Szerkesztői megjegyzés: Sade (az idei Function grafikai kompóinak győztese) készítette az alábbi tutoriált, ami egy sárkány megrajzolásának folyamatát mutatja be. Reméljük a következő a nő lesz, aztán jön az autó.
Bevezetésképp: Először is köszönet Rawbitsnek, aki TUDTA mi az az Earthdawn. (Ezzel nálam igen könnyen be lehet vágódni :)) Másodszor köszönet Slyspynak, aki buzdított ezen cikk megírására. És köszönet mindenkinek, aki elolvassa. Ez a cikk be fogja mutatni az Aban című kép folyamatát, tippekkel, és trükkökkel együtt. Amennyiben azt érzed, hogy „hát ez könnyű, én is meg tudom csinálni”, hajrá!
1. A vázlat
Tipp: Érdemes ezelőtt a fázis előtt egy világosabb színnel (én babarózsaszínt vagy babakéket használok) felvázolni, akár gépen, akár papíron. Ez itt sima szabvány ecset.
2. Új layer, multyply beállítás, és egyedi ecsettel (bal felső részen látszik milyennel) elkezdtem „alapozni”. Ugyanazon ecset multiply és screen beállításait használtam.
3. Új layer megint, fill a sárkányra, és dodge és burn segítségével továbbmentem. A kép régebbi, mai fejemmel azért jobban figyelnék, de ez is egy olyan összesen 3-4 órás kép volt.
4. Pikkelyek.
Amennyiben textúrázok, a „soft light” beállítást használom, ebben az esetben a „vivid light” beállítás nyert, 47%on. Mint mondtam, régi kép, ha ma csinálnám, aktívabban használnám a warpot és a liquidity eszköszt.
Tipp: cgtextures.net-en RENGETEG tuti textúrát találsz.
5. Még több pikkely.
7. Kicsit visszavettem a színekből, mert nagyon élénkek voltak a színek, és a textúrák még csak most jönnek
8. Visszaváltottam az alap barnára, mert imádom a föld színeket (barna, zöld, stb). Ezt úgy csináltam, hogy új layer, barna, soft light. Valamiért úgy tűnik finomabb hatást ad, mintha hue-val vagy colorral „brutalizálnék”.
9. És egy szép zöld textúra a végére, ez „overlay” beállítással
A szeméről nem írtam, mert ha igény van rá, annak egy egész cikket szentelek.
Remélem hasznos volt valamennyire.
Hát ez nagyon jó, az ilyen tutoriálok után az emberes hajlamos elhinni, hogy ilyet még akár ő is tudna! :) Köszi Sade!
Na, ezt biztos nem fogom mondani :-D! Még ha egy tucc-tucc zene lenne, akkor esetleg igen ;-).
Én már tanulom.
akkor texturázni szabad? vagy az nem ugyanaz ami miatt h2o-val kötekedtek a poueten?
nem vagyok ellene, csak kérdezem :)
ez nem pixel handdraw, ez freestyle. egyebkent meg ha meg lehet oldani valamit egyszeruen, akkor nem gorcsolok, hanem megcsinalom egyszeruen. mint mondtam mai fejemmel sokmindent maskepp csinalnek, de igen, szerintem lehet texturazni a 2ds kepeket is, nemcsak a 3dseket.
egyebkent tudtam, hogy fogok “kapni” miatta.
Ez mondjuk azért elgondolkodtató. Handdrawnban elvileg nem szabad textúra layerekből összevagdosni a képet, viszont senki nem szól azért, ha egy brushba van berakva a textúra és azzal festesz. Ki mondja meg hol a határ a kettő között? :)
Most mondtad meg. :)
gyerekek, ez nem versenyrol szol, csak az alkotas oromerol..nem?
inkabb aki ugy erzi konnyu, es csinalna, tegye ki, mutassa meg mit csinalt a tutor alapjan
Luis Royo nevet asszem mindenki ismeri, o pl vaszonra vetitette a fotot, csomo kepe ugy keszult, megse oltja senki..
