A mostani interjúnk alanya Pasy of Fresh!Mindworkz^Rebels lesz. Már csak azért is érdemes elolvasnotok az interjút, mert megtudhatjátok belőle, hogy jellemzően hogyan születtek nick és csapatnevek a 90-es évek közepén. Komolyabb dolgokról is szó esik, pl. kiderül, hogy, miben más egy egy F!M és egy Rebels demo készítése, és, hogy ők milyen eszközökkel dolgoznak. Emellett beszélünk Pasy további terveiről, és természetesen nem marad ki a témák közül a hamarosan megrendezésre kerülő SceneCON party sem. Persze a legizgalmasabb rész egyértelműen az, mikor felfedjük a nagy titkot, ugyanis Pasy elárulja, hogy kik is alkotják a “hírhedt lengyel csapatot”, a Racerst!
– Mutatkozz be légyszíves az olvasóknak, ki vagy, mit csinálsz a scene-en, és mivel foglalkozol a valós életben?
– Pasy: Pálmai Róbert alias pasy / fresh!mindworkz^rebels. Kóder vagyok (programozó), valós életben pedig egy városházán rendszergazda+vezetgetem a saját PC boltom.
– Hogyan csöppentél bele a demoscene-be?
– Pasy: Úgy, mint annak idején szinte mindenki. C64-em volt, játékok előtt voltak cractrok amik tetszettek. Mindig vágytam egy Amigára de nem voltunk nagyon eleresztve pénzügyileg úgyhogy az kimaradt. De Dose cimborám szerzett videókazin egy csomó Amiga 500-as demót és ott kezdődött minden. Már csak olaj volt a tűzre mikor később szintén Dose megmutatta az Ultraforce Vectordemo-t (http://www.pouet.net/prod.php?which=3540) akkor aztán padló, majd Second Reality és ennyi:)
– Honnan kaptad a nevedet?
– Pasy: .pas a fájlformátum a Pascal nyelv forráskódjának +y becéző képző. Amikor nickeket osztottunk akkor kezdtem pascalban programozni (azóta főiskolán is tanítottam pascal programozást).
– Mi volt a The Mad Team-ről a Fresh!-re váltás oka?
– Pasy: Nem mi hanem ki. Firgering partin ismerkedtünk össze Sed/Dilemmával (akkor még Shade volt a neve). Beszállt a csapatba, mint zenész és ő találta ki hogy változtassunk nevet mer ez a név nem jó.
Változtattunk. A nevet is ő találta ki. Majd az első fresh! release előtt kilépett és vitte magával DRM-et , Vince-t és Rascy-t , majd ők megalapították a Dilemmát. A név meg maradt nekünk. :)
– Huhh, ez jó régen volt! Azóta is történtek komoly változások körülöttetek, hisz majd az egész Fresh!Mindworkz tagság belépett a Rebelsbe. Ez milyen kihatással van a F!M jövőjére?
– Pasy: Hát azért nem az egész, Vincenzo, Csirke és jómagam. És nagyon nagy kihatással nincs, barátság van az F!M only és a Rebels only tagok között is.
– Más országokban abszolút megszokott, hogy valaki egy nemzetközi megagroupba lép be, itthon erre még kevés példa volt. Esetetekben, hogy történt mindez?
– Pasy: Titkokat árulok el. A Rebels PC vezetője M:ET keresett meg minket hogy tetszik a stílusunk és szeretné újraéleszteni Rebels PC szekciót és mi pont jók lennénk. Na most a mi alatt Vincenzót, Pohárt és magam értem, ugyanis a Racers-t kereste meg M:ET. :) Csirke meg jött utánunk.
– A csapatnéven kívül ezzel mi változott? Más módon készül egy Rebels-es demó, mint egy Fresh!Mindworkzös?
– Pasy: Igen más a módszer. F!M demók koncepcióját én találom ki (kivéve Remage 64k intrói) és elmondom a modellereknek mit szeretnék. Egy Rebels demóét valamelyik grafikus H2O, Alien vagy Kenet, és ők instruálnak engem+modellereket. F!M-be nincs pixelgrafikus (már), a Rebelsben van.
