am jo demot is tolni x360ra, ha az ember nem portol hanem nullarol megirja, es nem probalja a kockat belenyomni a kor alaku lyukba.
ja es igen, hogy a kerdesedre is valaszoljak, direct3d alapu a nyelv, 90%-ban meg is egyezik vele, bar ne felejtsuk el hogy ez tulajdonkepp a “hobbimegoldas”, mer ugye a “valodi” fejlesztok rendesen C++-ban toljak egy par szinttel lejjebb, konyekig a videomemoriaban esatobbi. persze az API ott is nagyon kulturalt, mint a Microsoft API-k altalaban, csak ott lehet szabadon garazdalkodni is.
[ módosítva Dec. 6. 02:38 ]
Cikket Gargajtól! Cikket Gargajtól! Cikket Gargajtól! (Hangos üdvrivalgás, vastaps,és lábbal való dobogás) :)
Az XNA-t nem igazán ismerem, XBox 360 SDK viszont kb. a legjobb amivel találkoztam. Ellenben igazán nagy “fun” ps2-re programozni, ahol annyira nincs támogatás semmihez, hogy kvázi a driver szintet is neked kell megírni a hardware-hez. Na annál nagyobb szopatást nem igazán tudok elképzelni…
Hmm, lehet Haskellben Xbox360-ra kódolni? :)
Hat ha nagyon nagyon elszant valaki, gondolom meg lehet hekkelni :). Nemtom ez a proci mennyire kompatibilis mas ppc-kkel, de GHC fordit ppc-s architekturakra. Mondjuk a linkelest meg a directx-whatever-bindingent nyilvan meg kell irni. Szoval jelenleg nem :)
hat ha van olyan regisztralt xbox-dev akinek van erre turelme akkor tuti lehet, bar gondolom ott is inkabb az a megoldas lehet a celravezeto mint a Mnemonix Xboxos engineje ami egy alap d3d wrapper python ala.