Ja persze, én már elkanyarodtam a compok felé. Azon kívül mindenki úgy alkot ahogy akar :)
SP-vel ugyanezen vitáztunk a partyn. Szerinte ha már PS-t használsz akkor nem lehet freestle. Szerintem meg, ha kézzel (táblával) rajzolod akkor igen.
…akarod mondani handdrawn :)
na szerintem a muveszetet megitelni, osztalyozni mar igy is cinkes, dehogy egy akvarelt, egy grafitot meg egy tablaval rajzolt kep kozul elmond, hogy melyik a jobb.. szerintem cinkes.
egyebkent el lehet mondani, kinek melyik TETSZIK jobban, de hogy melyik a JOBB, szerintem.. (kinek a pap, kinek a paplan).
egyebkent handdrawba ez egyertelmuen nem fér bele (ezt senki sem allitotta, es nem is vita targya), nem is az volt a cel.
egyebkent nagyon alaasta az onertekelesem (es ujra es ujra megkapom), hogy ilyet barki tud.
igen, szerintem is tud barki, akinek van ideje, lelkesedese, stb, hogy megcsinalja.
viszont nem zero munkaval keszult, hanem odaadassal, lelkesedéssel, uj technikak kipróbálása, onkifejezés, stb, sokminden van benne, amiert talan (esetleg) nem zero ertekkel rendelkezik.
Es ebbol a szempontbol tokmindegy, hogy pikkelyenkent potyoltem vele, vagy fotot, vagy texturat hasznaltam e, vagy ilyesmi.
es van aki azert rajzol, mert szeret, stresszlevezetesnek, oromforrasnak (sic+), vagy csak ugy, es nem azert mert versenyezni akar.
Szerintem félreérted, nem arról van szó hogy melyik a jobb, hanem hogy melyik kategóriába mi fér bele. Szimplán technikai kérdés. Mégegyszer mondom, ha nem szabályokhoz kötött compora csinálod akkor teljesen mindegy ez, csak a végeredmény számít.
Hát ja, ez baromi képlékeny dolog, és nem lehet behatárolni. Én valóban nem tartok “handdrawn” címre érdemesnek olyan képet, ahol akár csak egy pixelnyi adatot is a program számolt ki a kezem vagy a kurzor helyett. Tablet ide vagy oda.
De én már csak ilyen csőlátású vagyok, valószínűleg azért, mert nagyon hiányoznak a 90-es évek 256 színű pixelrajzai :)
Persze ebbe is bele lehet kötni, mert ugye egy tablet meg egy nyomásérzékeny brush a PS-ban ugyanúgy viselkedik (so-so), mint az ecset a kézben. Akkor meg már miért ne lehetne nem szabályos alakú brusht használni, meg jittert pakolgatni rá… szóval ja, faxsetudja, hol a határ :P
Idevágó ötlet:
idézem a Function composzabályzatot: “ide várjuk a kézzel rajzolt vagy pixelezett grafikákat” – ha valaki vászonra fest, azt kiállíthatja a színpadra compo alatt? :)
SP: ki hát, de úgy szokás hogy beszkenneli és úgy adja be :) (volt már rá példa)
Jó, de az szkengyanús.
Én ugyanezzel a technikával megpróbáltam nőt rajzolni, de autó lett belőle ;)
Egyébként meg néhány dolgot valóban könnyű megcsinálni – ha már tudod, hogy kell. De amíg nem…
bery: megmutatod? :D
nőből autót még nem pipáltam :D
Sade: gondolom Bery az ecsetek közé véletlenül betöltött egy autó-t és azzal rajzolt :)
Húú, ha ez a textúrázás előbb eszembe jutott volna (én nekiálltam volna egyenként megrajzolni a pikkelyeket :o)
Hasznos tutorial köszi!