– A Parasite making of szerint nektek is van egy Werkzeig, Addict szerű toolotok. Azóta már eltelt pár év, mesélnél arról, hogy hol tart most az eszköz?
– Pasy: Nem egészen olyan, és nem egy. Több toolunk van, mindegyik egy-egy részfeladatot lát el. A 3DWEdit a 3d engine konfiguráló toolja, IFEEDIT a 2d layereditor-keyframer, FEX az effect composer, texGenGUI a 64k textúra generáló és nagyon sok commandline tool amiket együtt használunk. Nincs egy nagy all-purpose tool, abban nem hiszek. :) Minden demókészítés alkalmával, írok hozzá valamit a toolokhoz.
– Nem merült még fel, hogy publikussá teszitek?
– Pasy: Nem, mert „felhasználóbarátságtalan” mind. :)
– Néhány hete jelent meg a Rebellion, a Rebels új musicdiskje. A beszámolód alapján nagyon jók voltak a visszajelzések, terveztek neki folytatást?
– Pasy: Igen a terv karácsonykor Rebellion II., és ősszel Chipmusicdisk #3.
– Az utóbbi időben minden demótok, intrótok megjelenik Linuxon és OSX-en is. Ez mennyi odafigyelést, plusz munkát igényel?
– Pasy: Most már semmit. Kezdetekben kellet a közös alaprendszert portolhatóra megírni, most már csak le kell fordítani. A multiplatform demózás Pontscho műve. Neki vannak ilyen oprendszerei, és mivel ő nem telepít windows-t inkább portolja a saját gépére, mi meg nem akadályozzuk meg benne. :)
– Számodra mi a demókészítes legizgalmasabb része?
– Pasy: Amikor megkapom a zenét és végighallgatom sokszor egymásután, és kezd összeállni a kép.
– Hihetetlen sok produkcióval indultatok, és meglehetősen sokszor voltatok dobogós helyezettek. Mire vagy a legbüszkébb az eddigi eredményeidből?
– Pasy: Scenest ’96 64k kategória II. hely, életem második partiján közel 1000 ember előtt.
– Mi az amit még mindenféleképp szeretnél elérni?
– Pasy: Breakpoint demo kategória dobogós hely.
– Nagyon sok partyn voltál, melyik volt a kedvenced, és miért?
– Pasy: Magyarországon a kedvenc a Scenest ’96, külföldön a Breakpoint 2006. És nagyon kedves a szívemnek a Core 2001 party, mert első demós győzelmünk ott volt. Itt kaptam Charlietól egy Amiga 500-at amire mindig is vágytam, ez egy olyan gesztus volt tőle amit soha nem felejtek el. Közismert hogy milyen jó cimbik vagyunk annak ellenére hogy én pcwin ő meg antipc antiwin. :)
– Ki a kedvenc zenészed, grafikusod, codered?
– Pasy: Little Bitchard / Danny / Curly Brace
– Mik a kedvenc demóid-intróid?
– Pasy:
Külföldi:
4k: Micropolis – 64k: Kardiogramm – Demo : STS04: Instant Zen
Magyar:
4k: Mesha – 64k: Astro – Demo: Epos
– A SceneCON szervezésében te is aktív részt vállalsz, mi az ami miatt kihagyhatatlan lesz a party?
– Pasy: Először is, Magyarországon kevés party van tehát már ezért kihagyhatatlan. A másik hogy ez lesz a prototípusa az „egynapos” partiknak harmadrészt, ha ez jelent valamit mi mindent beleadunk hogy jó buli legyen. Gyertek el, nézzétek meg!
– Mi ott leszünk! További sok sikert, és köszönöm az interjút!
A végére még néhány link:
A Fresh!Mindworkz weboldala: http://www.freshmindworkz.hu/demoscene/index.html
A Fresh!Mindworkz produkciói a Pouet-en: http://www.pouet.net/groups.php?which=248
A Rebels weboldala: http://rebels.team.pro/
A Rebels produkciói a Pouet-en: http://www.pouet.net/groups.php?which=524
A Racers weboldala: http://racers.intro.hu/
A Racers produkciói a Pouet-en: http://www.pouet.net/groups.php?which=4321
A The Mad Team produkciói a Pouet-en: http://www.pouet.net/groups.php?which=805
Az a ket pixelnyi holgy Just mogott pedig a kedves felesege, Puli. :)
igen, ő szokott énekelni nekünk és főzni ránk :)
PÉLDAKÉPEIM!!!11 \o/
Cuki ez a fotó. ;)
LOL :_D
osztrákoknál: ‘pázi’ \o/
Amúgy mieza logiksz, és hogy kerül oda kuncekunce?
“2003. január 27. – Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Pályázata
A Fresh!Mindworkz az Informatikai és Hírközlési Minisztérium és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat közös pályázatának díját vette át Kuncze Gábortól – a Gyermekmentő Szolgálat alelnökétől. A pályazat célja általános iskolások részére agresszív elemek nélküli számítógépes játék fejlesztése volt.”
Igy kerult oda Kuncze. Kb egy het alatt hoztuk ossze Dorogon :) Nehany logikai jatekot tartalmaz.
http://www.freshmindworkz.hu/web2/logx.htm
[ módosítva Jun. 6. 07:09 ]
Tetszik a design-ja ennek a LogX warenak, kellemesen vidámos, de az látszik, hogy pár nap alatt lett összerakva, mert működni nem működik. 3D-s változatban a menüpontok kiemelkednek, meg pittyeg, de semmi nem indul el. Imádok Task Managerrel kilépni egy programból :) 2D változat ellenben elindul, de egy Unhandled Exeptionnal egyből buktam a Raktáros jéték élményét. Ez szerintem azért agressziót szül az emberben ;-) (XP SP2, Core 2 Duo, Intel 945M)
bery ott a magyarázat a postodban INTEL945:)). Amikor csináltuk még nem volt intel945 és winxp se volt divat. (régi a cucc rendesen) Nálam core2+ tetszőleges geforceon hibátlan.
2003-ban, az akkori kovetelmenyeknek megfelelo OS/vas paroson perfekt mod mukodott. Amugy, ha kicsit jobban korbenzel, ott van a site-on egy 2005-os pecs ami pont hasonlo esetekre lett applikalva… ha makod van ez mukodik.
Itt: http://www.freshmindworkz.hu/web2/letoltes.htm
[ módosítva Jun. 6. 08:06 ]
Volt az 2002 is, 2003-ban csak az eredmény hirdetés volt. Leadási határidő pont választásokra esett, és mivel kormányváltás volt és “megvizsgálták” a pályázatot, az eredmény hirdetés JÚNIUS-ról JANUÁRRA csúszott:))))
A Second Reality nem fut a gépemen (XP SP2, Cel 2.8, GEF6600GT, 1.5GB RAM, Logitech Laser egér, Trust 12in1 kártyaolvasó)
Akkor csereld le a kartyaolvasot egy SanDisk-re, mert emiatt nem fut nalad az SR! :)
köszi
Szerintem Windows alá azért lehet kompatibilisen programozni, még ha nekem sem szokott sikerülni :) Főleg, amikor az mondod, hogy 2D, Win GDI, ott ki a szart érdekel, hogy mi a videokártya alatta? De egyébként nagyon jópofa a ware (amennyit láttam belőle).
“Szerintem Windows alá azért lehet kompatibilisen programozni,”
lehet de én balfasz vagyok és nemtudok , elnézést kérek!
ezért portolsz mindent 3 oprendszerre, hátha az egyiken elmegy?
Szerintem Windows alá azért lehet kompatibilisen programozni
Majd mikor legkozelebb megint reszetre fagyaszt egy M$DN peldakod egy vindozt alattam, erre gondolok. (Megj: pont GDI-s kod volt egyebkent… :)
csak a flame kedvéért: nekem is fagyott le Linux telepítés után 3 perccel mp3 lejátszás közben
Nalad csak a jeg nem fagy le, de az is csak azert eli tul, mert eleve Szilard halmazallapotu. :)
[ módosítva Jun. 7. 19:02 ]
húúú , ez a tipikus példánya a szomorúviccnek :))))))))))